PUTRIDITY - Morbid Ataraxia

recenze death metal
AddSatan
Hodnocení:
7.7

Putridity na Morbid Ataraxia zatápí pod kotlem své brutální, upískané, černě čoudící mašiny snad ještě urputněji než dřív. Smrtící jízdu ale mírně brzdí natahování stopáže a zvuk.

Datum vydání: 27. června 2025
Vydali: Willowtip Records
Žánr: brutal death metal

Když Ondrajs v reportu z loňského Obscenu nazval Putridity extrémem v extrému, tak asi ani nepřeháněl (ale love/hate klišé nesouhlas). Nejsa znalec, nenapadá mě mnoho podobně nekompromisních brutal death metal kapel, které by se jim vyrovnaly či je překonaly (Nithing? Desecrated Ubiquity?). A záleží jak v čem no. Já je začal doceňovat s ohromným zpožděním až dva roky zpět, v souvislosti s Molested Divinity, se kterými Italové kromě hudební podobnosti sdílí i francouzského ultrasypače Cédrica Malebolgiu.

První dvě desky znám jen zběžně (Degenerating určitě kvalitní námrd, Gába a schizmo potvrdí), ale předposlední, už 10 let starou řadovku Ignominious Atonement jsem v poslední době opět točil dost. Základem je krutě nablastovaná, spíše techničtější Suffogorge muting i tremolo atd. drtička s Immognancy aj. pískáním (v TBS 0:54 tvoří vyloženě motiv), občas evokující i striktnější bdm složku Nile a taky Morbid Angel na Formulas/Gateways (hlavně pomalejší MC), sem tam i starší Deeds of Flesh a další vlivy (tech/promakanější Brodequin/Enmity? – viz níže). Celkovým mixem mají blízko k pozdnějším Cenotaph, zmíněným MD i krajanům Indecent Excision, s nimiž sdílí basáka Giancarla Menda.

Z původní sestavy zbyl na Morbid Ataraxia už jen kytarista/vokalista Andrea „Ciccio“ Aimone, předpokládám, že mozek, hlavní skladatel kapely, charakteristika výše stále +- platí. Převážná část riffáže mi na novince přijde ještě nahuštěnější, komplikovanější, techničtější než na IA. Jsa jednodušší jedinec, měl jsem prvních… no klidně 20 poslechů problém se ve skladbách alespoň zhruba zorientovat. V každé je sice pár výraznějších nápadů - „háčků“, ale u většiny toho fofrdrcení prostě nechápu, jak si to můžou zapamatovat (Disgorge hadr). Občas mi přijde, že slovo námrd nestačí, některý skladby/úseky jsou riffy a blasty až „přemrdaný“ (spíš v dobrým). Ale furt to tak nějak dává smysl - asi.

Putridity nejsou a zjevně ani nechtějí být hitmakeři, ani deathfusion jako třeba Defeated Sanity (i s nimi se podobnost místy najde, ale…). Tvorba Italů je chladnější, odtažitější, temnější. Jejich skladby také drží víc pohromadě a mají plynulejší flow (velký +). A ta rychlost! Malebolgia sice oproti předchůdci Billiovi nehraje gravity (spíš +?), ale jinak blastuje snad ještě urputněji – místy i kvůli srovnaně (trigger?) znějícímu rytmičáku zní místy pomalu jako „automat“. Ale co pár vteřin sypačky různě střídá, odděluje, bleskově minimal filluje, kobercově valí, občas i něco kreativnějšího vymyslí ve zpomaleních atd. – je to cyborg, ale s citem.



Chválu zaslouží i growl Andrei Pira, který se představil na dva roky starém EP
Greedy Gory Gluttony. Je pěkně hluboký, sytý, frázuje i jakž takž vyslovuje, žádný kvičení apod. Místy, spíš v pomalejším frázování, bych ho až přirovnal k bdm verzi Rosse Dolana. Za trošku víc variability bych se nezlobil, ale je pomyslnému subžánrovému ideálu blízko. A je to sice z 80-90% (?) brutal death, ale snad v každý skladbě je i kytarově pár míst, který nejsou daleko od některých divnějších, kroucenějších, (skoro)bdm riffů a pískaček středních Immolation (96-02, namátkou úvod SN atd.) a nebo znovu chugmuting, tahačky, průtrsy a jiné beglajty Morbid Angel/Nile – nejvýrazněji uprostřed titulní (1:45-2:41), což se mi samozřejmě líbí. A ani jeden generický tuposlam!

Morbid Ataraxia mi (mj.) evokuje černě čoudící, uskříp/pískanou starou lokomotivu, která ale po upgradu motoru většinou sviští rychlostí Shinkansenu. Ten železniční feeling (© lesíK) tam nějak je. A staví jen ve dvou stanicích - Smrt a Peklo. Škoda, že dva faktory tuhle vražednou jízdu přibržďují a tlumí.

