DIOCLETIAN - Darkness Swallows All

recenze
vanena
Hodnocení:
1

Po, kulantně řečeno, velmi slabém posledním LP Amongst the Flames... se Diocletian vrací s mnohem skromnějším EP. Podařilo se jim reputaci si aspoň trochu napravit?

Diocletian

Zarazilo mě, že kromě několika už vousatých reportů chybí na Marastmusic nějaké pojednání o Diocletian. Byli to právě oni, kdo spolu s Black Witchery (ti o pár let dřív) a Revenge pozdvihli prapor war metalu, odkaz Blasphemy potažmo Sarcofago a byli u startu nové vlnu zájmu o běsnící metal. První album Doom Cult byl pořádný nátěr, hodně běsnivosti, násilná surovost, kudly ven. Druhé album War of All Against All bylo skladatelsky o hodně dál, navíc přidalo black metalu.

DiocletianNa třetím albu už nefiguruje v sestavě Phil Kussabs (Vassafor, Temple Nightside), ale Gesundrian s Vladem Tepešem na obalu si mě získal podivuhodným skloubením intenzivní blackmetalové atmosféry a surové násilnosti s mnoha sóly a technickou rychlou hrou, která se nerozsypává jak brambory mámě z tašky na schodech. Tohle „deathmetalovější“ album mám hodně rád a často si ho připomínám. Po něm se cesty členů kapely rozešly a zdálo se, že kvůli tomu Diocletian přestali v nejlepším.

Jenže svrbění na žaludu se asi nedalo vydržet, Diocletian znovu povstal, a bohužel do světa vyflusnul nešťastné LP Amongst the Flames of a Bvrning God. Ze sestavy Gesundrianu zůstal jen Brendan Southwell, a nedopadlo to vůbec dobře. Skladby bez nápadu, zvuk bez tlaku, riffy se beznadějně slévají, všechno to působí jako zlevněná vykrádačka Revenge.

A teď je venku EP, kterým se Dioclatian vrací k oldschool zvuku. Ze tří prezentovaných songů jsou dva původní podobou již vydaných treků, které jsou obě horší než alternativní verze (Oath to Ruin a War Messiah z Doom Cult resp. Disciples of War). Pak zazní cover Bathory Possessed, jehož přidaná hodnota je nulová až záporná, a ještě v něm chybí závěrečné sólo. Můžete si maximálně tak zgustnout na repetitivnosti a syrovém zvuku. Jako cover je to ale rozhodně velmi slabé. No a zbývá jedna instrumentálka, která sice ke konci není vyloženě špatná, ale vydávat kvůli dvěma minutám takhle plytký materiál, to radši ty dvě minuty úplně oželím. A to je vše. Jestli bylo předchozí album zbytečné a jen špinilo dobré jméno Diocletian, co je potom tohle? Naprostej průser.

K nejnižšímu hodnocení, které jsem kdy dal, dodám jen tolik, že ano, nahrát to neznámá kapela, být to nový materiál, určitě nějaký ten bodík přihodím. Jenže Diocletian není nová kapela a tohle nejsou nové songy. A na to, aby v manýrech velkých kapel vydávali materiál, který nebyl dost dobrý pro desku jako bonusové EP pro skalní fanoušky, na to opravdu nemají.

