MAYHEM zveřejňují novou píseň Realm Of Endless Misery

novinka new song

Den před vydáním nového alba tu máme vizualizační video k singlu Realm Of Endless Misery.

Mayhem zítra vydávají nové album Liturgy of Despair a v poslední chvíli se vás po singlech Life Is a Corpse You Drag Despair ještě více snaží navnadit vydáním singlu Realm of Endless Misery.

Attila o nové skladbě říká, že pojednává o tom, jak je lidská existence neustálou bolestí. „Realm of Endless Misery je čtvrtým singlem z nového alba Mayhem a představuje stav lidské existence, ve kterém utrpení není výjimkou, ale vládnoucím principem. Skladba vykresluje lidský život jako uzavřený svět udržovaný opakováním, strachem a manipulací, kde se čas sám stává mentální pastí a naděje pomalu mizí z vědomí. Nepřináší žádný příběh ani vykoupení. Prostřednictvím své mantrické struktury a chladných, tísnivých obrazů konfrontuje skladba posluchače s mechanismy utrpení a odhaluje svět, ve kterém není zničení konečným bodem, ale trvalým stavem. Skladba  vydaná jako třetí singl před vydáním celého alba prohlubuje jeho jednotnou temnou vizi a přibližuje posluchače o krok blíže k finálnímu odhalení.“

Vložit komentář

Ondrajs - 24.02.26 13:52:10
Odpověď bizzaro: na těch tvých 20 žánrových desek ale připadá 200 000 picovin, tak jest...
To mi asi fandíš :) zas nejsem takovej masochista...
sicky - 24.02.26 10:35:29
Odpověď Ondrajs: Sicky: Co si mám představit pod pojmem "kvalita provedení"? V momentě,...
dám příklad:)

třeba tohle je super 8,5/10:
https://innumerableforms.bandcamp.com/album/pain-effulgence

..a tohle je průměr 6,5/10 :
https://ossuary-dsr.bandcamp.com/album/abhorrent-worship

přitom to zní na první dojem +- podobně
sicky - 24.02.26 10:22:01
Odpověď Ondrajs: Sicky: Co si mám představit pod pojmem "kvalita provedení"? V momentě,...
Jde o to, že těch 20 žánrovejch desek měsíčně není stejných. Na první dojem zní možná podobně, ale jsou mezi nimi rozdíly a často velký. V kvalitě, ve zvuku, v kytarách, ve zpěvu.. To přece musíš slyšet. ...a vo tom to je:)
bizzaro - 24.02.26 09:58:11
Odpověď Ondrajs: Sicky: Co si mám představit pod pojmem "kvalita provedení"? V momentě,...
na těch tvých 20 žánrových desek ale připadá 200 000 picovin, tak jestli se brodíš jen v té kvalitě a ještě v ní samotné hledáš jedinečné rybky, tak to se utrápíš
Ondrajs - 24.02.26 09:31:19
Odpověď sicky: Zrovna sputnik docela sleduju a zrovna tam dostava kazda druha deska 4...
Sicky: Co si mám představit pod pojmem "kvalita provedení"? V momentě, kdy každý měsíc vychází cca 20 žánrových desek, kapely vesměs umějí hrát, mají to slušně nazvučené + produkčně ošetřené, mají nadrcené základní žánrové postupy, mi kvalita provedení přijde jako žalostně málo. Abych nějak odfiltroval kvalitu od plevelu, potřebuju přece nějaký měřítko, čím se ta skupina odlišuje - kreativita, originalita - jinak to bude z jejich strany stylistický cvičení. Když na tohle rezignuju, ztratí pro mě poslech muziky smysl.
vanena - 23.02.26 14:21:05
Skvěle jsi to sicky vyhmátnul. Ohledně bodování číslem jsem vždy byl skeptický, ale aspoň je o čem se bavit, že...
sicky - 23.02.26 12:37:38
Odpověď Ondrajs: Že bych měl jeden konkrétní web, který sleduju, tak to ne. Spíš sleduj...
Zrovna sputnik docela sleduju a zrovna tam dostava kazda druha deska 4/5 :)
Jinak to chce zmenit pristup, necekat stale neco noveho a ocenit spis kvalitu provedeni
js - 23.02.26 11:49:39
ono to má nějaký dobrý riffy, ale popravdě jsem nejdřív níže přečetl 4,5/5 jako 4,5/10 a přišlo mi to vcelku na místě) je to poměrně ubíjející, Attila mě v tomto kontextu spíš lehce otravuje a zvuk bicích je fakt hroznej, nakolik mi to je zpravidla dost jedno. i ty silnější místa sráží, že to evidentně má znít jako Blasphemer, jako Snorre... působí to celé uměle ve více smyslech.
AddSatan - 23.02.26 11:35:16
Odpověď Ondrajs: Blbé je, že nová muzika mě většinou sere... O to větší radost člověk m...
Smutnej příběh : / :). Já mám teda +- stejnou radost když vyhrabu něco starýho i novýho. Liturgy jsem musel až trochu násilně tlačit po částech (dělal bych to, kdyby to vydala jiná kapela? asi ne) a 3-4 +- dobrý skladby z toho vylezly, což u 2 potvrdil i živák, ale asi se ani k nim kvůli zvuku moc vracet nebudu. Zbytek je kvalitatině dost nevyváženej. S Ruïm souhlas, jsem zvědavej na další.