Hlavně zpočátku jsem měl problém se zvukem kytar, nejspíš nahraných bez aparátu do počítače a pak přifouknutých reampingem (Andy Testori). Distorze zní trochu uměle, šumivě, „dutě“, zvuk míň drtí/řeže než na Ignominious. Na druhou stranu zní i temněji, špinavěji, byť je většina riffů stále dobře čitelná. Baskytara basuje, zahušťuje pěkně, občas vyleze. Pomohl ekvalizér (nejlíp to zní na nastavení „jazz“ v mp3ojce ;) ), trochu jsem si zvykl, úplně vončo to není, zásadní vada taky ne. Čvachtkopáky hrnou, basují, čvacht moc neruší, u virblu mám radši jiný zvuk, ale taky ok.

Druhá výtka míří k natahované stopáži. Mluvený samply nevadí, hlavně inkviziční „rap“ vyznání na konci Molten Mirrors vždy pobaví a po „…sign of the devil“ parádně naváže titulní skladba (končící s „I can smell your cunt“ ze Silence of the Lambs?). Tajemná atmo vybrnkávačka na konci Adipocere (trošku jak …ATCL od Gorguts?), která se vrací v Immersed, mi nejdřív taky přišla jako fajn zpestření, postupně jsem ale začal obě přeskakovat. Třeba spříznění IE měli na loňské desce tahle intermezza lepší, líp do celku pasovala a bavit nepřestala, tady působí víc roubovaně.

No a ty 4 minuty monotónního noise/ambient chroupání před „secret trackem“ (dávnej přežitek since The Beatles 1969) na konci Immersed jsou vyloženě nudný a zbytečný. Jak kdyby špagetožrouti slíbili Willowtipům LP stopáž nad 30 minut a ten materiál ve lhůtě nestihli, tak desku fakeově natáhli. Nebo jsem něco nepochopil, nevím. Tou „tajnou skladbou“ je cover Rotted Divinity od Enmity a blije v něm Mikko Friberg z Torsofuck. A je poměrně dobrej, mnohem lepší než originál, ale i tak slabší, jednodušší (trošku Mortician :) ) než skladby Putridity.

Bez chroupání a coveru je Morbid Ataraxia vlastně +- 25minutový EP, navíc skladby Adipocere a Molten už byly nahrány v jiných verzích na přechozím GGG EP. Tenhle fakt trošku zamrzí, ale co si budem, ona je (s coverem) necelá půlhodinka takovýhle vyhlazovačky +- dostačující, byť často končím v Immersed cca 3:45 a pouštím znova. Deska je to převážně velmi dobrá až skvělá a asi mi ještě chvíli vydrží (50+?). A ten obal se v rámci možností Girardimu taky povedl („Paolo prosimtě, namaluj nám píču s potratem“ :) - viz text úvodní Prenatal Obituary). Btw - taky se bojíte zubatý vagíny?


Vložit komentář

Gába - 03.09.25 11:54:29
AddSatan: já jsem vůbec rád, když občas pošlu něco do deky... maximálně s popisem hypernámrd :-)
Franta N. - 02.09.25 01:25:44
Odpověď AddSatan: Tak před 1,5 rokem začali nahrávat novou desku, od tý doby sice ticho,...
To by se Ti asi měli líbit ti Abhorrent Castigation, ne? Super rytmika, Gruber za bicíma, zároveň bez občasný debility, která provází Defeated Sanity. Celkově oproti DS víc death metal, svaly, Satan a tak podobně. Škoda, že po tom albu z roku 2014 vydali už jen nějaký to EP, který beztak není zdaleka tak dobrý.
AddSatan - 01.09.25 21:22:02
Odpověď Franta N.: Iniquitous Deeds je velká škoda, že se odmlčeli. To byl fakt dobrý dea...
Tak před 1,5 rokem začali nahrávat novou desku, od tý doby sice ticho, ale třeba na tom furt pomalu makaj? Mohli by teda vyměnit toho chrohtokrkajícího retarda a přibasovat cvakťapkáky :), jinak mě to taky bavilo.

