USA NAILS - Feel Worse

recenze noise rock
Kotek
6.5

Neurvalej rock’n’roll, kde vládne drzá riffáž, ostrý melodie a jedovatej vokál.

Drzej spratek. Autorita je pro něj cizí slovo, ze kterýho si akorát dělá legraci. Zásady slušnýho chování, tak určitě – žvejkačku nalepí zespoda pod stůl, potají kouří cigaretu na hajzlu, po šesti pivech maluje čuráky po zdech (po osmi chčije do rohu). Poslouchat starší, protože mají rozum – ale hovno, kabát jim smrdí zatuchlinou, myslí jim to už jen v zajetejch kolejích, ačkoliv mají pocit, že spolkli moudrost světa.  V diskuzi okamžitě pozná citlivý místa a naschvál do nich píchá, netřeba kvalitní rozprávku ale konflikt. Prdel si utírá shora dolů, jen jedním tahem.

Takhle nějak na první dobrou působí poslech novinky Feel Worse od USA Nails. Je to takovej neurvalej rock’n’roll, kde vládne drzá riffáž, ostrý melodie a jedovatej vokál. Právě typický melodie, balancující na hraně podlejzavosti a falešnýho pískání (podobně jako třeba u Metz), jsou asi nejvýraznější poznávací značkou. V těsným závěsu je nosem tahanej vokál, kterej trousí sarkastický hleny, který se zeleně lesknou v kapesníku. Celý to má takovej bohémskej, odfláklej nádech, díky kterýmu to dobře leze do uší.

Slabší stránka Feel Worse je v dynamice. Hlavně u bicích se příliš často spoléhá na středětempý bum-čvachty, díky kterým se jednotlivý skladby mají tendenci trochu slejvat. A tak mám, i přes výraznou kytarovou práci a drzej vokál, sklon se občas ztrácet a přemejšlet, kterouže skladbu to vlastně poslouchám. Naštěstí se bavíme o desce, která má jen něco pod půlhodinky, takže to celej poslech příliš neotráví. Na druhou stranu, ztrácet pozornost při poslechu takhle krátký desky je na pováženou.

Datum vydání: 22. březen 2024
Vydali: One Little Independent Records
Žánr: noise rock, post-punk