HUNAB KU - The Gaze Inward

Cherubian
9

Tahle nervní mašina úspěšně spojuje všechny možné i nemožné prvky napříč veškerými žánry (nejen) extrémní technické hudby. Noise, grind, math, death, jazz a další, to vše tu je, připravené vás paralyzovat.

Hunab Ku

Tentokrát se vrátíme o pár let zpět, konkrétně do roku 2007, kdy se jako blesk z čistého nebe zjevilo tohle minidílko od naprosto neznámé party bláznů a udělalo si doslova trhací kalendář z většiny desek těch nejvyhlášenějších ikon v branži, které tenkrát vyšly. A že jich ten rok nebylo zrovna málo, jen tak namátkou třeba Ire Works a Minus the Herd. Když tyhle dvě desky zpětně postavíte vedle The Gaze Inward, vypadají jako směšná hračka pro kojence. A mohl bych jmenovat i další. HUNAB KU (mayský bůh stvořitel) vás svým zvráceným pojetím hudby na ploše okolo dvaceti minut bez milosti vykostí svými hráčskými výkony a hlavně nápady.

Hunab Ku

Album obsahuje tři regulérní skladby (stopáží poměrně rozmáchlé) a čtyři experimentální vsuvky, kde se kapela neštítí opravdu ničeho. Houdini's Achilles Heel hned od začátku ničí extrémními math brejky naroubovanými na grindový spodek hraný v nehorázném tempu a nasazení. Netroufám si identifikovat zvíře za mikrofonem, ale jedno je jisté, zpěvák má nepochybně papíry na hlavu. Mike Patton by asi koukal. Do toho všeho jsou pak zakomponované různé zkroucené elektro-jazzové pasáže a skladba končí „křehounkou“ dohrou. Během pěti minut se dozvíte tolik informací, že vás z toho bude hlava bolet ještě týden. Následují tři kratší mezihry, kde se míchají lámané elektro beaty, různé kytarové pazvuky a disharmonie a dokonce i jakési kabaretní flašinetové (hádám) melodie, dávající materiálu až abstraktní formu. Tempa jednotlivých fragmentů kolísají od extrémního až prakticky k nulovému, přitom energie celku zůstává konstantní, tedy enormní. Pecking Out My Stained-Glass Eyes pokračuje ve směru daném úvodní skladbou, takže opět technické týrání strun a hlasivek s výlety do světa jazzu a elektroniky. Nehorázná palba. No a přes další hrůzostrašnou mezihru Midnight Assassin se už dostáváme k finální Teetering on the Edge of Nothingness, kde pánové pouze potvrzují fakt, že asi nemívají zrovna klidné spaní.

Hunab Ku

The Gaze Inward v překladu znamená „Upřený pohled dovnitř“ a nezbývá než souhlasit. Naskýtá se zde jedinečná možnost nakouknout směrem dovnitř, do duše, do těch nejčernějších zákoutí samotného nitra psychicky labilního jedince. A snad ještě o kousek dál, kam by se už ani Freud neodvážil. Slabší jedinci, ruce pryč.

Tahle nervní mašina úspěšně spojuje všechny možné i nemožné prvky napříč veškerými žánry (nejen) extrémní technické hudby. Noise, grind, math, jazz, death a další, to vše tu je, připravené vás paralyzovat. Pokud holdujete podobným kombinacím, berte The Gaze Inward jako absolutní nutnost. Bohužel, HUNAB KU se nikdy nedočkali (a určitě ani nedočkají) nějakého většího úspěchu, stačili vydat ještě jedno minialbum The Rewiring Process a poté se po nich slehla zem. Snad to ještě definitivně nezabalili a někde ve sklepě montují další atomovku.

