Autor: 80 Uživatelé: 70 Tvé hodnocení: hodnoť
Bohemian Winter

BELTAINE - Bohemian Winter

S touto plzeňskou akvizicí jsem se poprvé setkal na jejich více než chvalitebném demutu Scream of Bohemian Winter a díky tomu, že cd ho prakticky celé obsahuje, mohu s klidem a radostí oznámit, že Beltaine se komplet posunuli o hodně dál. Vykrystalizovali, dospěli... a svou nynější podobou je řadím mezi top scény!
Vemu-li to pohledem celku (a o to by asi mělo jít, že?), došlo k celkovému přitvrzení, zrychlení a progresi. Kapela je skvěle sehrána a vše proti sobě sedí. Oproti Výkřiku je tu více kláves, které v oněch chvílích pěkně podkreslují náladu a stejně jako ve Scenery, i zde je má na starosti zpěvák (tedy pan zpěvák!) a vydavatel zároveň, a tím je Vašek Kudlič. Za ty dva roky jeho hlas vyspěl stejně jako kapela (už se opakuji, vím) a setkáte se zde s mnoha polohami čistých i deathových zpěvů, které se umí nazlobit i konejšit. Bicák si pěkně hraje s rytmem a stejně jako muzika drží se spíše středního tempa, čímž muzika úžasně šlape - vůbec se mi zdá, že poslední dobou se úroveň u nás kapel prezentujících svá cds zvedla. Další devizou kapely budiž i sólař a hlavní skladatel Pepan Kašpar, který i vyhrává, rozkládá kila a má výborný cit trefit náladu. Nikdo v Beltaine se nedere zbytečně vpřed na úkor ostatních, ale všichni tvoří celek a to je moc dobře.
Pokud jsem zatím neuvedl nic ke stylovému zaměření Beltaine, berte jako fakt, že kapela cucá z keltských pramenů a vše pak převádí do valivějšího pagan death metalu, ale lze narazit i na heavy zadoomané a epičtější kousky. Co se konkretnějších vlivů týče, ale neberte to samozřejmě za 100%ní fakt, vystopoval jsem něco Root, Pyogenesis a Swana, něco Sentenced, trochu Paradise Lost a Gorefest, ale především samotné Beltaine! Toto vše je pak podpořeno skvělým zvukem z Hostivaře a Čmeldasoundu a velmi vkusným grafickým ztvárněním (a ten promo pack!!!), no neberte to!

8 / 42:39

Beltaine