PYRRHON - Exhaust

recenze death metal/mathcore
Kotek
Hodnocení:
8.5

Metalovej experiment v budování tlaku na hranu, a často až za ní.

Datum vydání: 6. září 2024
Vydali: Willowtip Records
Žánr: experimental death metal, dissonant death metal, noise rock, mathcore

Posledních pár desek Pyrrhon poměrně spolehlivě odráží proměny nálad za oceánem.

What Passes for Survival vyšla rok po zvolení Trumpa, a to nasrání a polarizace z ní bylo cejtit na sto honů. Neúprosná směs death metalu, mathcoru a noise rocku, která na sebe volně vrstvila nekontrolovaný výbuchy vzteku, často spojený jen vágním myšlenkovým pochodem, no kohopak to připomínalo? Následující Abscess Time vyšla uprostřed pandemie – dlouhá deska, co často zajížděla do pomalejších a bezútěšnějch nálad podpořenejch masivním zvukem, kterej zašlapával do země. V rámci domácích lockdownů to bylo vítaný upuštění páry, ale přiznám se, že se k tý desce, stejně jako k dalším vzpomínkám z tý doby, moc nevracím. Zvláštní deska do zvláštních časů.

Od Abscess Time uběhly čtyři roky a máme tu novinku Exhaust, která se volně zaměřuje na téma vyčerpání. Dobíhání ztrát z pandemie, politický turbulence vrcholícím povstáním u Kapitolu, ruská invaze na Ukrajinu a následná krize spojená s rostoucíma cenama energií a bydlení, bylo toho dost, s čím se srovnat. A tak nepřekvapí, že se lidi dostávali až na okraj svejch možností, a občas za ně.

Vyčerpání postihlo i samotnou kapelu, hlavně teda tvůrčí blok spíš než existenciální problémy. Materiál na novou desku nevznikal snadno, a tak se nakonec kapela rozhodla uspořádat soustředění – osamělá chata, basy piv, nějaký ty houbičky a špatný filmy. Halucinogeny, promile a béčkový krváky vzpružily tvořivost a konečně uvolnily cestu k novince.

Hudebně se Exhaust soustředí hlavně na proces vyčerpání – postupný budování tlaku do bodu, kde už není návratu, a následuje strmej pád. Většinou se začíná chaotickou rubačkou někde na pomezí mathcoru a death metalu a pak se šponuje atmosféra. Stoupá se o půltony, přibývaj noty, přidávaj se akcenty, zrychluje se tempo, dokud to jen jde. A pak následuje výbuch a rozpad. Pyrrhon jsou vynalézaví, a tak se při testování limitů dokážou dostat překvapivě daleko, nikdy úplně nevíš, jestli už jsi na vrcholu nebo dostaneš naloženo ještě víc. Naloženo ale vždycky dostaneš pořádně.



Příkladem budiž dvojblok skladeb Concrete Charlie a Stress Fractures. První se volně inspiruje životem americkýho fotbalisty Chucka Bednarika, jeho bohatou sportovní kariérou a zdravotníma následkama, který si odnesl do stáří (demence, Alzheimer, …).  V hudebním jazyce Pyrrhon to znamená gradovat disso motiv načichlej Gorguts do mathcorovejch pískaček. Stress Fractures u pískaček (čuju Converge) začíná, neúprosně je tlačí o půltóny vejš, dokud nevybuchnou do nadrbaný riffovačky. Ta se na závěr rozloží do pomalýho, hutnýho riffu, konec a zmar.



Hudebně je tu ještě pár dalších zajímavostí, co stojí za zmínku. Pyrrhon častěji sahaj k drobnejm harmonickejm posuvům (pokud chceš chytrý slůvko, mikrotonální) v rámci riffů a pískaček, a nechávaj je točit v kruhu. Tady je potřeba zmínit inspiraci Glennem Brancou, kterou v rámci působení ve
Scarcity možná nabral zpěvák Doug Moore. V rámci poměru žánrů tentokrát dostává víc prostoru mathcore, což přispívá ke střídmější stopáži a absenci delších válů. Chtělo by se říct, že díky tomu deska hezky odsýpá, ale to by byla jen půlka pravdy. Čas dopředu tlačej i bicí, který sypou fest přísně.


