MASTER'S HAMMER jsou zpět, video Beast Within

novinka video

Čeští mistři podivnosti a zvláštnosti se vrací!

Poté, co Master’s Hammer odehráli v roce 2018 poslední koncert na podporu alba Fascinator, zdálo se, že příběh české legendy definitivně skončil. Naštěstí však kapela neukončila svou činnost, ale pouze přešla do hibernace a nyní se po 7 letech vrací s novým albem!

Master’s Hammer se nikdy nezabývali tím, aby zapadli do škatulky, odmítali se omezovat na určité žánry a hrát podle cizích pravidel, což vedlo k mnoha originálním albům, která se vymykala kategorizaci. Není překvapením, že Maldorör Disco, deváté album kapely, pokračuje v tomto směru a je dalším odvážným počinem, který dokazuje odhodlání skupiny posouvat hranice. Ačkoli Maldorör Disco je stále nezaměnitelným Master’s Hammer, je to pravděpodobně jejich dosud nejexperimentálnější a nejméně blackmetalově znějícím albem.

Deset skladeb alba je složeno převážně v „tanečním“ tempu 130 bpm. Franta přiznal, že při skládání tančil, stejně jako ostatní členové, včetně Kamila Princa – autora klávesových sól. Bicí Honzy Kapáka jsou možná nejlepší, jaké kdy na albech MH zazněly, a jsme velmi rádi, že opět vidíme (a slyšíme) pana Necrococka!

Kromě syntezátorů a kláves hrají v Maldorör Disco klíčovou roli také různé hlasy, které se objevují v průběhu celého alba, a způsob, jakým jsou aranžovány.

Zvláštní zmínku si zaslouží vizuální prezentace alba; Franta opět přišel s nádherně bizarními uměleckými díly. Správným způsobem, jak si toto album vychutnat, je obdivovat tyto surrealistické mistrovské kousky a číst znepokojivě zábavné texty při poslechu hudby.

Posluchači, kteří si oblíbili předchozí alba Master’s Hammer nebo mají obecně slabost pro teatrální a nekonvenční věci, si na Maldorör Disco přijdou na své. Je to album, které odměňuje pozorné a odvážné posluchače a nabízí jim stejně matoucí jako vzrušující cestu. 

Video: Christian Fischer / Dominik Hufnagl

Předobjednávky na Maldorör Disco začínají příští týden, ve čtvrtek 2. října 2025 na: https://darknessshallrise.de a https://www.jihosound.com.

