OUTRE TOMBE - Abysse Mortifère

vaněna
4.5

Pokud je revival starého death metalu věc, která vás zajímá, má pro vás poslech Outre Tombe smysl.

Outre TombeTřetí album kanadských Outre Tombe vyšlo bez bombastických frází koncem října – na Dušičky, a jestli vůbec zachovává kvalitu své dřívější, kupodivu poměrně už známé tvorby, je otázka.

Outre Tombe na nové desce hrají především přímočaře. Bicí jedou až na úplné výjimky naprosto rovné linky a jednoduché rytmy. Rozumím tomu, že pro bubeníka je to těžší zahrát, a proto je potřeba uznat jakousi technickou kvalitu, nicméně pro posluchače je pak těžké neusnout. Abych pravdu řekl, i podruhé už mi byla půlhodina „smrtelné propasti“ nekonečná.

V melodiích a sólech (která se mi z aktuálního materiálu líbí asi nejvíc) uslyšíme vlivy a přihlášky k Death (suchý vokál ve stylu Chucka Shuldinera taky patří na desce k tomu lepšímu) i k Morbid Angel. Outre Tombe si ale jednoduchostí v rytmu zachovávají vlastní tvář. Hororová atmosféra, která je trochu přiznaně kýčovitá (zdaleka ovšem ne tolik, jak by mohl napovídat příšerný obal) tuhle jednoduchou hudbu trochu zachraňuje a staví do kontextu Mortician nebo Impetigo. Tím pro mě osobně propast dosahuje svého smrtícího dna, a nemám vlastně chuť nějak dalekosáhle dál rozebírat nuance. Na druhou stranu zvukově to je jasně v linii Asphyx nebo Grave a celkový OSDM feeling desku zachraňuje.

Pokud je tedy revival starého death metalu věc, která vás zajímá, má pro vás patrně poslech Outre Tombe nějaký smysl, protože v současné vlně se neztratí. Na druhou stranu, existuje mnoho zajímavějších desek, které se s dědictvím Autopsy vyrovnávají daleko lépe.