Vložit komentář

chuckie - 12.08.25 10:09:23
to jsem psala AddSatanovi, samože
chuckie - 12.08.25 09:59:51
Odpověď brutusáček: napíná a beer report až na konci postu! :D...
jsem ráno koukla na insta a hned jsi tam pokyvoval v první "řadě" :)
brutusáček - 12.08.25 09:46:48
Odpověď AddSatan: Blava taky +- super, ať bruta nezdržuju, tak "na baru" Plzně v plechu ...
brutusáček - 12.08.25 09:46:40
Odpověď chuckie: :)) jen pro vytrvalé čtenáře...
AddSatan - 12.08.25 09:44:34
Blava taky +- super, ať bruta nezdržuju, tak "na baru" Plzně v plechu z lednice (já řidil, takže vlastní nealko Bakalář), zvuk až překvapivě dobrej/super, trve KOPÁKY!, prostředí správnej punk dezolát až hobo feel - zpěvák k tomu poznamenal (cca) že asi nikdy nehráli na místě, který by tak moc vypadalo jako zní jejich hudba :). Radši bych samo víc starších, ale i nový bavily živě víc. Po nočním řízení a 3,5 hodinách spánku přízn(r)ačně exhausted, ale rozhodně to za výjezd stálo. Možná i víc (foto)raportnu, až dospinkám...
Setlist: Not Going, Abscess Time, Strange Pains, White Flag, Out of Gas, Stress Fractures, Invisible Hand, Hell Medicine, Idiot Circles
chuckie - 11.08.25 17:16:42
Odpověď brutusáček: napíná a beer report až na konci postu! :D...
:)) jen pro vytrvalé čtenáře
brutusáček - 11.08.25 16:07:47
Odpověď chuckie: Včera v Katowicích - Replicant jde mimo mě, ale mělo to vzestupnou ten...
napíná a beer report až na konci postu! :D
AddSatan - 11.08.25 11:23:19
Dobrý vědět, tak jsem na ně dnes v Blava ug kvlt provedení zvědavej. Kdyby nááhodou, máme 1 místo zpět (tam ne) a stavíme i v Brně-Starém Lískovci :). V Belgii hráli krom novinky a Abscess i White Flag z Mother a Happy Victim + Invisible Hand z What Passes, tak snad...
Ondrajs - 11.08.25 10:56:58
Defeated Sanity nemá cenu dávat do nějakého srovnávacího žebříčku, protože to nejsou lidi ;-)
Vanena - 11.08.25 10:14:19
Jak Pyrrhon úplně nemusím, tak na BA velmi dobrý. Replicant mix výborných a debilnich pasáží, takže zazní zápor můj.
chuckie - 11.08.25 09:55:30
Včera v Katowicích - Replicant jde mimo mě, ale mělo to vzestupnou tendenci, tak dobrý. Zvuk trochu zahulený, se špuntama lepší. Akorát mě překvapili Poláci, kteří si snad v každém songu našli pasáž, kdy sborově skandovali hej hej hej hej hej hej hej, říkala jsem si, že jestli to někoho napadne dělat i na Pyrrhon, tak mě bude trochu srát. No ale na ně k tomu nedošlo, i mi přišlo, že publikum trochu prořídlo, pár lidi se klidilo po prvním druhém songu, Replicant tu hlavní hvězdy asi. Pyrrhon jinak mazec, zvuk si poladili, fajné. Setlist bych dohromady nedala, nějaké nové (i když ne všechny mé oblíbené ujetější), něco z Abcess time, asi minimálně jedna z počátků, něco jsem nepoznala vůbec. Pomalé Abcess time a Out of gas (která mi první minuty zněla jak od Psychic Graveyard) super plíživý rozklad a ostatní chaot sypačky prostě radost. U merche jsem prohodila pár slov s basákem, o Brutalu a Oktagonu mluvil hodně nadšeně. Lidí tak 80? Na baru jen česká piva-Bernard, Litovel, Primator, bez pěny samozřejmě.
Smolik - 10.08.25 22:44:11
V top5 asi určitě, ale ale třeba Defeated Sanity ještě o chlup lepší (subjektivně).
mIZZY - 10.08.25 22:14:02
Pyrrhon za mě nejlepší kapela celýho BA. Pokud to bude v Blave aspoň z půlky tak dobrý, máte se na o těšit.
AddSatan - 05.08.25 10:48:28
Sjíždím teď různě nahrávky od 2014 a jestli Exhaust skládali na houbičkách, tak by mě zajímalo, na čem frčeli při tvorbě The Mother of Virtues a těch 2 EPkách potom :) (LSD s koksem a špetičkou durmanu?) - místy je to až (v dobrym/zábavně) mučivě psychotický a ve 2 skladbách je víc riffů, skřípání, ale i zlobivě/depresivnější atmosféry než na celým Exhaust, přitom většinou fakt dobrý, zvráceně chytlavý nápady.
Srážka Gorguts, Brutal Truth (NtC i pozdní), Today is the Day, raný tDEP a Daughters, ale i Khanate/raný Swans, trochu i Malignancy/Maruta, Captain Beefheart (TMR) :), v sólech klidně i nejvíc LSD/koks Coltrane na Ascension/Om hozenej do kytar :).