Gába: taky napiš nějakej chlív neasi! mě zaujmou tak 1-2 desky ročně abych napsal rec, navíc tomu prd rozumim že jo :)
a Cannibal 2x coverovali, tak to nepřekvapí, on by se tam i nějakej vliv v kytarách a base našel - mj. Websteroidní nástupy (zrychlený) atd. ... jsem Bloodthirst poslechl asi po 15 letech (?) a některý riffy a vokál furt dobrý (bicí ne no :) )
btw znáš tenhle cover na basklarinet? - i s pískačkama :) a nejvíc je ten jeho cover Nile.
https://www.youtube.com/watch?v=obinHg70l8U
Challenger - 01.09.25 20:32:22
Dnes uz nemam tolko casu ani tolko zaujmu sledovat co vychadza, ale boli casy ked som hlavne NSE sledoval dost. Jasne, z poslednej doby Nithing, Infertile Surrogacy, Molested Divinity z davnejsej Baalsebub, Dissevered, Infectology, Embodied Torment alebo Delusional Parasitosis. Bolo toho vela, v principe vzdy ked som videl na similar artists Brodequin, Orchidectomy, Putridity alebo Excoriation vedel som, ze to bude dobre:D
Franta N. - 01.09.25 16:07:34
Abhorrent C. samozřejmě top, death metalová liga mistrů, ale to beru víc jako (skvělý) death metal a nespojuji si to tolik s těmi BDM chlívy, byť společný postupy tam samozřejmě jsou.
Franta N. - 01.09.25 15:31:34
Odpověď Gába: addsatan: "diskutabilně" - no jo máš pravdu, jen houšť, už jsem si dos...
Iniquitous Deeds je velká škoda, že se odmlčeli. To byl fakt dobrý death metal.
Gába - 01.09.25 14:21:24
addsatan: "diskutabilně" - no jo máš pravdu, jen houšť, už jsem si dost odvykl :-)) ten Ciccio žebříček je teda asi co jsem četl... Kenybl rulezzz! hehe

Challenger: BE kdysi dost doporučoval i Trevor Strnad, ale mě nikdy nechytli. Zrovna Esophageal jsem tady dlouho míval jako avatara - starou babku na štaflích jak sprejuje na zeď jejich logo :-) Jsem zvědavej na novou desku v nový sestavě.

Co tu ještě nezaznělo z poslední doby u NSE jsou třeba Virologist (což je myslím stejná sestava jak Necrotic Infibulation), pak už pár let zpět Metharoma a jedno z mála slámy co můžu Infertile Surrogacy. Naopak velký zklamání návratovka Despondency.

A když jsem tedy u toho, tak ze starých NSE věcí mám strašně rád Euphegenia - Telexistent Depravity (pak vydali ještě demo). Embodied Torment - Kyphonism (což je jediná skladba a zároveň nejlepší co kdy vydali :-) ), první Nithing a na jednoznačném piedestalu stojí Iniquitous Deeds - Incessant Hallucinations a Abhorrent Castigation - Throne of Existential Abandonment

ufff :-)
AddSatan - 31.08.25 20:58:27
Odpověď Challenger: Minuly rok ma na NSE dostalo Submerged a Biomorphic Engulfment. Z toht...
Musíš dát linky až pod text, jinak to takhle zmodrá.
Jo to demo Mazuku mě taky zaujalo - když sypou, slamy tupější. Focal Dystonia to už hlásil Gába jinde a jo hudebně docela dobrý, jako snad vše co kde hraje Duployer, ale nesedl mi umělejší zvuk. Biomorphic fajn násyp, ale i tupota, blbej vokál. Jako najdou se tam furt fajn věci, ale nic mě ani vzdáleně nevzalo jako loňský demo Desecrated Ubiquity, Indecent Excision, nebo předloňský Molested Divinity, Internal Suffering, Nithing, Paroxysm Unit nebo i Embodied Torment a dema Stabbing a Repugnancy - to byly nahrávky, díky kterým mě ten label a (sub)subžánr zase začal trochu víc zajímat :)
Challenger - 31.08.25 19:03:34
Minuly rok ma na NSE dostalo Submerged a Biomorphic Engulfment. Z tohto roka znie velmi solidne Mazuku, takto si predstavujem presne vec na NSE.

https://youtu.be/OLfPbuUHhB0?si=oXRo0YE9n5HgLuu8
Ked bude album takýto, tak za mna ok. Inak fakt nic moc.

Najlepsia vec co za posledne roky vysla na Comatose je podla mna Tortuted - Genetically Engineered Monstrosity z 2023.
https://m.youtube.com/watch?v=sriVrHxrhfw&pp=ygUrdG9ydHVyZWQgZ2VuZXRpY2FsbHkgZW5naW5lZXJlZCBtb25zdHJvc2l0eQ%3D%3D

Vseobecne mam velmi rad projekty Oscara Ortegu. Kazda vec s nim je minimalne nadpriemerna, niektore fakt kvalitne a vzdy to je extremne nablastovane. A vzdy ma okolo seba tych najlepsich. Into the Ashes ma prave nebavilo velmi, zato take Decortication alebo Esophageal na vokale s Paolom Cittim mozem. A podstatne viac ako Sijjeel sa mi s Floorom Van Kuijkom paci Focal Dystonia a Engulfed In Repugnance. Je teda dost pravdepodobne, ze prave tie veci co sa pacia mne budu pre vas prave tie lopaty:DDD