Vložit komentář

Franta N. - 10.02.23 00:28:04
od Augusta mineno jako prima linie od ukrizovani, co tady je za divnej fetis chytani za slovo? jinak mne to vysvetlovat nemusis, ja mam celkem najetyho Toma Hollanda i Bart Ehrmana, jen sem si tu odlozil poznamku, kdyz jsem psal recenzi do Massacrementu, tot vse :)
No, každopádně věci, co vydávají "obnovení" Diocletian jsou blbost, zatímco Gesundrian a vlastně i Bellum Omnium Contra Omnes byly masakry a jedny z vrcholů war metalu jako stylu...:))
SS-18 - 10.02.23 00:18:02
od Augusta mineno jako prima linie od ukrizovani, co tady je za divnej fetis chytani za slovo? jinak mne to vysvetlovat nemusis, ja mam celkem najetyho Toma Hollanda i Bart Ehrmana, jen sem si tu odlozil poznamku, kdyz jsem psal recenzi do Massacrementu, tot vse :)
Franta N. - 09.02.23 21:45:12
ja myslim ze je celkem bezpecne mozno uvazovat o nepretrizity linii uz od Augusta i kdyz se to nikdy s jistotou nedozvime
Můžeme to tak brát, jenom tedy v době nástupu Augusta jako císaře (27 př.n.l.) těžko můžeme předpokládat, že tam byli nějací křesťani. :)) Židi (různý jejich proudy) samozřejmě jo, a to nejen v Palestině, už tenkrát existovala určitá diaspora a synagogy stály v řadě měst říše. Taky bych viděl to budování císařské svrchovanosti jako kontinuální proces. Augustus, pak Vespasiánova formalizace principátu, ale třeba až za Trajána je doložený, že vyšší úředníci začínali oslovovat císaře "Domine", do té doby to byl formálně pořád první mezi rovnými, byť realita se postupně posouvala jinam.
SS-18 - 09.02.23 19:54:36
ja myslim ze je celkem bezpecne mozno uvazovat o nepretrizity linii uz od Augusta i kdyz se to nikdy s jistotou nedozvime
Franta N. - 09.02.23 18:42:27
pokud teda trvas na hnidopisky masturbaci nad 'vtipnym' komentarem na internetu, tak od formalniho pocatku principatu do dobyti konstantinopole mehmedem II. to je cca 1400 let a do posledni chvile si konstantinopole drzela nejaky imperialni drzavy a panovnik legitimni titul cisar rise rimske, i kdyz to je konci bylo jen par poli kolem kolem mesta. krestani v risi samozrejme byli od prvniho dne principatu, a to ze se nejaka zidovska sekta poprve v pramenech objevuje jako christianoi tusim nekde v antiochii kolem roku 80 a nebo ze az do stredoveku bylo vic krestanu v asii nez v evrope nebo ze se cestou objevil nejakej konstantin nebo theodosius asi nic nemeni na ty pointe, kterou zname uz od juliana, a to ze 'no wild beasts are so hostile to men as Christians to each other' asi te to prekvapi, ale nejses jedinej, kdo umi cist jinak kdyz jsme u toho, jeste porad lze doporcuit komukoliv precist si edwarda gibbona, prestoze mu tam chybi statistiky a spousta tech odhadu docela zastarala, tak se clovek muze kralovsky bavit treba kdyz mezi radkama naznacuje vysokou inflaci krestanskych mucedniku, ktery se najednou objevujou en masse v literature krestanskych spisovatelu od patyho stoleti.. :)
S těmi počátky křesťanství a Římskou říší: Počítáš principát od Augusta, nebo od Vespasiána? :) Jestli od Vespasiána, tak tam máš samozřejmě pravdu, že křesťané tou dobou už v římské říši byli. O křesťanství jako nějakém rodícím se organizovaném hnutí můžeme hovořit už někdy v polovině 40. let 1. století, kdy už téměř jistě působil Pavel z Tarsu jako propagátor víry v Krista. Na přelom 40. a 50. let se standardně datují jeho nejstarší listy. Co bylo předtím, to je převážně zahaleno mlhou raně křesťanské mytologizace sebe sama. Můžeme předpokládat, že tam byly nějaké kroužky v rámci židovství, které ctily kazatele Ježíše a postupně docházely k přesvědčení, že ten kazatel