Už What Passes for Survival je vlastně přístupnější, byť furt dost vyjetý + hodně baví ty "příběhový", delší Tennessee a ETS se sludge/doom/noise rock tryznama. Abscess Time trochu brzdí ty až moc jednoduchý/dlouhý raný Swans pasáže, ale jinak furt dost dobrý.

Exhaust je proti starším až "odpočinkový", skoro až moc intuitivní, generický posuny/postupy, něco až jen lehce rozvrzanej punk/dis rock/core :) (Strange Pains). Jako furt vlastně dost fajn/dobrý, ale často mám u toho cukání, že bych si radši pustil starší. Čekám, že živě to bude makat (ještě líp), ale škoda, že se k nám dostávaj až s touhle deskou.
Cronic - 28.07.25 09:25:11
Odpověď AddSatan: Pyrrhon + Replicant v Bratislavě vstup 10 € (!) + to místo konání bude...
garaze pod pristavnym mostom su Bratislavsky kult a jedno z poslednych cisto UG miest. skoda, ze ja akurat v tatrach...
Adelbert - 25.07.25 19:38:14
No mně trochu dojebali středu a v pátek asi nezvládnu stejný přesun z Pyrrhon na Mayhem jako už ve čtvrtek z Wayfarer na Gojiru, spíš dám Gaerea na Obscure, jídlo a pěkně někam dopředu na Mayhem :D
mIZZY - 24.07.25 23:14:25
Jo, to mi docela udělalo radost. Jediný BA clash, co jsem opravdu řešil, mám vyřešený :)
Adelbert - 24.07.25 17:50:24
Tak Mayhem posunuli...
Adelbert - 22.07.25 18:20:41
Ale Replicanta zkusím taky!
Adelbert - 22.07.25 18:17:38
Odpověď Franta N.: Když jsem jezdil na BA, standard byly přehulený bubny plus přebasovaný...
Tohle se zlepšilo řekl bych...jak vepředu, tak hlavně Obscure stage má dobré atmo/zvuk teď, jak zmizel stan...Pyrrhon a Replicant jsou v Octagonu tho...tam nedokážu soudit, většinou tam dám jeden/dva koncerty za BA...letos tam ale určitě půjdu na Wayfarer a Aluk Todolo!
Adelbert - 22.07.25 15:35:36
Odpověď Franta N.: Je fakt, že na BA jsem byl naposledy možná tak 8-10 roků zpátky, no. :...
Tohle se hodně změnilo za ty roky...dneska se tam víc hulí a fetuje :D
Gába - 22.07.25 14:40:38
Budu možná ten víkend předtím na slovači, tak kdyby šlo a protáhl bych o jeden den... uvidím jak to půjde... dám vědět
Gába - 22.07.25 14:27:56
Teda ta Blava vypadá hodně lákavě
AddSatan - 16.07.25 15:37:56
Odpověď brutusáček: no nevim nevim, vím že mě oslovila víc předkapela, uvidíme na buřtech...
Mě z různých důvodů +- vyrovnaně a hlavně obě víc než z desek. Jako Pyrrhon určitě můžou na BA vyjít dobře, ale z vícero důvodů dám přednost předgaráži bratia - na festu/v klubu je asi ještě někdy uvidím (?), v takovýmhle trve ug prostředí už asi znova ne :), ale kdo ví, co se ještě stane...
brutusáček - 16.07.25 14:54:03
no nevim nevim, vím že mě oslovila víc předkapela, uvidíme na buřtech
AddSatan - 16.07.25 11:49:39
Odpověď brutusáček: jop proto byl ten koncert Replicant ve vopici takový rovnější a moc te...
blbost, rovnější to nebylo určitě, dis stejnej + víc tlak, za mě lepší než z desky ve všem
brutusáček - 16.07.25 11:35:49
Odpověď sicky: To je další věc, mám zkušenost, že právě ty do detailu vypiplaný, komp...
jop proto byl ten koncert Replicant ve vopici takový rovnější a moc ten dis z toho nelezl
brutusáček - 16.07.25 11:35:14
Tak on je Pyrrhon víc "tradičnější" než IT takže čekám, že to bude "metal" a vyzní to líp než zmiňovaní IT. Octagon umí dobrý koncert, jen je škoda že se to tříská s Mejhm :)
AddSatan - 16.07.25 09:51:26
Odpověď brutusáček: 2x BA a Underdogs vždy o level vejš, jop souhlas Ulcerate na BA z těch...
Aha, oni tam byli i loni :). Což mě vlastně spíš utvrzuje v tezi, že chci vidět Pyrrhon jinde, než na BA. Už mám jednu spolunaftuplatící + jednoho možná + přemýšlející bizzaro :). Takže určitě 1 (a možná 2-3) místa, kdyby někdo...
mIZZY - 16.07.25 09:35:34
Odpověď brutusáček: 2x BA a Underdogs vždy o level vejš, jop souhlas Ulcerate na BA z těch...
Já viděl všechny koncerty Imperial Triumphant v ČR a souhlasím s brutíkem, že na venkovním pódiu ta kapela holt působila vždycky oproti klubu docela marně.
brutusáček - 16.07.25 09:26:12
Odpověď AddSatan: To je možný (kolikrát jsi je venku viděl? :) ), ale Ulcerate na BA tak...
2x BA a Underdogs vždy o level vejš, jop souhlas Ulcerate na BA z těch všech koncertů taky "nejhorší"

