Autor: 75 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Respecte Toi

FLEUVES NOIRS - Respecte Toi

Chvíli to potrvá, ale nakonec pOMNeš!

Fleuves NoirsSvojí lásku k menším francouzskejm labelům už jsem tu párkrát zmiňoval, a tak asi nikoho nepřekvapí, když si dovolím napsat pár odstavců o dalším kousku na Poutrage Records. S Respecte Toi doháním resty z loňska, což je částečně díky mojí lenosti, částečně tím, že je to docela nenápadná deska, která se pod kůži dostane až s opakovaným poslechem. A tak mi nakonec v uchu pořádně uvízla až několik měsíců po vydání.

A přitom by se mi Fleuves Noirs měli líbit na první dobrou. Směs hypnotickýho noise rocku á la pozdní Swans s afektovanějším, vyjetějším pojetím žánru, je přesně můj šálek čaje. Vynikající práci tu odvádí hluboká, hypnotická basa, která je v mixu krásně vytažená a správně namotává. Bicí valej spolehlivý střední tempo, tribální nádech umocňuje hypnózu stejně jako takřka industriální síla úderu. Kytara si krom brnkání na nervy zachovává takový bluesy, americana cítění. K tomu trochu těch divadelnějších, přehrávanejch vokálů, správný přísady jsou na místě v dobrým poměru.

Tak proč nechutná hned, ale o to více chutná později? Myslím že na vině je tady strohost, s jakou Fleuves Noirs k žánru přistupujou. Vyhýbaj se přímočarýmu hrocení - prsty nelítaj neuroticky po hmatníku, nejsou tu masivní hlukový stěny, atmosféra se buduje pomalu. Hodně se opakuje. Na první poslech bys možná čekal nějaký vyhrocený gradace, ale levnýho vykoupení se nedočkáš. Ale když odhodíš očekávání rychlýho ukojení a necháš strohou repetici pracovat, dostaví se kýžený odtržení od reality, a to místy až překvapivě hluboký. Dobrá uzenina se přece taky nevyudí za den…

Ale k čemu všechna ta trpělivost? Tady odpoví až poslední čtyři vteřinky desky v mocný, nadpozemský skladbě OMN – zvuky jak z jinýho astrálního plánu, nirvána už je po těch pětatřiceti minutách podvratnýho hluku blízko, už sis svoje odtrpěl a slyšíš volání shora, před očima ti probíhá tvůj příští život. (Aneb čtyři vteřiny debilního pískání v uších nakonec) A tak říkám, pOMNi!!!

noise rock, Fleuves Noirs, rock, indie, post-punk, psychedelic rock, Poutrage Records