Vložit komentář

zbi - 23.10.25 07:11:52
Hm, dneska ráno po cestě do práce jsem poprvý prolistoval Libero od Štorma a tam zcela jasně píše, že založil novou kapelu Maldoror Disco, a její členové jsou kromě něj jen Kamil Princ a Sultán...
Franta N. - 02.10.25 20:56:38
Odpověď AddSatan: Spíš okvltní než satanistický, ale... v Suchardově domě doporučuju pod...
Suchardův dům je skvost! A pokud jde o album Rituál: Podle mě to je pevná součást českých raných devadesátek. Všechno se může (klip "Géniové" jak známo běžel v hitparádě na ČT2), objevují se vlivy ze západu včetně třeba toho satanismu a zároveň nabývají specifických českých podob. Třeba obal té desky s napůl zasněženým svahem a nějakou tou plachtou s pentagramem je kult, úplně si u toho člověk představí tu partu kluků, kteří si přečetli Satanskou bibli od La Veye a jdou do lesa zkusit nějaký ten ... rituál. Takže v tomhle se mi ta deska fakt líbí. Zároveň spousta riffů na ní je z dnešního pohledu fakt směšných a technicky je to zahráno ... no všichni to známe. Beru to prostě jako výpověď o svojí době.
AddSatan - 02.10.25 13:03:41
Odpověď Franta N.: Já mám Rituál i Okultistu rád, má to svoje poetično a při každé cestě ...
Spíš okvltní než satanistický, ale... v Suchardově domě doporučuju podkrovní expozici spiritismu, mediálních kreseb atd. z počátku 1. pol. 20. století, pokud tam ještě někdo nebyl (já už 2x :) ).
Jo a v nedávno zpřístupněnym zámku Týnec u Klatov je výstava Život a dílo Josefa Váchala, pokud ještě někdo neni převáchalovanej :).
Franta N. - 02.10.25 11:39:12
Odpověď AddSatan: To jo, škoda nevyužitý šance + souhlas i s dalším a sickym. MH mi teda...
Já mám Rituál i Okultistu rád, má to svoje poetično a při každé cestě Novou Pakou si vzpomenu, že tam stojí Suchardův dům. Zároveň když "satanistický black metal" začíná melodií z Fantomase (Géniové), je to za mě jasná a přiznaná recese, nebo možná spíš velká nadsázka nebo jak to říct. To neznamená, že to není svým způsobem dobrý.
AddSatan - 02.10.25 11:16:51
Odpověď Dalihrob: Jilemnický okultista měl přímý vliv i na Coven od Cultes des Ghoules....
Pravda ... bych to měl zase někdy zkusit doposlouchat :) (s tím mám u CdG obecně problém, ) a škoda, že ty texty nejsou v pšonštině, v Jak Zabija Diabeł od DLM zní Marek zvlášť v tý pomalý části hodně jak zlobivější Štorm (spíš pozdější).
AddSatan - 02.10.25 10:35:02
Odpověď dntz: Když se nad tím zamyslím, okultista se textově možná vzdáleně odráží v...
Jo, The Pact... je Okvltistovi možná nejbližší deska, co mě napadá - hudebně i textově. Ta legenda je sice z německýho prostředí (most v Řezně), ale podobný o zaprodání duše za stavební výkon se u nás taky vypráví (Karlův most).
Dalihrob - 02.10.25 10:25:00
Jilemnický okultista měl přímý vliv i na Coven od Cultes des Ghoules.
dntz - 02.10.25 10:15:56
Když se nad tím zamyslím, okultista se textově možná vzdáleně odráží v poslední desce Negative Plane?
wuxia - 02.10.25 10:06:40
Odpověď Franta N.: Skladba poněkud dementní je. Ale ruku na srdce: Není Rituál a Okultist...
Jak píše AddSatan, Ritual ani Okultista rozhodně nejsou "dementní". Naopak, v tom neotesaném, intuitivním a, jak se později ukázalo v celosvětovém měřítku, silně vizionářském přístupu k černému kovu jsou obě alba geniální. Jilemnický okultista je navíc po textové stránce bezprecedentní, k tomu marně dodnes hledám cokoliv souměřitelného. Nadsázka tam byla vždycky, na pozdějších albech MH už byl ten "humor" tlačený čím dál víc, ale furt to šlapalo, mělo to bizarně-práchnivou atmosféru a Storm ze sebe sypal slovní perly.
bizzaro - 02.10.25 09:31:16
Odpověď wuxia: Fór by byl, kdyby to Storm otočil: projekt Maldoror Disco vydal desku ...
bych si prihral polivcicku a podotkl, ze po albu Mutant Star vyslo projektu/kapele Mutant Star v r. 2006 album Demimonde :)
https://www.psytrance.cz/en/mutant-star-demimonde-blissbits-records
https://www.discogs.com/release/1214797-Mutant-Star-Demimonde
AddSatan - 01.10.25 22:30:06
Odpověď wuxia: Fór by byl, kdyby to Storm otočil: projekt Maldoror Disco vydal desku ...
To jo, škoda nevyužitý šance + souhlas i s dalším a sickym. MH mi teda popravdě začali být čím dál víc volný už od Vagus Vetus, se Štormovym "metalmítvpíčismem" nemám v zásadě problém (byť změna názvu smrdí rejžováním atd.), ale tohle je prostě slabý, trapný a nudný (klip možná i trk na Call of the Wintermoon?). Btw - něco podobnýho dělali už německý Warning v roce 1982 (Why Can The Bodies Fly aj. - min. zajímavá kuriozita, avant-doom metal, electro-disco, new wave, industrial rock mix), bych se nedivil, kdyby se tím inspiroval, BW je vlastně taky dost "německy" agro-debilní. Rád bych to zařadil k věcem, který blbý, zábavnym způsobem, ale tohle neni ten případ.