Dodecahedron a první Gorguts na BA bych si rád pamatoval, ale démon alkohol

sicky - 16.07.25 08:06:35
Odpověď Franta N.: Když jsem jezdil na BA, standard byly přehulený bubny plus přebasovaný...
To je další věc, mám zkušenost, že právě ty do detailu vypiplaný, komplikovaný věci na koncertě zpravidla moc nevyzní, resp. ty kapely to naživo prostě nedaj. Proto koncertně preferuju spíš jednodušší, přímočařejší věci, který makaj a není tam po zvukové stránce moc co zkazit, anebo prověřený jména, který vědí a mají to vychytaný..
Franta N. - 15.07.25 17:51:00
Odpověď sicky: Specialně tohle (zvuk) se myslím moc nezlepšilo. Osobně moc nechápu, ž...
Když jsem jezdil na BA, standard byly přehulený bubny plus přebasovaný zvuk. Ale šíleným způsobem. Nemůže to být tím, že si kapela sama poručí "pořádně to napal, ať burácíme až k támhle těm stánkům vzadu" a výsledek pak zní, jak nevyhnutelně znít musí? Přijde mi to škoda, protože z desky může být muzika promyšlená do detailu, ale tohle ji spolehlivě zabije.
AddSatan - 15.07.25 13:37:28
Odpověď brutusáček: IT prostě venku nefungují :D...
To je možný (kolikrát jsi je venku viděl? :) ), ale Ulcerate na BA taky zdaleka nejslabší zvuk, se kterým jsem je slyšel (i na Hellfestu rozhodně lepší), podobně jako u IT kytara málo atd. (Pyrrhon taky hrajou s jednou). Gorguts poprvý super, podruhý už taky slabší. Demilich v Underdogs taky lepší než na BA. Na druhou stranu Dodecahedron podruhý na Octagonu super, Ad Nauseam dle reportu taky. Nevim, je to trochu hádání z křišťálový koule, ale jak píšu níže...
brutusáček - 15.07.25 13:20:35
Odpověď AddSatan: Bych si tou ne/jistotou nebyl tak jistej :), viz jak údajně na BA nevy...
IT prostě venku nefungují :D
AddSatan - 15.07.25 12:14:12
Ad Replicant ve Vopici, velmi slušně to leze i z tohodle amatérskýho záznamu, hráli bez backlinu, vše z vopičího PA, zvučil jejich borec s digimixákem v tabletu z cca prostředku sálu = "5. člen kapely"
https://www.youtube.com/watch?v=8PC8Jw-qjmY
AddSatan - 15.07.25 09:16:15
Odpověď sicky: Specialně tohle (zvuk) se myslím moc nezlepšilo. Osobně moc nechápu, ž...
Bych si tou ne/jistotou nebyl tak jistej :), viz jak údajně na BA nevyzněli třeba IT. V tom Blava garáž nastavení se asi (?) míň věcí může pojebat, nebo jít snáz zvuku naproti. Ale jestli s nima pojede stejnej borec, co zvučil Replicant ve Vopici, tak to bude dobrý asi všude. A já si letos holt musim rozmýšlet, jestli dám za něco cca 800-1300 nebo skoro 3000 (s cestou atd.).
sicky - 15.07.25 08:10:56
Odpověď Franta N.: Je fakt, že na BA jsem byl naposledy možná tak 8-10 roků zpátky, no. :...
Specialně tohle (zvuk) se myslím moc nezlepšilo. Osobně moc nechápu, že v dnešní high tech době dokáže ještě některý zvukař vytvořit dokonale prdelní zvuk.
Jasně kolikrát si zato může kapela sama, že hraje mizerně nebo má blbě nastavený nástroje/aparáty, ale kolikrát to jde za zvukařem a je to do uší bijící. Konkrétně třeba situace, že je na max vohulenej řev, že přes něj vůbec není slyšet ostatní muzika, nebo jsou napálený bubny, který přehluší vše ostatní. Si v tu chvíli říkám, to to ten člověk neslyší?
Jinak za mě lepší varianta jednodenní BA než se trmácet za nejistým výsledkem do Blavy:)
Franta N. - 15.07.25 00:55:51
Odpověď bizzaro: takhle nastesti uz tolik festaku nevypada ;) klubovky jsou jasny, ale ...
Je fakt, že na BA jsem byl naposledy možná tak 8-10 roků zpátky, no. :)) A to na mě bylo právě až moc o těch pochcaných keřích a spících lidech v nich. Jestli se to od té doby někam posunulo, tak jedině dobře. Paradoxně když dneska na fesťák, tak něco menšího a žánrové folkovýho/folklórního spíš, než metal. U metalu mi přišlo, v dobách, kdy jsem jezdil, že většina kapel zní jako valící se zvuková koule, a i když si tu kapelu rád poslechnu z desky, naživo to na mě dělalo přesně ten dojem, jaký má z metalu většina "normálních lidí": Stěna hluku bez struktury nebo hudebních motivů. Samozřejmě ne vždycky to tak bylo, ale často. Ale věřím, že se to zlepšilo s tím, jak se vyvíjí technika.
AddSatan - 15.07.25 00:51:36
Odpověď bizzaro: ja premysleti nad tim budu!...
tě pak klidně v noci hodim až na ves :) - z D1 malá zajížďka

ad Franta - brodění se kelímkama +- vyřešilo už před 15? lety jejich zálohování … a počůraný/blitý keře :))) to je dost bizarní důvod/fóbie, musim si na ně dát příště pozor!

