Obscene Extreme 2002

report

report_41_px1

Pravděpodobně nejextrémnější festival v Evropě, ve svém čtvrtém pokračování, sliboval velkou podívanou, ještě monstróznější, bizarnější a obscénní než předešlé ročníky.

Ve čtvrtek celý festival zahájila „hard.music.live“, show dvojice hudebních publicistů. Pro nečeské návštěvníky byli přinejmenším překvapením, protože cizinci netušili co od nich čekat…
Jako první zaznamenání-hodnou páteční kapelu zmíním belgičany leng.tch’e, kteří valí klasický grind v hodně poutavém provedení. Zajímavostí je, že jim bubnuje zpěvák spřízněných Aborted. O show se staral hlavně zpěvák v ninjovském hábitu se dvěma mikrofony a hodně řezavým hlasem. Hned po nich pódium okupují české špičky „prasečího grindu“, totiž pigsty! Zahráli naprosto profesionálně a byli řádně našláplí… Prasečí ryk má na starosti maskot kapely „Topinka“, který všechny přítomné přesvědčil o rozsahu svého hlásku. Další pro mě interesantní kapelou se stali náhradníci za skotské Regorge, ostraváci disfigured.corpse. Předvedli strhující show i když obecenstvo zůstalo chladné. Jejich mix HC a grindu nemá zatím na hudební scéně obdoby! Vládis tradičně kázal a kapela za ním šlapala jako hodinky. Následující němci cyness sice měli ve svých řadách zpěvačku, ale ani ta jim nepomohla v odlišení se od ostatní „šedi“. Zpěvačka znala pouze jednu polohu hlasu a v honbě za brutalitou zapomněla na srozumitelnost. Průměrnou kapelu, ale zanedlouho střídají belgičtí technici prejudice. Demonstrovali všem přihlížejícím, jak se dá hrát originální death metal v silně technickém hávu a strhujícím provedení. Jedinou vadou je podle mě projev zpěváka, který používá pouze 2 polohy hlasu a jehož projev není ani zdaleka na úrovni spoluhráčů. Též mi vadilo jeho HC zabarvení hlasu. Českobudějovičtí isacaarum jsou v podstatě maskoty OEF, hrají na každém jeho ročníku a tak je zbytečné o nich cokoli psát, snad jen, že i tentokrát prezentovali svůj XXX-panzer grind/black ve vynikající formě. To samé lze tvrdit i o nejen personálně spřízněných ingrowing v bledě modrém. Taktéž maskoti OEF s rok od roku legračnější show. 100% grind core v jejich provedení má opravdu grády! Následující squash.bowels pro mě byli velkým zklamáním. Grindová šeď nejhoršího ražení a hudební invence na nule… Poté se zjevují místo plánovaných Aborted němečtí embedded, kteří mi způsobují první šok na festu… V podstatě klasický death metal, tak jak ho všichni známe, ale předveden s takovou šťávou a razancí, jako se to podařilo jen málo komu… Jejich desku jsem neslyšel, každopádně koncertní provedení nemělo chybu! Následovala pauza, aby byli fandové ještě natěšenější na jednu z hlavních hvězd – sinister! Hned od začátku bylo veškeré publikum na jejich straně hlavně díky sympatické zpěvačce Rachel… Myslím, že vystoupení splnilo veškerá očekávání, jen bych zařadil více starších skladeb, které jsou bezesporu kvalitnější, než novinky… Nasazení i provedení bylo 100%ní stejně tak, jako vokální projev zpěvačky, na kterou jsme byli asi všichni zvědavi. Druhou hvězdou dne byli finští rotten.sound. Ten kdo je někdy vyděl, tomu nemusím cokoli vysvětlovat… pro ty ostatní – ultra grind core s naprosto famózními bicími, mega zvráceným zpěvem, crust/punkovými kytarami, pekelnou intenzitou a „nejshnilejším“ zvukem! Další kapelkou na holení, za kterou jsem se téměř modlil, byli opoždění krajané Hercule Poirota – aborted! Ti předvedli s ledovým klidem své pojetí ultra namakaného gore metalu (tj. techničtější death/grind s gore lyrikou v notně svojském pojetí…). Diváci šíleli dost možná ještě více než při Sinister… Nicméně musím dodat, že jsem si je