mIZZY jasný no, u vinylu by se to dalo omluvit stopáží, ale vzhledem k tomu, že neni ani na CD digitálu. Prostě žiďáckej black metal Sony Music! :)) : /
Ondrajs - 23.02.26 11:18:51
Blbé je, že nová muzika mě většinou sere... O to větší radost člověk má, když si pro sebe vykope z hlubin internetu nějakou zapadlou věc, která ho chytne...

...Což teda Mayhem nebudou. Dal jsem to asi 5x a odkládám, nevím, přijde mi to hrozně rutinní. V pomalejších pasážích je to OK, ale sypačky mi přijdou taková vykostěná verze Setherial (Lords of the Nightrealm si čas od času poslechnu). Mayhem jsou nikdy neposlouchal kvůli nějakému nátěru, tady mi z toho ale žádná velká zombie/nihil/purehatred/atmoška neleze. Asi nejsem cílovka ;-)

Celkově prostě Ruim vedou. Je to agresivnější, má to pořádnej riffing.
mIZZY - 23.02.26 10:46:06
Odpověď AddSatan: Mi taky přijde, že Marast patří spíš k těm přísnějším, byť jsou tu výj...
Bonus = záminka k tomu prodat cenově nestřelený limitky. Nic jinýho v tom nehledej. Proč by jinak zrovna tenhle song zveřejnili jako promo a hráli aj naživo, když na desce jinak není?
js - 23.02.26 10:31:09
Odpověď Ondrajs: Fakt? Tak to pardon, mně jich přišlo mnohem víc. Na český webziny neko...
no musíš si to nějak racionálně vyfiltrovat. pokud sem píše recenze deset lidí a každej má ročně deset desek, ze kterejch je nadšenej, vychází to po odečtení nějakých shod úplně klidně na "desku roku týdně". a samozřejmě, že napíšou spíš o tom, co je zásadně baví, než o něčem, co jim přijde debilní – to by při psaní ve volném čase byla spíš specifická forma masochismu (vzácněji sadismu, když chceš někomu pokálet idol). a popravdě i v profesionálním psaní negativní recenze dost vymizely, na to je moc dostupné hudby. ty máš výhodu, že sem chodíš asi dvacet let, takže víš, čí vkus je kompatibilní s tvým. představovat si, že bude známku v zájmu vnitřní konzistence ladit na jednotky procent speciální komise jak na Pitchforku, mi u zinu přijde dost šílené.

číselné hodnocení obecně je poměrně blbost, ale Marast je rozhodně dost střízlivý. dost recenzí píšou Satan a Kotek, kteří to ještě spíš podstřelují, asi úplně nejvíc Vaněna, u kterého bývá to hodnocení už roky zcela adekvátní, a ani u ostatních mi to nepřijde nějak ustřelené.

AddSatan - 23.02.26 10:07:46
Odpověď bizzaro: mozna koukas na obsah jen vyberem, ale v zaveru roku jsme se snazili v...
Mi taky přijde, že Marast patří spíš k těm přísnějším, byť jsou tu výjimky, i v zahraničí často narážim na přechvalování (třeba i Voluptas :) ). Jinak čím dál víc se přikláním k tomu, že bych radši nebodoval, ale většina lidí to asi chce?