u mě je letos hlavně finančně-časovej důvod a taháky rofrcaný do více dnů - loni jsem si tam ten jeden dost užil
+ mě láká vidět hrát Pyrrhon a Replicant punkově před garáží :)
bizzaro - 15.07.25 00:11:05
Odpověď AddSatan: Pyrrhon + Replicant v Bratislavě vstup 10 € (!) + to místo konání bude...
ja premysleti nad tim budu!
bizzaro - 15.07.25 00:10:52
Odpověď Franta N.: Jo to jo, ale spousta lidí (třeba já) už prostě řeší jen klubovky. Jet...
takhle nastesti uz tolik festaku nevypada ;) klubovky jsou jasny, ale zas kdyz se nekde povede sestava, da se videt dost veci navic anebo tech, co by do klubovky neprijeli
Franta N. - 14.07.25 23:16:44
Odpověď sicky: Obe kapely jsou par dni predtim na BA.....
Jo to jo, ale spousta lidí (třeba já) už prostě řeší jen klubovky. Jet na velký fesťák, brodit se tam v kelímcích a počůraných/poblitých keřích, bát se, že mi někdo vykrade stan a dál spoustu peněz za to, že mě tam ve výsledku fakt zajímá třeba 10 kapel za 4 dny... to pro mě asi není.
AddSatan - 14.07.25 20:57:09
Odpověď sicky: Obe kapely jsou par dni predtim na BA.....
Jo, ale tam já asi/spíš nejedu.
sicky - 14.07.25 19:36:59
Odpověď AddSatan: Pyrrhon + Replicant v Bratislavě vstup 10 € (!) + to místo konání bude...
Obe kapely jsou par dni predtim na BA..
AddSatan - 13.07.25 23:26:18
Pyrrhon + Replicant v Bratislavě vstup 10 € (!) + to místo konání bude mít asi správný ug punk kouzlo (a trve kopáky?) viz video níže :), začínám o tom silně uvažovat, kdyby se chtěl někdo přidat, dejte vědět, vzal bych to nejradši autem, ale...
https://www.facebook.com/events/3122410437941691
https://www.youtube.com/watch?v=XNMyHLqeXgg
Jana.chuckie - 09.05.25 15:38:22
Odpověď AddSatan: Pyrrhon + Replicant tour
4. 8. Brusel
10. 8. Katowice
11. 8. Bratislav...
V srpnu budu hodně v Ostravě, tak si možná taky zauvažuju o těch Katowicích.
AddSatan - 07.05.25 19:46:26
Pyrrhon + Replicant tour
4. 8. Brusel
10. 8. Katowice
11. 8. Bratislava
vzhledem k tomu, ze Pyrrhon, Ruïm, Bathory revival na BA v různý dny, tak to možná spíš vidim na Polsko, ale…