AddSatan - 04.04.13 11:41:49
tak jsem to dal konečně celý (uf..) a zas až tak extrémní chaos to není a když jo, tak mi přijde dost samoúčelný a dost často bez nosnýho nápadu, těch vyklidněných pasáží je tam docela dost (a zvlášť tam mám pocit, že si toho Pattona snad nasamplovali :)), kdybych si dal práci tak u Fantômas/Mr. Bungle najdu prakticky shodný pasáže/postupy/vokály...) ... chybí mi tam nějaký vlastní přínos, lepší nápady a jejich spojování do celku, hrát (si) umí... Cleric jsou o hodně dál ve všech směrech řekl bych..
AddSatan - 04.04.13 00:55:09
takze jo, beru zpet.. takze ses neposral, ale me nasral ;-)))
pro pravdu se člověk zlobí :) ... jako ten příměr s Black Sabbath byl trošku ehm... :) Cleric jsou chaotický skoro srovnatelně řekl bych, jen narozdíl od HK nejsou jen o tom chaosu a pidlikání (+ jasně těch drone/sludge/noise/ambient ploch u Cleric není málo), lepší songwriting, míň exhibice ("hele koukej co tu všechno máme/stihnem zahrát").. i když ta asociace byla téměř okamžitá (stejně jako zpěv a Patton/Fantômas - to je snad bez diskuze ?) ... ono to (HK) něco do sebe má, to zas jo, jen mě na tom některý věci, který jsem jmenoval nebaví / štvou...
bizzaro - 03.04.13 19:19:11
mi to nedá... Bizzi nespletl sis Cleric a Cough? :)
:))) nesplet, ale ja si nak Cleric zaradil jako mnohem min chaoticky, to delaj ty psych ambientni plochy, kdezto HK je proste naprosta silenost, takze jo, beru zpet.. takze ses neposral, ale me nasral ;-)))
Každopádně srovnání s Cleric a spol. bych neviděl jako tak blbé. Ono jim to v těch nejšílenějších pasážích je dost podobné, i když to není tak temné.
a no jo porát, vrat se k Satanovi do zkusebny a dej pokoj ;))
mIZZY - 03.04.13 17:04:05
Hej tyjo, to zní dost dobře. Si někde seženu. Podobné pošahané věci mám dost rád. Jinak k tomu, co tu píšete... s Pattonem to moc nemohu srovnávat, protože znám od něj pořádně jenom Faith No More a k dalším projektům jsem se ještě pořádně nedokopal. Dejme tomu teda Irony od tDEP. Každopádně srovnání s Cleric a spol. bych neviděl jako tak blbé. Ono jim to v těch nejšílenějších pasážích je dost podobné (což ostatně většímu množství math-blabla kapelám), i když to není tak temné. Už jen i to žánrové zařazení nahrávky avantgarde, mathcore, grind :)
AddSatan - 03.04.13 16:46:24
mi to nedá... http://www.youtube.com/watch?v=qlYNjJj6X8o http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YPICF8AGgkU fajn, definitivně jsem se posral, srovnávat Black Sabbath a Brutal Truth... ok :)) ... najdi 10 rozdílů... edit: 1 - Cleric mají míň plastový zvuk, 2 - nehrajou tam ty debilní forbes arpeggia... co dál.. ? edit: 2 Bizzi nespletl sis Cleric a Cough ? :) (ad BS a BT srovnání, to by pak dávalo smysl :) )
AddSatan - 03.04.13 16:30:54
ehm... cože ? :) ... trošku přehnaný ne ? podle mě to má k sobě docela blízko - Fantômas, tDEP (Irony), Cleric a tohle, přičemž Hunab Ku mi přijdou nejvíc "o ničem", "hraní pro hraní" a nejmíň "vlastní přínos" / "hloubka"... pravda neslyšel jsem to celý, protože ten zpěvák se tak moc snaží imitovat Pattona, až mě to irituje, to i Puciato je proti němu rozený originál :) zahrajem si "najdi 10 rozdílů" ? (to bude těžký) :)
bizzaro - 03.04.13 14:13:16
... úplně marný to není, ale... zlatý Cleric
ty ses definitivne posral :D to je jak srovnavat Black Sabbath s Brutal Truth ;))
AddSatan - 03.04.13 12:11:50
"Mike Patton by asi koukal." ... jak se mu někdo pokouší vykrást Fantômas - třeba ten zpěv (i řev) a intonace zní vyloženě jako pokus o jeho imitaci... ale postrádá to Fantômasovskou hitovost, cit pro detaily, atmosféričnost a přidává zbytečný onano-pidliki-forbes pasáže :) ... úplně marný to není, ale... zlatý Cleric
bizzaro - 03.04.13 07:48:09
nezanikli a hledaj za Luke Jaegera kytaristu!! tohle EP me svyho casu totalne ukovalo k prehravaci a nedaval jsem nic jinyho, The Rewiring Process pak uz ne takova mrda, ale furt hodne dobry a tady z MySpacu jedno super livko skladby z Rewiring... http://mediaservices.myspace.com/services/media/embed.aspx/m=102008107,7=1,mt=video