A k Mayhem - nechápu, proč je Life is a Corpse You Drag jen bonus track, spolu s 1. a poslední nej na Liturgy, živě se syrovějším a přece jen míň čvachtavým zvukem vyzněla fakt dobře, Weep for Nothing též trošku lepší dojem než z desky.
bizzaro - 23.02.26 09:41:01
Odpověď Ondrajs: Že bych měl jeden konkrétní web, který sleduju, tak to ne. Spíš sleduj...
Sputnik i AMG jsou jasny, a my je doplnujeme :)
Ondrajs - 23.02.26 09:13:15
Odpověď bizzaro: mozna koukas na obsah jen vyberem, ale v zaveru roku jsme se snazili v...
Že bych měl jeden konkrétní web, který sleduju, tak to ne. Spíš sleduju nahrávky a pak až recenze na ně, taky záleží na tom, o který žánr konkrétně jde. Občas mrknu na Sputnic nebo Angry metal guy - ale tam zrovna nový Mayhem dostal 4,5/5, heh...
bizzaro - 22.02.26 19:34:22
Odpověď Ondrajs: Fakt? Tak to pardon, mně jich přišlo mnohem víc. Na český webziny neko...
mozna koukas na obsah jen vyberem, ale v zaveru roku jsme se snazili vysypat ty topy do recek, kde ty body byly, ale jinak?
a hod doporucko teda na ty svy weby, co sledujes, protoze ja mam z nas obcas pocit az zbytecny prisnosti :)
Ondrajs - 22.02.26 17:16:20
Odpověď Vanena: "selekce žádná" ?? Za rok 2025 jsem jasně doporučil (7,5 a více bodů) ...
Fakt? Tak to pardon, mně jich přišlo mnohem víc. Na český webziny nekoukám, na zahraničních serverech jsou celkově přísnější (aspoň ty, co sleduju), ale u nás v posledních týdnech taky bylo dost alb, kde bylo hodnocení nad 9, to je skoro každý týden deska roku, za mě nonsens...

Jinak ta etno pasáž na novince, jak zmiňuje Štěpán, mě připomněla konec World Demise od Obituary, myslím, že to je Kill for Me... Lehká evokace.
AddSatan - 19.02.26 17:38:56
Odpověď mIZZY: Tvle, že se zrovna tobě budou konkrétně na DMS líbit ty Eskilovy alces...
Jako v Gratias žel gayzír trochu tryská no, ale sere mě to teda míň než u Vemod (o raných Ulver a Alcest nemluvě), asi i vlivem nazvučení, jinak to zní spíš jak nějaký (de)sakrální, liturgický chorály, to intro a intermezza teda jsou teda možná nějaký kostelní samply přímo? Ale většina těch zpěvů dobrý, takový až psychedelický.
mIZZY - 19.02.26 16:54:05
Odpověď AddSatan: Nejlepší je ten Ratamahatta ethno závěr ...Absolutions s Attilovou man...
Tvle, že se zrovna tobě budou konkrétně na DMS líbit ty Eskilovy alcesťácké teplo zpěvy, to jsem na své letošní bingo kartičce neměl. Ale enjoy, žejo.
AddSatan - 19.02.26 14:35:14
Nejlepší je ten Ratamahatta ethno závěr ...Absolutions s Attilovou mantrou "Kókodák" - na níž mě mIZZY trefně upozornil :) (spíš než "Kókoté") a pár dalších sranda míst, vlastně podobně úsměvný jako obal.

Jako celek hlavně kvůli Sony Music zvuku/čvachtu nezvládám, ale postupně jsem to možná i 9x slyšel :) a převážně asi ok/slušný, místy i dobrý, hlavně ty Telochovy skladby (1, 3, 5, 6, 8), v Ghulovejch spíš jen nějaký úseky, občas zív 3x vylouhovanej pytlík/slabší derivát z riffů Euronyma, Snorreho a Blasphemera (třeba úvod Aeon je z Fog něco).