No a potom samozrejme vsade kde vidim Nikhila, NOXa Tyutina, Schackelforda alebo svojho casu Alexa MX (Delusional Parasytosis, Ineffable Demise) viem, ze to bude ultrablast par excellence:D
AddSatan - 31.08.25 16:21:00
Odpověď AddSatan: A ještě k NSE - mi právě přijde, že síto novýho šéfa má až moc široký ...
demence :)
https://corpsegrinderwebzine.blogspot.com/2012/02/interview-with-ciccio-putridity-from.html
AddSatan - 31.08.25 16:16:36
Odpověď Gába : Huh, tady to ale jede :-) Každopádně... u NSE věřím, že snad něco dobr...
A ještě k NSE - mi právě přijde, že síto novýho šéfa má až moc široký oka - podepíše "kde co"... ale ještě uslyšíme no

ad Ciccio, tady má žebříček, sice 2012, ale... mj. Disgorge, Suffo, Malignancy, Nile (ty mě víc napadaj na předchozí desce - mj. i ve frázování vokálu, ale i tady), Enmity, ale i Mortician :)
AddSatan - 31.08.25 15:28:50
Odpověď Challenger: Ok, tu sa zhodnene, ze sa nezhodneme. Ty na popis pouzijes Suffogorge ...
Ad skoro nejvyšší level extrému ano (viz první odstavec recenze a celkový příměr k pozdním Cenotaph, Molested Divinity apod. - s Defeated už míň - tam je víc rozdílů v postupech, skládání, rytmice atd.). U Enmity je problém, že ten pokus o extrém sráží jednoduchost a prostě to zní spíš legračně, debilně a nudně. Putridity maj kromě základních postupů se Suffogorge a Immognancy :) společnej řekněme sofistikovanější, dynamičtější, zábavnější songwriting (i Maligní krouceniny, hodně pískaček atd.), vokál blíž "klasickýmu" growlu ("vepřovější" Dolan) atd. Prostě to, že je to jako celek rychlejší, extrémnější atd. nijak nevylučuje, že některý (!) postupy Suffo, Morbid, Immo tam pořád slyšet jsou / je jim to blízký a je to pro mě těžký neslyšet - že je to pro někoho zbytečný zmiňovat ok, beru. Jsou to možná jiný vesmíry, ale furt se částečně prolínaj :). Prostě ten základ tam slyšet je, byť to má jako celek výrazně blíž k jiným kapelám. S těma Enmity a Brodequin - já jsem si to vlastně ještě před reckou pustil a radši jsem to tam zmínil jen na okraj ve smyslu techničtější, promakanější verze (navíc se to vztahuje spíš k ranější tvorbě - viz ten cover že jo), protože proti Putridity jsou to fakt vidle a sláma :).