AddSatan - 03.10.24 14:26:38
Další 3 poslechy - dojem z vokálu lepší, občas i blízko Dubinovi z Khanate, docela s nim pracuje/mění (mňau neslyšim - kde?), ale býval i víc psycho a přidat víc growlu bych rád. Zvuk se dá zlepšit, přidat basy/středy v ekvalizéru, u WPfS je lepší, ale furt tohle o dost lepší než letošní Malignancy - který to někdy taky trochu připomene (mj. ve 2., nebo Marutu). Baví mě bicí - občas zajimavý i do jednoduchých kytar. Kytarově/basově jsem “pod slupkou” nic neobjevil - v pohodě, fajn/dost fajn, ale nic moc nápaditýho, zvlášť extrémního,apod. prostě ok, ale chtěl bych víc/bylo líp… Gábo - pleteš 2-3 různý teze dohromady (Gorguts, šablony), ale neva…
brutusáček - 03.10.24 10:28:50
víc poslechů a leze to, pod tou slupku to je a baví mě to čim dal tim víc.
mIZZY - 03.10.24 10:12:14
Ten mňau mňau vokál je na té kapele nejslabší, jinak se mi to líbí. Dobře, že to více skřípe a sype než minulý album.
Franta N. - 03.10.24 00:43:28
Teprve musím poslechnout. Předchozí desky se mi celkem líbí instrumentálně, vokál je strašný (zlatí Wormed). Tak uvidíme.
Kot - 30.09.24 14:56:31
Tak turne Pyrrhon + Gigan bych si dal rict :)
brutusáček - 30.09.24 14:48:39
Odpověď AddSatan: *společný EU tour ideálně (byť ani ten novej track Gigan mě moc nevzal...
je to supr
Gába - 30.09.24 14:45:50
Není nějaký make of videjko z toho jejich soustředění? :-)
Gába - 30.09.24 14:43:44
A Gorguts asi taky jo, ale že bych je tam slyšel nějak moc to ne, natož nějak šablonovitě
Gába - 30.09.24 14:40:51
Za mě zklamání určitě ne. Snažím se moc nesrovnávat s předchozí tvorbou. Líbí se mi, že je to tak nějak poslouchatelnější (přístupnější asi) i kupodivu ten zvuk k tomu pasuje. Než posun někam ještě víc do vyhrocena, spíš trochu jiným směrem a to je dle mě dobře.
AddSatan - 30.09.24 13:57:23
Odpověď brutusáček: ale možná je to tim, že jsem si dával vždy kombo gigan+pyrrhon :)...
*společný EU tour ideálně (byť ani ten novej track Gigan mě moc nevzal, ale...! :) )
AddSatan - 30.09.24 13:54:19
každopičopádně by už mohli konečně dát nějaký EU tour
brutusáček - 30.09.24 13:39:37
ale možná je to tim, že jsem si dával vždy kombo gigan+pyrrhon :)
AddSatan - 30.09.24 13:37:32
bizz i Kot: groovy vibe, core houpání bylo i na starších, i gradace/soustředění se na riff/atmosféru, chytlavý, ale i víc zběsilostí až free vyjeťáren - jako třeba trilogie The Unraveling (na WPfS, o EP Running Out... nemluvě), to je tu minimalizovaný, už to tolik nepřekvapí ... některý ty postupy mi přijdou, nevim jak to přesně nazvat - volbou, kombinací postupů, tónů, rozkladů, posouvání čtvrt/půl/tóny/oktávy (?) výš takový "ohraný"/obyčejnější, starší byly, nevim jestli originálnější, ale určitě odvážnější, skřípavější, pro mě kvalitnější, WPfS i trochu lepší, barevnější vokály