Zaujala 1. Ephemeral - vlastně moc nezní jako Mayhem, spíš to má blíž k Akhlys, možná starý Adaestuo (?), pár vteřin Garma taky fajn :). Nějaká zpětná vazba z Abigor místy taky možná, jak zmínil Sachet níže (ale podobný vyhrávky dělal Blasphemer i na GDoW a Ch), ale sem tam je to podobně tyjátr/pompézní.

Převážně je to podobně jako Chimera lepší spíš v pomalejších/středně rychlejch částech než rychločvachtanicích - moc nesypou, virbl v mixu často kdesi vzadu : /. A možná hlavní problém vedle zvuku, že atmosféricky mi to funguje tak nějak napůl, resp. nekonzistentně, nějak jim to "nevěřim" apod.
Špatný to neni, ale spíš fajn než dobrý, byť trošku lepší než Dýmn.

Černokněžník Eskil > Komediant Attila (zítra vycházející D, M S! opět potvrdilo)
sicky - 19.02.26 12:51:54
Tak po několikátém protočení konstatuji, že nová deska je dobrá. Hraje to velmi solidně a co se týče stylu, tak se nekoná žádnej lecinej bordel, ale naopak překvapivě poslouchatenej matroš. Baví.
Franta N. - 17.02.26 22:22:38
Asi takhle: Platí, že Mayhem jsou protřelá veteránská kapela, která zatím za svoji kariéru nevydala vyslovený trapas. Zároveň taky platí, že poslední album, které od nich beru za skutečnou špičku, je Ordo ad Chao z roku 2007.
Vanena - 17.02.26 19:34:15
"selekce žádná" ?? Za rok 2025 jsem jasně doporučil (7,5 a více bodů) 4 bm desky. To ti přijde moc? (Mmch. Podívej se na jiný zimy, jejich bodování a doporučování.)
Ondrajs - 17.02.26 09:31:58
Odpověď Vanena: Ondro, já dobře vím, že Black metal nemáš rád, proto mě spíš překvapuj...
Ale tak to je zas přehnaný tvrzení, ne? (to bych si to nekupoval na vinylu) Spíš mi vadí, když se velebí průměr (třeba i u Coroner). Pravda, blacku je tu teď nejvíc, ale selekce žádná. Jedinej "rozumně kritickej" je tady AddSatan... ;-) Proto ta ventilace.
Vanena - 16.02.26 15:36:01
Ondro, já dobře vím, že Black metal nemáš rád, proto mě spíš překvapuje, že to potřebuješ ventilovat.
brutusáček - 16.02.26 12:27:27
vy všichni znalí jste samozřejmě viděli, já až nyní a zajímavý https://www.csfd.cz/film/919521-helvete-historien-om-norsk-black-metal/prehled/
Ondrajs - 16.02.26 11:44:59
vaněna: V momentě, kdy tě z blacku zaujme cca jedna deska ročně, si musíš vybírat...
SS-18 - 11.02.26 11:50:39
Odpověď vanena: Těsně vedle sudo, to je Adolf Loos....
tomato, tomato
vanena - 10.02.26 14:48:49
Těsně vedle sudo, to je Adolf Loos.
SS-18 - 10.02.26 14:03:51
Odpověď AddSatan: Já s tim tvrzením ale +- souhlasim :). Je teda možný, že třeba Lychgat...
black metal mel zenit v roce '94, FUCK OFF :D
SS-18 - 10.02.26 14:03:12
Odpověď vanena: Ornament je zločin!...
moje nejoriginalnejsi myslenka je ze Le Corbusier byl nejvetsim zlocincem 20. stoleti a kazdej jeho fanousek by mel mit vytetovanej hakac uprostred cela aby ho nikdy nikdo v nicem neposlouchal
vanena - 10.02.26 12:04:43
Ornament je zločin!
bizzaro - 10.02.26 12:00:45
Odpověď sicky: Nechci se zastávat Mayhem, vlastně je ani neposlouchám, ale vloni na B...
presne Sicky. na ty letity kapely, co se tak nechovaj, na ty by nam asi stacily vsechny prsty