Gába: konečně zas pořádně patologická BDM diskuze plná pletení pojmů a dojmů :), už mi to chybělo, příště to asi napíšu ještě víc "diskutabilně" :), jo ty Into the Ashes mě chvíli bavili, to je samo víc "klasika" jako Suffo/Deeds/Disawoved apod., ale brzo jsem odložil. Sijjeel dík za tip, zní dobře.
Desecrated Ubiquity určitě nejočekávanější věc, ale hádám, že až příští rok (snad nezklamou). Ad Ciccio - jasný, těch vlivů se tam dá prostě slyšet dost, starý klasiky i jejich +- současníci a dělaj z toho dohromady vlastně i něco relativně osobitýho.
Franta N. - 31.08.25 14:02:04
Desecrated Ubiquity jsou kapela, kterou určitě má cenu sledovat. Sijjeel taky zajímavá věc.
Gába - 31.08.25 13:42:53
Huh, tady to ale jede :-) Každopádně... u NSE věřím, že snad něco dobrýho ještě vyjde. Anal Stabwound těšba rozhodně a Desecrated Ubiquity taky. U těch to vypadá na další 3/4 skladby což? Dle toho hracího času... Zrovna Ineffable Demise (zmínění někde níže) taky podepsali druhou deku u NSE a u nich opět Nikhil heh... Od tý doby co se na to vykašlal Osborn (mj. Inherit Disease), tak se vůbec podepisuje jak na běžícím páse. Poslední opravdu dobrá věc od Comatose je druhá deska Sijjeel z minulýho roku. A mj. zrovna jednu mojí starší srdcovku právě od Comatose dávám do deky měsíce teď. A zmíněný dva labely... u LOTS mám nejraději jedinou skladbu Myiacyst... muhehe :-), pak skvělý Shinda Saibo No Katamari a taky Dissociative Healing. U Pathologically horší... nejspíš bych vypíchnul jen Into the Ashes, pak snad Putrid Torso a když hooooodně přimhouřím oči tak Engulfed in Repugnance. Ale nic zvláštního. Každopádně, do deky měsíce teď dávám ještě nějaký mnou oblíbený vyhlazovačky á la Putridity stajl, který dlouhodobě točím. Jo a Ciccio už kdysi někde zmiňoval, že snad Effigy je pro něj top, ale stejně tak i Enmity :-)
Challenger - 31.08.25 13:03:58
Ok, Malignancy mainstream tiez neni
Challenger - 31.08.25 12:45:01
Ok, tu sa zhodnene, ze sa nezhodneme. Ty na popis pouzijes Suffogorge a Immognancy co je ok, ale ja by som si nieco ako Putridity nikdy nepredstavil. Vsetko je to az na Disgorge v podstate mainstreamovy death metal, nijak extremny, pri Suffo a Immo by som ani BDM nepouzival velmi, zatial co Putridy je pre priemerneho death metaloveho fanusika nestravitelny a z BDM je to ta takmer najtazsia liga. Kapely ako Excrescence, Enmity alebo Excoriation potom posuvaju ten level extremnosti este o nieco vyssie. Sme v ÚPLNE INOM vesmire ako Suffocation, o Immolation ani nehovorim. V podobnej lige BDM ako Putridity su z technickych veci napriklad Defeated Sanity alebo Molested Divinity, s tymi v recke suhlas.
AddSatan - 31.08.25 11:07:18
Odpověď Challenger: Franta, clovek sa nemusi rochnit na to, aby sa v style trochu vyznal. ...
Ty primery s Death a Bathory jsou opet dost mimo :) (naopak Mayhem jsou pro soucasnejsi post-2005/10 black stale relevantni). Bych cekal, ze jsou vyrazy/trky Suffogorge a Immognancy pochopitelny, pro jistotu jsou tam pak Disgorge jeste jednou. Mi prijde, jak kdybys predpokladal, ze by Disgorge zneli tak jak zneji i bez Suffo Navic ten kontext je v rec myslim upresnenej dost, chce to nebyt zaseklej jen na to jedno pulslovo :) a neprehanet.
vanena - 31.08.25 09:40:24
Musím uznat, že zmínka Enmity a Brodequin mi zasadila Putridity do lepšího kontextu.
Challenger - 31.08.25 09:08:30
Franta, clovek sa nemusi rochnit na to, aby sa v style trochu vyznal. Staci mat skratka viac veci zo zanru napocuvanych. Suffocation boli prvi, nepopieram, takze je logicke, ze z ich postupov sa do nejakej miery pravdepodobne vychadza, lebo ina sanca v tej dobe nebola. Je jasne, ze kapely ako Disgorge, Cinerary alebo Deeds Of Flesh, teda prave Kalifornia, zo Suffocation vychadzali a vyraz posunuli inde, kazda inym smerom. Zo Suffocation skor priamejsie vychadzali kapely ako Internal Bleeding alebo Pyrexia. To je NY skola, slammingu vela, ale ineho ako Devourment. V Drvourment je prave pocut podstane viac toho Disgorge. Preto napriklad napisat, ze Putridity vychadza z napriklad z Disgorge da posluchacovi presnejsiu info ako to, ze niekto co cita recenziu tam bude cakat nieco ako Effigy alebo nebodaj Pierced from Within. To sa mozme fakt bavit o tom, ze pri kazdej death metalovej kapele budeme spominat Chuckov Death ako inspiraciu. Alebo vychadza kazda blackova kapela z Bathory alebo Mayhem? Mozno hej, ale ma to zmysel spominat v kazdej recke. To nebol z mojej strany nijaky utok na recenzenta.
Franta N. - 31.08.25 01:45:28
Odpověď AddSatan: Sabbath se sice daj slyšet leckde, ale rozhodně ne "všude" resp. by se...
Přesně, no. Třeba u těch Enmity (ok, znám vlastně jen to poslední album z 2005, neměl jsem motivaci je zkoumat víc) je rytmika fakt zjednodušený Suffo, včetně poměru rychlo-drtiček a zasekávaček, akorát je oboje mnohem jednodušší. Chápu, že když se člověk v tomhle bazénu vysloveně rochní, může odlišovat různý detailnější větve. Ale recenzent zinu jako je Marast logicky píše z pozice člověka, který má přehled o death metalu jako celku a totéž předpokládá u čtenářů.
AddSatan - 31.08.25 00:01:40
Odpověď Challenger: Tym Black Sabath som myslel to, ze kombinaciou riffov, ich zrychlenim,...
Sabbath se sice daj slyšet leckde, ale rozhodně ne "všude" resp. by ses musel snažit a fantazírovat asi tak 100X víc než když chceš slyšet některý (!) postupy Suffo v Putridity (a možná i v těch Enmity). Ty různý školy sice maj různý specifika a ze Suffo si třeba vzali a modifikovali jen část výraziva - slamy, rychlomutingový drcení v sypačkách apod., u Putridity by se daly slyšet i některý chromatický tremola i jiný beglajty atd. Nikdo netvrdí, že je to nejpodobnější kapela, ale ten základ tam prostě je (což by ti, si myslim, potvrdili i členové kapely).
Brodequin je sice menší blbost než Enmity, ale napůl je to taky úsměvně oldschoolový agro, v Devourment je na mě moc nudnýho tuposlamu, jinak ok.
Jinak preference jsou jedna věc to, že některý žánrový postupy vymysleli Suffo věc druhá - tak si nepleť pojmy s dojmy.
Já mám třeba Wormed taky radši než Suffo (vyjma vokálu), ale v zásadě blbost porovnávat, obě kapely jsou o něčem jinym, navíc Wormed nejsou jen brutal/tech death (i dissonant, blackened, "math/meshu" atd. a víc tam slyšim Cryptopsy než Suffo, když už :) ).
Infecting the Swarm jsem myslím i část slyšel, to druhý neznám, zkusím oboje.
Franta N. - 30.08.25 22:58:09
Když mě tohle přijde strašně podobný tomu, když se true old school black metalisti hádají, jestli je kapela Dark Fullmoon Winterwolf podobnější kapele Evil Frost Ruins nebo Ice Storm Grimness. Zatímco posluchač extrémního metalu, který black metal poslouchá, ale není fanatik do jeho verzí zakotvených v raných devadesátkách, si prostě řekne, že to všechno zní jako odvar z Darkthrone třeba s příměsí starých Satyricon, akorát horší, a nemá potřebu řešit nějaký další sub-školy.