Rituál a Jilemnický Okvltista polodebilní nejsou, je to sice dobově naivní (neasi) a nadsázka až za roh/y jasná, ale zvlášť Okvltista má pro mě unikátní atmo kouzlo, kterýmu nemám problém jít i hodně naproti, přes všechno, co se tomu dá vytknout je to co do hudebních nápadů a hlavně textově svým způsobem až geniální (při před/loňských výletech do Krkonoš jsem to zase točil dokola).
zbi - 01.10.25 22:22:46
Odpověď Franta N.: Skladba poněkud dementní je. Ale ruku na srdce: Není Rituál a Okultist...
Pro mě třeba rozhodně ne. Samozřejmě je to poplatný době a místu vzniku, ale že je to relativně jednoduchá muzika neznamená, že nemůže nést punc originality a kvality.
wuxia - 01.10.25 19:41:18
Fór by byl, kdyby to Storm otočil: projekt Maldoror Disco vydal desku nazvanou Master's Hammer.
Franta N. - 01.10.25 18:20:47
Skladba poněkud dementní je. Ale ruku na srdce: Není Rituál a Okultista taky tak z půlky hudební demence (celkem asi i přiznaná)? Tady mě spíš mrzí slabší text, protože MH pro mě vždycky byli hlavně o vtipných, poeticky zvrhlých textech. Což se tady moc nepovedlo.
wuxia - 01.10.25 17:25:05
Odpověď Franta N.: Franta Štorm je rozevlátý umělec, který Master's Hammer poprvé pohřbil...
Jasně, to beru. Mně by nevadilo, že experimentuje, že se odmítá svazovat žánrovýma škatulkama a radši než black metal doma poslouchá Pet Shop Boys. To je všechno OK. Vadí mi, že si nestojí za tím, co říká. Kdyby MH nechal spát a tohle vydal pod hlavičkou Maldorör Disco, neřeknu ani popel. A souhlas se sickym, o to trapnější je, že Beast Within je hudebně a bohužel i textově trapas, nehodný jména MH.
sicky - 01.10.25 17:11:52
Odpověď Franta N.: Franta Štorm je rozevlátý umělec, který Master's Hammer poprvé pohřbil...
Muze bejt, pokud je vysledek ok, tak ale stejne pohnutky nejsou podstatny. Tohle je ale proste z jakyhokoli pohledu spatny, laciny, agro, a to ze jsou pod tim podepsani velevazeny umelci je o to trapnejsi
Franta N. - 01.10.25 16:24:53
Odpověď wuxia: Tak já nevím - F. Štorm nejdřív v rozhovorech důrazně deklaruje konec ...
Franta Štorm je rozevlátý umělec, který Master's Hammer poprvé pohřbil v devadesátkách s tím, že metal je pro debily, pak se k Master's Hammer vrátil, pak řekl, že se kaje za satanismus a je teď křesťan, pak začal dělat dekadentní Maldorör Disco... co jsem s ním měl možnost několikrát mluvit, je to bohém, které experimentuje se vším možným (někdy i nemožným) napříč uměleckými disciplínami, trochu takový švankmajerovský typ. Pro něj je black metal i elektro hudba totéž, jako když si hraje s nějakým divným sprejem na plátno. Není to příslušník žádné subkultury, to jsou pro něj všechno prostředky, z nichž si skládá divoký koláže. Tak je potřeba jeho tvorbu brát.
wuxia - 01.10.25 14:02:48
Tak já nevím - F. Štorm nejdřív v rozhovorech důrazně deklaruje konec Master’s Hammer, avizuje album projektu Maldorör Disco a najednou je tu "šalamounské řešení", nová deska MH pod názvem Maldorör Disco. Jsem na rozpacích. Ještě aby Štorm ohlásil koncertní šnůru a fakt už si budu myslet něco o moneymakingu, který snad nemá zapotřebí. Druhá věc je, že ani napodruhý jsem tu novou písničku nebyl schopný dojet do konce. Vážně to nejde. Master’s Hammer měli opravdu skončit.
Cechi - 01.10.25 00:10:38
Prostě ne, nejde to
Franta N. - 29.09.25 22:12:47
Odpověď radek.bxbx: Kamil Princ hlavně dává dohromady zine Smrtisyn, který moc a moc dopor...
Kamil je celkově týpek. Má tu dekadenci v srdci a navíc je inteligentní.
bizzaro - 29.09.25 19:24:45
Odpověď Franta N.: Mně to přijde zcela v duchu Masters' Hammer a svérázného smyslu Franty...
tady jde spíš o to, že Maldorör Disco je(byl?) projekt Franty s Kamilem, a teď najednou vychází jako MH
https://youtu.be/46-AMq-qT4w (tahle bude na albu)
https://youtu.be/H22EDLOFQu0
radek.bxbx - 29.09.25 18:28:05
Kamil Princ hlavně dává dohromady zine Smrtisyn, který moc a moc doporučuji
Franta N. - 29.09.25 16:42:11
Mně to přijde zcela v duchu Masters' Hammer a svérázného smyslu Franty Štorma pro divnosti, ujetosti a prznění všeho vkusu. Tohle v sobě měli MH vždycky, jen na přelomu osmdesátek a devadesátek to metalisti nepochopili a žrali jim ten satanismus a okultismus jako něco sveřepě vážnýho. Mimochodem, Kamil Princ, který na tomhle dílku spolupracoval, je sice autor záměrně pokleslý poezie, ale taky člověk s výbornou znalostí literárních klasik. Ono se to nijak nevylučuje, možná spíš naopak se to podporuje.
LooMis - 29.09.25 13:36:11
Odpověď radek.bxbx: Mě jen překvapuje, že to vyjde pod hlavičkou MH. (?)
Vždyť MD je/byl ...
Prý to hrával na svých vernisážích? Za mne poprvé výrazné krčení rameny. Včera jsem tomu večer nepřikládal váhu, že jsem v polovině vypnul...
sicky - 29.09.25 13:02:35
strašný, btw ty Štormovy veršovánky, a to nejen zde, ale i na posledních deskách MH, mě čím dál víc připomínají Tři Sestry
bizzaro - 29.09.25 12:54:54
Odpověď radek.bxbx: Mě jen překvapuje, že to vyjde pod hlavičkou MH. (?)
Vždyť MD je/byl ...
jj, MD neměo být MH, ale odvolávám, co jsem odvolal... :)
radek.bxbx - 29.09.25 12:51:16
Odpověď bizzaro: čekal jsem tu nářek diehards a zatím si tedy asi všichni spokojeně chr...
Mě jen překvapuje, že to vyjde pod hlavičkou MH. (?)
Vždyť MD je/byl "vedlejší" projekt.
vanena - 29.09.25 12:48:00
setrvalá práce na podhrabání diehard základny přinesla ovoce :)
bizzaro - 29.09.25 12:36:54
čekal jsem tu nářek diehards a zatím si tedy asi všichni spokojeně chrochtaj? ;))

Zkus tohle