Autor: 35 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Dom Człowieka

SZNUR - Dom Człowieka

Hudební produkce není vůbec mizerná, zvuk je dokonce nadprůměrný, jen je tu všechno neuvěřitelně repetitivní.

SznurPolská scéna je přebohatá a najdete na ní, řekl bych, asi všechny žánry a subžánry black metalu. Sznur (samozřejmě hezky česky špagát) patří k přímočarému monotónnímu black metalu, který… no který prostě nemám rád. Přesto u příležitosti jejich třetího alba zkusím naostřit své pero a otupit předsudečný osten a přiblížit, co mistři popravčí namíchali za hudební koktejl.

Na třetím albu Sznur stylově přibrali třetího do party – první album sólo projekt, druhé zpracovali borci z Wałbrzych v dolním Slezsku ve dvou, a nyní už jako regulérní kapela. Bohužel, moc pod fousky to ani tak nejde. Jejich hudební produkce není vůbec mizerná, zvuk je dokonce nadprůměrný, a stejně tak musím vypíchnout bubeníka, který jede přesně, dokonce svým způsobem je zajímavý i třeba vokál. Jenže je to všechno neuvěřitelně repetitivní.

Když si vezmu kupříkladu druhou Poplod, první polovina songu přes dvě minuty otáčí dva velice jednoduché riffy (jeden z nich dvoutónový) podle vzorce AAAA-BBBB-AAAA-BBBB. První song, Czuje zapach Twoje Czipi, opakuje první riff 16x! A nejdál zachází poslední, titulní Dom czlowieka, tam jsem vždycky někde po 12 opakování triviálního riffu ztratil chuť počítat. Rozuměl bych, kdyby šlo o nějakou crustovou zašpiněnou divočinu, která každým opakováním získává na naléhavosti a tlačí víc a víc, ale tohle jsou skutečně jen rovná další a další opakování téhož. Takhle ne.

Album je strašně dlouhé, a i kdyby mělo polovinu stopáže, bylo by pořád moc dlouhé. Je to škoda, protože ty nápady nejsou vyloženě špatné. Nevím, proč se pasírci cítí na takhle ambiciozní materiál, z mého pohledu to vůbec neustáli a stvořili album maximálně pro svoje kamarády. Anebo se pletu a s jistou dávkou alkoholu v krvi se na tom dá (naživo?) pěkně pojezdit? Jestli na jedné straně škály pestrosti black metalu je Abigor, kteří se nebojí nechat zaznít i skvělé nápady jen jednou a klidně uprostřed songu, tak na druhé straně téhle škály je Sznur. Ti do morku kosti vytěží každou blbinu.

Takže suma sumárum: jo, je to hudba k popravě, jen jsem doufal, že ona sejme mě, ale nakonec jsem musel popravit album já. Velmi slabá věc. Pro představu o celkové kvalitě se podívejte na obal. Jo, domeček, co mu leze cosi z nosu. Uf.

Sznur, Dom Człowieka, black metal, Godz ov War Productions