ja to beru, jak to je. zasadni je, at to maka, at me to bavi (uz to tak mam i u filmu). barvy a stavebnictvi se prece taky nemeni: duha je furt stejna, zaklad baraku jsou taky 4 steny a strecha. joo, do toho neco okrasnyho, proc ne :)
brutusáček - 10.02.26 11:46:54
ještě že MESHUGGAH vydávají pořád boží desky! Nový Mayhem, asi se od toho moc nečekalo, ale výsledek lepší, pro mě, než dvě předchozí. Naživo to, věřim, zamaká znovu jako na BA, kde to pro měl byl top, hraje jim to jak fík (že těží setlistově z 40 let starých songů ok, prostě jsou dobrý/KVLT,etc)
AddSatan - 10.02.26 10:57:16
Odpověď vanena: Tak to je samozřejmě jen ironizace takových ondrajsovských postojů. Po...
Já s tim tvrzením ale +- souhlasim :). Je teda možný, že třeba Lychgate, Mitochondrion nebo i Wormed mají svůj zenit teď - na posledních deskách, ale zenit metalu vnímám max v roce 2009, v black metalu 07. Nicméně s tim nemám až tak zásadní problém jako Ondra a baví mě dost i některý nový věci.

Jinak Liturgy of Death zatim nějak nezvládám doposlouchávat, sere mě/nechápu nazvučení/mix - vepředu otravný mlaskčvachtkopáky a vokál, v pomalejch to ještě jde, ale v blastech měkkej, tichej, místy skoro neslyšitelnej virbl - mi přišlo i Brně, že ho 88 nějak lechtal, ale že i na desce? Kytary občas taky nějak utlumený, riffy převážně not great, not terrible, občas i nějakej slušnej, nebo vyhrávka, překvapivě pěkně čitelný basa, Attila ok, byť mám v pár chvílích pocit že sám sebe záměrně bigbossovsky paroduje :), ale třeba z toho čase něco slušnýho vyleze... ale spíš naživo (?)
vanena - 10.02.26 10:30:39
Odpověď AddSatan: A to byla myšlenka dne. (Pevnost Boyard).

sicky: tam Ondra nejspíš my...
Tak to je samozřejmě jen ironizace takových ondrajsovských postojů. Pokud někomu vyhovuje poslouchat do zbláznění jen věci, které jsou (resp. byly ve své době) průlomové, bude mít čím dál víc smůlu, a bude víc a víc grumpy old man yelling at cloud - prostě těch kombinací a zvuků, které se dají v metalu sestavit není neomezené množství.
AddSatan - 10.02.26 09:04:46
Odpověď Vanena: Celej metal je dávno za zenitem....
A to byla myšlenka dne. (Pevnost Boyard).

sicky: tam Ondra nejspíš myslel jen studiovou tvorbu.
sicky - 10.02.26 08:25:04
Odpověď Ondrajs: Vím, že tady asi všechny uctívače naseru (není to záměr), ale Mayhem j...
Nechci se zastávat Mayhem, vlastně je ani neposlouchám, ale vloni na Brutalu to byl náser jak hovado. Takhle určitě nevypadá kapela za zenitem.

Btw tohle tvrzení bys mohl napsat o jakýmkoli větším jménu, protože většina hraje s menšími obměnami furt to svoje. Osobně s tím nemám problém. Pokud to maká tak ok. Takový to očekávání furt něčeho novýho, nečekanýho, je podle mě blbost.
Vanena - 10.02.26 06:11:03
Celej metal je dávno za zenitem.
AddSatan - 09.02.26 20:13:44
Odpověď Ondrajs: Vím, že tady asi všechny uctívače naseru (není to záměr), ale Mayhem j...
Bych ti ten zenit upřesnil spíš na 19 let a pro Evoken to platí taky :).
Ondrajs - 09.02.26 17:25:09
Vím, že tady asi všechny uctívače naseru (není to záměr), ale Mayhem jsou prostě další letitou kapelou, která je 20 let za zenitem a jenom těží ze svýho jména. Hudebně mi to už dávno nepřijde zajímavý. Tak to prostě je.
Sachet - 09.02.26 17:21:23
Nemůžu si pomoct, ale nová deska mi zvukem a atmosférou hrozně připomíná Abigor (i některejma postupama/vyhrávkama). Nejni to špatný, i když vizionářský doby Grand Declaration a Ordo jsou ty tam... Ale po uzívaným Daemonovi konečně zas poslouchatelný Mayhem.

Zkus tohle