Jinak z kapel, co píšeš: Wormed jsou vysoká liga, ale to bych třeba do tohoto ranku vůbec neřadil. To je technický výborná, skladatelsky nápaditá hudba. Brodequin, Embodied Torment, Devourment - jak co, dá se to, E.T. z těch tří asi nejlepší, ale na zadek nepadám ani z jedněch.
Challenger - 30.08.25 22:50:34
:DDD, o com sa chces bavit? Ocividne nie si cielovka tejto hudby, tak aky ma zmysel, ze sa k nej vyjadrujes? Mam ti tu teraz vypisovat, ze pre mna su kapely ako Devourment, Brodequin, Putridity, Embodied Torment alebo Wormed ovela zaujimavejsie a zabavnejsie ako cely Suffocation?:DDD. O tejto hudbe nic nevies, nepochybujem, ze si Enmity v zivote nepocul. To co typci hrali bolo zopar opakujucich sa riffov dokola za podkladu automatickej práčky:D
Franta N. - 30.08.25 22:40:33
Odpověď Challenger: Tym Black Sabath som myslel to, ze kombinaciou riffov, ich zrychlenim,...
Sorry, ale tohle pitvání žánrů na víc a víc mikro- a mikro-mikro-mikro odnože a "školy" je skoro tak legrační, jako je legrační tvorba Enmity. Jestli tam neslyšíš postupy extrémně podobný s ranými Suffocation, akorát mnohonásobně zjednodušený a po všech stránkách hůř užitý (často až směšně neumětelsky), tak nevím, jestli má smysl s tebou řešit cokoliv ohledně hudby. Jasně, je možný, že to od Suffo neodvodili, že je to všechno napadlo úplně samostatně. Ale jaká je to asi tak pravděpodobnost?
Challenger - 30.08.25 22:33:19
Franta, neber to prosim nijak osobne, rad sa zapajas do debat ku vsetkemu, ale tu si podstatne mimo. Enmity vychadza zo Suffocation? :DDD. Skus si trochu viac nadtudovat o tom ako sa vyvijala kalifornska, texaska a NY skola. Ked si niekto mysli, ze bez Suffocation by nic nevzniklo, je to celkom vtip.
Challenger - 30.08.25 22:29:42
Tym Black Sabath som myslel to, ze kombinaciou riffov, ich zrychlenim, pouzitim tvrdsieho zvuku atd mozes tiez dosiahnut to, ze ich mozes pocut vsade a verim, ze sa taki ludia najdu. Putridity boli na prvom albume Mental Prolapse... kopirkou Enmity, na Degenerating...sa uz posunuli podstatne dalej. Enmity je v podstate blbost, s Brodequin by som ich vobec nedaval do jednej vety.

Co sa tyka tipov, tak sice nie z tych labelov a tohto roku, ale mozu byt zaujimave. Mozno poznas, obe nie su az tak daleko stylom od Putridity a pracuje sa aj s atmosferou a technikou.

https://www.metal-archives.com/bands/Infecting_the_Swarm/3540380376

https://www.youtube.com/watch?v=NNyZkvIgpmU />
https://www.metal-archives.com/bands/MDMA/3540426556