i jejich zamixování, víc growlu i psycho-echo vokály, tady ty ječáky víc trčí a začnou postupně nudit, WPfS mi sedělo víc i hutnějším, tvrdším, death metalovějším zvukem, zkrátka pro mě ve svý době nasadilo ve většině ohledů laťku vysoko a ty 2 další jsou už "jenom" další tzv. "v pořádku"/kvalitní desky ... trochu v tom cítím i to v recenzi zmíněný: "Vyčerpání postihlo i samotnou kapelu, hlavně teda tvůrčí blok..." - ten překonali, ale už to nějak není úplně "ono". Ale pořád mě mj. baví ty vyjetý atonal sóla, ale i ty bývaly ještě vyjetější :).
bizzaro - 30.09.24 11:47:34
Odpověď brutusáček: je to dobrý, ale slabší než ostatní, souhlas s AS, někdy to jde možná ...
mne naopak ten groovy vibe, kdy to jde dobre na ucho a corove houpe, sedi
Kot - 30.09.24 11:27:58
Okej, brut to usadil, uz mlcim :)
brutusáček - 30.09.24 11:21:07
je to dobrý, ale slabší než ostatní, souhlas s AS, někdy to jde možná až moc snadno, někdy jsem si řikal jestli neposloucham starý dilliny....
Kot - 30.09.24 10:44:30
No nevim jestli bych What Passes for Survival vynasel zas az na takovej piedestal co se kvality tyce (ta deska je super, ale neprijde mi to oproti Exhaust nejakej vyznamnej kvalitativni skok), z toho co pises mi spis prijde ze ti zanrove a koncepcne vic sedi, nez ze by na ni byly o tolik lepsi nebo originalnejsi napady. Me posun k mathcore/noise rocku a soustredeni se na gradovani riffu neva, i kdyz si jejich drivejsi frenetickou zbesilost vzdycky rad pripomenu.
AddSatan - 30.09.24 09:52:33
já zatím 3x a spíš trošku zklamání, i když je to v něčem lepší než předchozí - není tam tolik těch utahanejch pasáží á la raný Swans, ale přijde mi to na jejich, nebo obecněji poměry týhle hudby až moc (?) snadno přístupný/uchopitelný, ty riffy/motivy/skřípání zní většinou trochu šablonovitě - docela jednoduchý, nepřekvapivý vzorce a posuny, což by nevadilo, kdyby byly nějak silný, ale většinou nejsou, chybí mi tam víc tlaku a hutnosti - což je i "měkčím" zvukem a tím, jak je to jede skoro furt ve výškách - snad už víc dis/noise rock/mathcore s Gorguts vlivy než naopak, sypat by se taky mohlo víc, u starších jsem měl rád ty až free jazzový vyjeťárny, tady je toho minimum, byť bicí často hrajou furt poměrně zajímavě ... jako poslouchá se/skřípe to furt fajně, místy i dost fajně :), ale What Passes for Survival bylo snad ve všech ohledech lepší (o třídu, či víc...), jak trká název, takový trochu vyčerpaný...
bizzaro - 30.09.24 08:18:29
často tyhle uskřípaný metaly nejsem schopen úplně celý dávat, protože se v nich ztratím a hledám záchytný body, myslim, že to v minulosti byl i případ Pyrrhon. Exhaust mě ale baví, chvíli mi taky trvalo, než jsem pochopil to zařazení mathcore a vlastně jo. jinak úvod desky má silnej feel úvodu From Wisdom to Hate

Zkus tohle