nebyl jen tak obyčejný člověk. Ale je to hrozně moc o spekulacích. Ohledně pronásledování křesťanů: Máš pravdu, ž křesťanské prameny (hlavně ty martyrologické z přelomu antiky a starověku) to hrozně nadsazují a dělají z toho velké masakry křesťanů. Ve skutečně to bylo několik větších vln perzekuce plus nějaká ta průběžná šikana, ale po drtivou většinu období mezi vznikem křesťanství a Konstantinem mohli křesťané žít a fungovat relativně normálně. A i ty perzekuce často nemířily výhradně na křesťany, ale byly to požadavky na všechny obyvatele říše, aby formálně obětovali státnímu kultu, což hardcore křesťané odmítali a tím se dostávali do konfliktu se státní mocí. Typicky pronásledování za Décia. Pak z toho byly i spory mezi křesťany, kdy část obětovala, aby měla klid, a těm true pure to pochopitelně vadilo a měli je za zrádce. Takže tak, dějiny raného křesťanství jsou jinak hodně zajímavý v tom, jak se z kroužků následujících učení nějakého kazatele postupně stávalo obří hnutí, a z jednoduchého učení metafyzické spory o tom, co to znamená Boží trojjedinost a jak spolu souvisí Bůh Otec s Bohem Synem. Někdy si člověk říká, kdyby šli radši na ryby. :)) Ale lidská kultura takhle prostě funguje. K Diocletian: Tohle EP i předchozí album jsou hrozná slabota. Nechápu, jak něco tak slabýho mohla nahrát kapela, která dala světu dost možná nejlepší war metalový album všech dob (Gesundrian).
SS-18 - 27.02.21 12:44:29
pokud teda trvas na hnidopisky masturbaci nad 'vtipnym' komentarem na internetu, tak od formalniho pocatku principatu do dobyti konstantinopole mehmedem II. to je cca 1400 let a do posledni chvile si konstantinopole drzela nejaky imperialni drzavy a panovnik legitimni titul cisar rise rimske, i kdyz to je konci bylo jen par poli kolem kolem mesta. krestani v risi samozrejme byli od prvniho dne principatu, a to ze se nejaka zidovska sekta poprve v pramenech objevuje jako christianoi tusim nekde v antiochii kolem roku 80 a nebo ze az do stredoveku bylo vic krestanu v asii nez v evrope nebo ze se cestou objevil nejakej konstantin nebo theodosius asi nic nemeni na ty pointe, kterou zname uz od juliana, a to ze 'no wild beasts are so hostile to men as Christians to each other' asi te to prekvapi, ale nejses jedinej, kdo umi cist jinak kdyz jsme u toho, jeste porad lze doporcuit komukoliv precist si edwarda gibbona, prestoze mu tam chybi statistiky a spousta tech odhadu docela zastarala, tak se clovek muze kralovsky bavit treba kdyz mezi radkama naznacuje vysokou inflaci krestanskych mucedniku, ktery se najednou objevujou en masse v literature krestanskych spisovatelu od patyho stoleti.. :)
js. - 27.02.21 08:51:49
hele, já chápu, že se ti do toho motá tisíciletá říše, ale římské impérium rozhodně tisíc let netrvalo. o přítomnosti křesťanů v něm ani nemluvě.
SS-18 - 26.02.21 12:03:50
jestli jsem to spravne pochopil tak jsou to nejaky stary dema ze zkusebny plus ten hroznej cover backory mel bejt na tom splitku RIP Tregenda, ktery uz zjevne nikdy nevyjde, asi protoze ostatni kapely delaj tohle http://www.deathmetal.org/wp-content/uploads/blasphemy-couch.jpg nicmene je to cajicek a posledni deska byla taky strasne slaba.. jak diocletianska perzekuce samotna, katolici zavrazdili jen za bartolomejsky noci vic krestanu, nez rimani za tisic let imperia
mIZZY - 25.02.21 09:48:45
Taky mě to vůbec, ale vůbec nebaví. Na předchozím albu byl aspoň Impurath, kterej to celkem zvedal, tady se myslím ozve jen v jednom songu a ani to nestojí za řeč. Vlastně si z toho krátkýho EPčka po několika posleších nevybavím jedinej vyloženě silnej moment.

Zkus tohle