Autor: 45 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Nachtmusik

ORDER OF NOSFERAT - Nachtmusik

Slabost pro syrový black metal by neměla zastírat fakt, že Order of Nosferat připravili materiál přinejlepším průměrný. Vizuál to prostě všechno nevytrhne.

Order of NosferatCount Revenant, tvůrce melodií a také vládce všech nástrojů s výjimkou bicí soupravy, není nikdo jiný než Revenant ze Sarkrista (a v současné době i jejich kytarista). Působí také v Sarastus a bohužel právě průměrnost je to, co všechny jeho spolky spojuje. Přestože jde u projektu Order of Nosferat již o třetí dlouhohrající desku za poslední dva roky, nepůsobí nijak unaveně a není to otrávené sebe-opakování, které mě vysloveně bolelo u posledních Sarkrista.

Abych aktuální desku Nachtmusik zasadil do kontextu, připomeňme si, že předchozí opus Arrival of Plague Bearer je až komicky slabé skloubení rádoby epických gotických kláves a monotónního bm. Vkusu to věru mnoho nepobralo, ale zas oceňme edukativní záměr, kdy na obalu můžeme vidět upíra s tehdy tak aktuální rouškou. Pale Swordsman tady dostává v olympiádě nevkusu silného soupeře.

Novinka je naštěstí po všech stránkách lepší. Sytější zvuk a pravidelnější střídání klávesových romantických partů a bm sypanic nás ušetří těch nejhorších faux pas při poslechu. Najdou se i pasáže, zejména ke konci desky (My Final Breath, The Cruel Awakening), které zaráží dospělým feelingem a kdybych si měl pomoct i filmovou aluzí – není to už sága stmívání, ale Coppolův barvotiskový Dracula. Občasná emancipace kytarových linek v pozadí také naznačují vyšší ambice a i schopnost aranžérsky si poradit. Jenže bohužel to hlavní, co se děje takříkajíc na forbíně, je pořád jen souboj punkových bicích ve středním tempu a jednoduchých kytarových linek podpořených klávesovými podmazy. Do kontrapunktu se tu zajisté nikdo pouštět nehodlá, a tak jsme zpátky u meditací kolem Gausovy křivky a o tom, co to znamená průměr při hodnocení.

Průměrnost povětšinou v kontextu (nejen hudební) kritiky je třeba chápat negativně, jako něco, co neustále opakuje obehrané vzorce – ale ruku na srdce, co já bych dal za to, kdybych uměl hrát na kytaru „průměrně“ nebo dokázal malovat „průměrné“ obrazy. U Order of Nosferat prostě určitá technická kvalita je a žánrovým požadavkům bylo učiněno zadost. Takže uctívač pekelných mocností se slabostí pro béčkové horory a gotickou estetiku nemůže snad být s novým albem Order of Nosferatu nespokojený.

Order of Nosferat, Nachtmusik, raw black metal, black metal, Purity Through Fire