Autor: 90 Uživatelé: 48 Tvé hodnocení: hodnoť
Eternity

Freedom Call - Eternity

• Label: neuvedeno, 2002
  • Žánr:

Příznačně na toto letní období naplánovali němečtí Freedom Call vydání jejich dalšího (již třetího) alba. Jejich hudba je totiž do až poslední notičky napěchovaná pozitivní atmosférou a energií - prostě "hřeje u srdce":o) K tomu si připočtěte stejně optimistické texty a máte dokonalou kulisu např. pro projížďku kabrioletem po letní prosluněné krajině (vím z vlastní zkušenosti - jako nádhernou relaxaci a uvolnění mohu vřele doporučit!!)
Na rozdíl od spřízněných Gamma Ray jedou FC vedení zpěvákem a kytaristou Chrisem Bayem a bicmenem Danielem Zimmermannem svůj speedmetal daleko méně komplikovaněji. Na rozdíl od GR u nich najdete velmi poskrovnu agresivnějších pasáží a také technická propracovanost je zde nepatrně na nižší úrovni. Produkce Freedom Call balancuje někde na hraně hrdinského speedmetalu a tzv. popmetalu (hlavně co se využití kláves týče), který dříve předváděli např.Europe. Naštěstí texty jsou ale vyloženě metalácké, téměř silácké ala Manowar, skladby letí vpřed rychlostí světla a tak nehrozí, že by FC třeba jen na chvíli opustili metalové vody.
Opět jsem se dočkal donekonečna ve speedmetalu používaných obratů jako: "somewhere far beyond, eyes of the world, warriors of light, star will shine, power and glory, send me a sign, time to sacrifice aj." stejně jako typických vícehlasých refrénů, chytlavých klávesových motivů, sóla po třetí sloce nebo klasického zvýšení o tón v závěru. Originalitou album rozhodně neoplývá, ale ten kdo má tento styl rád bude rozhodně nadšen!!! Nejni zde jediné slabé místo nebo vycpávka. Každá skladba je absolutní hit a ani na chvíli se nenudíte.
Po vložení placky do CD-Romky jsem se domníval, že asi mám nějaký nový promosingl italských Rhapsody. Intro je vskutku dokonale obšlehnutý Turilli se vším všudy. Naštěstí "Metal Invasion" mě vrátila spolehlivě z Itálie do Německa. Klasická FC hitovka se všemi již zmiňovanými klišé. Druhá "Flying High" má trochu (na poměry FreedomCall) tvrdší nástup, ale pak se kormidlo opět otočí na kurs "melodično". "Ages of Power" určitě překvapí zařazením pasáže, ve které je využit blackový skřehot - asi to má být nějaký čaroděj či co :o) Následující "Bleeding Heart"velmi výrazně zpomalí. Procítěná a zasněná věc se určitě bude hodit jako doplněk pro romantický večer ve dvou. Další v pořadí "Warriors" je složena podle vzorce "Kai Hansen - I want out". Nic moc náročná, ale nenudí. "Eyes of the World" je zde (aspoň pro mě) věc Nr.1. Trochu temnější začátek, rychlost pátá kosmická, ultra melodický refrén a hlavně asi nejatmosféričtější věc na albu. "Flame of Night" je defacto ""Metal Invasion" v pomalejším balení (kdo zná Man on a Mission a Miracle od Gamma Ray, tak ví o čem mluvím...) i když refrény jsou odlišné. Hitovka "Land of Light" se nejvíce blíží termínu "pop-metal". Něžné kytary, melodika na třetí, nosný opakující se motiv na klávesy - snadno zapamatovatelná věcička. "Island of Dreams" je další důkaz schopnosti Baye a Zimmermanna napsat rychlou a zároveň zpěvnou kompozici. Také jeden z vrcholů. Závěrečná "Turn back Time" mi kompoziční skladbou vzdáleně připomíná "Legendary Tales" ze stejnojmenného alba od Rhapsody a textově pro změnu Helloweeňáckou "If I knew".
Freedom Call natočili opět velmi dobré album. Zřejmě nedosahuje kvalit loňského opusu "Crystal Empire", které bylo daleko víc propracované a také znatelně tvrdší, ale stále je to jasná speedmetalová první liga. Pro ty kdo milují rychlost, sílu a melodii to bude určitě další srdcovka. Mohu jedině doporučit.

Freedom Call