https://m.youtube.com/watch?v=73iCotbIrPo&pp=ygUMbWRtYSBvcmdhbmlj
Franta N. - 30.08.25 21:50:53
Souhlas s AddSatanem. Suffocation jsou základ tohoto pojetí death metalu, ze kterýho skupiny jako Enmity vyšly a hodily ho do většího extrému, ale zároveň taky do poctivý směšnosti. To už tihle Putridity mi přijdou přeci jen o něco míň legrační. Tím neříkám, že je to nějaká vážně pojatá muzika, to vůbec, ale člověk aspoň nemusí totálně vypnout mozek a rozkývat hlavu, aby si to užil, což je u BDM častý, hlavně u "slamming" kapel je to skoro pravidlo. Je celkem logický, že když recenzent zmiňuje podobnosti, zmíní nějakou klasickou kapelu s vysokou kvalitou, ne hovadinky, kolem nichž se sice možná vytvořil jakýsi až kult, ale pojatý čistě jako recese (aspoň doufám).
AddSatan - 30.08.25 21:44:38
Odpověď Challenger: Pocut vsade Suffo a zmienovat to pri kazdej kapele je ako spominat pri...
S těma Sabbath je to teda hodně přestřelený :). Já Suffo teda v Disgorge a spol. slyším a slyším je i u Putridity (Black Sabbath ne :) ), proto jsem psal Suffogorge, byť samozřejmě, že Putridity jsou celkově daleko blíž Disgorge na Consume/Parallels (včetně těch pár Immo/Morbid míst) než SLG o Effigy nemluvě. Posun ano, ale základ je jiná věc. Podobně i s těma Enmity - ano, vliv jasnej, ale oproti Putridity je to až směšná, primitivní, neumětelsky působící zhovadilost, Putridity jsou výrazně promakanější a vyspělejší muzika po všech stránkách (+ i vliv nejen bdm, ale i těch Immo/Morbid, growl blíž "klasickýmu death metalu" než bdm blití/kvičení atd.) a zvlášť na týhle desce už mi ten vliv Enmity nepřijde nějak zásadní (stačí srovnat jejich skladby s tím coverem), je to - jako nejpodobnější mi celkově přijdou poslední desky Cenotaph i Molested Divinity, byť i s nima jsou tam určitý rozdíly (mj. ve vokálu), u Putridity nejsou generický tuposlamy atd.
S tím co píšeš u Malignancy a Wormed ale +- souhlas. Nicméně u Putridity Malignancy jsou slyšet taky (a nejen pískačky), ale i riffech, byť jsou P. rovnější.

NSE sleduju, ale letos zatím nic moc (loni a předloni výrazně lepší)
Z Comatose a Brutal Mind jsem zatím nikdy nic nedoposlouchal :), většinou mě sere vokál, zvuk, tuposlamy atd. Ale holt "nejsem cílovka" no.
Lord a Pathologically zkusím - nějaký konkrétní tipy?
Challenger - 30.08.25 21:13:01
A co sa tyka labelov na dobre veci, tak samozrejme NSE, ale oplati sa pozret aj Pathologically Explicit Recordings, Lord of the Sick Records alebo Comatose.
Challenger - 30.08.25 21:01:32
Pocut vsade Suffo a zmienovat to pri kazdej kapele je ako spominat pri kazdej metalovej kapele, ze vychadza z Black Sabath. Je ok, ze Suffo bolo+- prve rozohravajuce styl ranneho BDM, ale to kam sa to posunulo cez Disgorge jednou vetvou, druhou cez Devourment a tretou cez Brodequin su vsetko podstatne rozdielne veci. Putrudity vychadzaju z Enmity a z Putridity zase vychadza mnozstvo ultra brutal veci ako Perverted Dexterity, Dissociative Healing alebo cistu kopirku Innefable Demise. Ked spominat Disgorge je rozdiel ci topku She Lay Gutted, alebo podstatne technickejsku Parralels. A o to ide, Postupy konkretne Suffo tam nepocujem, lebo aj ked ich Suffo pouzili, nebolo to v style Putrudity. Preto by som ked uz tak skor pouzil skor kapely, ktore ho posunuli viac do extrému. Suffo je technicky brutalny (skor menej) dm, zatialc co povodme Enmity je primitivita, ktora sa pocuba fakt tazko a je to v podstate iba extrem pre extrem. Tiez som si vsimol, ze ked je nieco ectremne technicky, tak je to vzdy od Malignancy a to je tiez blabol. Napriklad taky Wormed je oproti pidlikacom z Malignancy podstatne brutalnejsi, lepsi a zabavnejsi. Aspon tak to vidim ja teda
AddSatan - 30.08.25 20:46:58
Odpověď Challenger: Pre mna je vzdy dost komicke ked sa pri takychto kapelach spomina ako ...
To jsou teda moudra, zvlášť ta poslední věta je blábol. Mi neřikej, že tam ten Suffo základ neslyšíš? - resp. riffy/postupy z Effigy jsou jasný u všech těch zmíněných (hlavně Disgorge). Ano, je to celkově nablastovanější, chlív/bestiálnější, bez thrash/death tupaček (vyjma Brodequin) a sól atd., míň chytlavý (zvlášť Brodequin a Enmity jsou převážně úsměvná lopata), atd., ale ty postupy tam pořád slyšet jsou/vychází to z nich. Putridity ovlivnění/pocta Enmity jasně - mj. už to logo, nicméně sami se hlásí i právě k Suffo, Disgorge, Defeated a postupům Malignancy, Morbid Angel, Immolation i Nile je to místy taky dost podobný. To, že je to rychlejší, extrémnější, jsou tam rozdíly, ano, ale slyšet to v těch kytarách je. A je pozoruhodný, že se jim povedlo z Rotted Divinity udělat poměrně slušnou věc, originál od Enmity zní přes sympatickou ohavnost spíš tragikomicky (místy fakt Mortician meets BDM verze Last Days of Humanity :) ).

