CORRUPTER - Descent into Madness

vaněna
5

V Corrupter hostuje Meyhna'ch z bájných Mütiilation. Jejich debut sice přináší dostatečnou kvalitu, jen po pár posleších už není kam dál…

CorrupterV momentě, kdy jsem zjistil, že v nenápadné nové francouzské deathmetalové formaci Corrupter hostuje na vokálech Meyhna'ch z bájných Mütiilation, bylo jasné, že jim pozornost dám a klidně budu mhouřit i obě oči. Naštěstí to není až tolik potřeba, protože Corrupter přináší na svém debutovém LP dostatečnou kvalitu.

Při disputacích o Corrupter se budeme pohybovat ve striktně deathmetalových vodách. Ostatně Corrupter tvoří dva ostřílení borci z kapely Morgue - Jérôme Blandino na basu a Max Lobier, který sám obstará zbytek klasické metalové nástrojové sekce, tedy kytary a bicí. V jaké míře se na vokálech podílí on a kolik jich zlověstným sípotem obstaral Meyhna'ch, to upřímně řečeno nedokážu rozpoznat. Vokál je každopádně velmi dominantním prvkem nahrávky, na můj vkus je až příliš dominantní, ale asi tomu rozumím, protože charakter Corrupter utváří více, než bývá žánrově obvyklé. Žádné mručení a prasečí chrochtačky, tyhle vokály nejsou ani v nejmenším směšné.

Hudebně Corrupter docela zdatně lavírují mezi klasickým, na riffech postaveným death metalem, kdy pro dosažení kýženého tlaku ženou hodně vrstev kytar přes sebe, a občasným použitím disonancí, aby posluchačovo ucho osvěžili změnou. Ve výsledku to celkem slušně funguje a zní to příjemně načernale. Tenhle mix totiž připomene kromě archaičtějšího death metalu i atmosféru takových desek jako His Majesty od Svartsyn nebo Joined in Darkness od Demoncy. Potíž je spíš s tím, že hudebně toho na Corrupter není zase tak moc co poslouchat a po nějakých pěti posleších už není kam dál.