Gába: spíš už tak 60-70x :), ono se to poslouchá tak nějak "samo", hodně dobrá flow i riffy/nápady - a je jich hodně, jen tak se to nena/oposlouchá, nablastovaný a energie jak sviň, ale neni to jednotvárný, špetka temno atmo, nic mě tam výrazně nesere, ani vokál (zvuk a intermezza/natahování trochu) atd., doufám, že do roka a do dne :) někde živě.
Čekáš ještě něco hodnotnýho letos? Já jsem celkem zvědavej na Nikhilovo EPko, 2 skladby níže zní dobře. A Desecrated Ubiquity dle hracího času na NSE festu maj hádám tak 15-20 min. novýho materiálu, ale to nejspíš letos nevyjde (?).
https://analstabwound.bandcamp.com/
Challenger - 30.08.25 14:27:51
Odpověď Gába: Díky za super rec, palec hore. Secret track jsem taky nepochopil, ale ...
Pre mna je vzdy dost komicke ked sa pri takychto kapelach spomina ako zaklad Suffo:DDD. Je mi v celku jasne, ze takyto druh ultra blasting BDM tu az na Gabu nikto poriadne nepocuva. Asi takto, Putrudity vzniklo ako pocta Enmity, to je hmotnostna liga o tri triedy vyssie ako Suffocation. Disgorge jasne, Enmity jasne, Brodequin jasne, v technickejsich pasazach Defeated Sanity, ok. Toto ma so Suffocation, ktori hrali realny BDM iba na Effigy, spolocne iba tak to, ze je to death metal.
Gába - 28.08.25 14:50:41
Díky za super rec, palec hore. Secret track jsem taky nepochopil, ale třeba to někdy někde vysvětlí. Enmity a Mortician je teda dost trefný a obal klasická romantika neasi :-) Furt jsem zatím tedy nesjel mockrát (tvých 50+ je na tenhle žánr už úctyhodný výkon teda), takže za mě zatím asi jen ten trrrrr píííísk :-) ale možná i díky téhle dece jedu teď podobný kapely/desky, který mám dlouhodobě v záložce "hyperkult" :-) a ono se to časem naposlouchá. Jo a live jsou ještě větší masírka teda...
Franta N. - 27.08.25 22:28:35
Odpověď mIZZY: Já v tom neslyším nic, akorát náser, a to je přesně, co od takové kape...
Víceméně souhlas. Nátěr, občas závan ponurosti, i když celkem prvoplánový, a zase nátěr. Fajn zvuk, dobrá technika. Nic víc od tohoto pojetí death metalu nechci.
mIZZY - 27.08.25 10:29:22
Odpověď AddSatan: Kot: se bojíš zubatý kundy že jo? :) se náhodou Girardimu povedla, Zub...
Já v tom neslyším nic, akorát náser, a to je přesně, co od takové kapely chci. Brutal death má být brutální a ne nějaký pidlikačky. Dobrý album, díkyčau.
Franta N. - 26.08.25 23:45:20
Dobrý je to. Mezi záplavou brutál death metalů s menší či větší mírou směšnosti tihle minimálně fakt umějí hrát a chápou, co dělá death metal death metalem.
AddSatan - 26.08.25 23:06:49
Kot: se bojíš zubatý kundy že jo? :) se náhodou Girardimu povedla, Zubatá s potratem (? viz text 1.) jsou spíš legrační, ale ok :)
a stejnak by to na tebe asi bylo moc i hudebně...
předchozí Ignominious byla prý zas (volně) inspirovaná Eraserhead od Lynche, mj. to deformovaný dítě...

bizarro: jojo, však píšu Suffo(Dis)gorge a Immo(Mali)gnancy základ, ale jako na Parallels/Consume nebo u Cenotaph jsou tam místy i ty Immo/Morbid/Nileoidnosti - občas to maj i rozdělený, jedna kytara jede brutal mutingy a druhá ty temnější tremola, motivy, krouceniny (např. závěr Mors 3:00), nejvíc MorbidImmo je titulní 1:45, ale v každý něco
na Ignominious Nile slyším i ve vokálech (bez Egypta, jen brutal pasáže) a Mortifying Carnality je fest á la Gateways komplet
lis možná (spíš k Devourment? :) ), něco strojovýho jo, mě to evokuje tu pekelnou lokomotivu nějak
by mě zajímalo z čeho je to outro z Molten, nějaká anglická obdoba Kladiva na čarodějnice? (tam je podobný doznání), vždycky mě to pobaví :)

ale nebo taky slovy znalce gáby ze září 2015: "trrrrrrr píísk trrrrrrrpííísk pííííísk trrrrrrrrrrrrrrr....." :)
bizzaro - 26.08.25 20:01:48
ja v tom asi nejvic slysim Malignancy a Disgorge, Indecent Excision taky proc ne, je to proste hudba z lisu :)))
Kot - 26.08.25 19:51:53
Tady se bohuzel ani nedostanu pres obal...

Zkus tohle