tentokrát ani zdaleka tak nevychutnal jako pří „The Pain Cometh Tour“ po boku Cryptopsy. Následující kapely už mě mohly maximálně příjemně překvapit… a tak se také stalo! Slovenské kvarteto dogma.inc. mi způsobilo druhý šok… Už při zvukové zkoušce jsem byl zlákán (a přiblížil se k pódiu) netradičním dívčím hlasem. Jakmile začali hrát, bylo vymalováno! Dle mě silně originální hudba, mísící v sobě techno-thrash a grind se zajímavým zpěvem. Zpěvačka sice nezpívala melodicky (toho jsme se tu ale stejně nemohli dočkat…), ale zato hodně pestře – mimo jiné: HC-ryk, punkový řev, šepot i deathový growning! Zkrátka tato mladá kapela má před sebou velkou budoucnost, super! Kapelu g.o.r.e. jsem naneštěstí pouze lehce minul, ale to co jsem zaslechl znělo dobře… - pro doplnění samozřejmě grind-core! Hudební blok zakončovali novici v Čurbyho stáji, slováci abortion. Jak se mi jejich vystoupení minulý rok nelíbilo, tak tento rok jsem se docela dobře bavil při jejich přímočarém sranda grind/mince coru…
Druhý blok zahajovalo kvinteto fatality posílené o dva hostující vokalisty/deklamátory (nejspíš synátory zpěváka Kopretiny). Fatality jsem slyšel úplně poprvé a jejich vystoupení se mi zamlouvalo… Přímočará grinding muzika s oživujícími vyhrávkami/sóly, ucházejícím zpěvem a asistencí zmíněných mlaďasů zahraná s patřičným nadhledem… Druzí poppy.seed.grinder (brutal death metalový „mlýnek na mák“) taktéž neurazili. Vynikající zpěv i souhra kytar, trochu slabší bicí a snad pouze dočasně neobsazený basový post. Na následující slováky craniotomy jsem se hodně těšil a nezklamali mne… Ovlivnění US brutal death školou ala Disgorge je nesmazatelné, nicméně takto kvalitních kapel není nikdy dost! Rouhající death metalisté martyrium.christi ve mě zanechali poněkud smíšené pocity. Za svou dlouholetou existenci se jako kapela až neskutečně vyhráli, ale hudebně to již taková třída není… Řekl bych, že tato kapela má na to hrát kvalitnější muziku, vzhledem k jejich instrumentálním výkonům :o( Další věcí potom je, že i když se kapela snažila vypadat co nejvíc „zle“, tak pod pódiem vládl nekontrolovatelný smích, vyvolaný počínáním nalitého individua a jeho pokusy o pařbu… Death/grindovou defloraci jsem dost dlouho neslyšel a od dob debutu „11 Murders“ je tato kapela jako vyměněná… O několik tříd vyhranější, přesvědčivější… prostě lepší! Zkrátka se předvedli v dobrém světle. Dalšími, kteří mě „oslovili“ byli královehradečtí fyzici negligent.collateral.collapse. Oproti jejich vystoupení na Fekal Párty bylo to, co předvedli opravdu vynikající. Na OEF se zkrátka N.C.C. dobře sehráli a předvedli kvalitní „cyber“-grind muziku… Němečtí victim nám ukázali jak má vypadat skvěle zahraný technický death metal. Všichni členové byli na vysoké hráčské úrovni, hlavně krátkovlasý kytarista, který by se klidně mohl stát 2. sekerníkem u krajanů Necrophagist a baskytaristka, která co nepobrala na kráse, tak to dostala darem v muzikantském umění…). Jejich krajané death.reality pro mě byli šokem 3 na festivalu. Byť pouze v kvartetu s jednou kytarou, strhlo se okolo páté odpolední naprosté peklo! Tak megaintenzivní a energické vystoupení jsem ještě neviděl! Hráči hráli (nekecám!) na 200% a divím se, že po tak zničující show nepadli… Ještě jsem zapomněl dodat že šlo o „ojedinělý“ death metal! Následovali diváky oblíbení CZ death/grindeři fleshless. I přes všechna nařčení, která se okolo jejich posledních počinů a koncertů objevila, musím říct, že se nový kytarista aklimatizoval dobře a kapele to šlapalo! Zkrátka ve mně zanechali dobrý dojem. Mexičtí rottenness jsou rozenými manipulátory davu, to jakým způsobem dokázali na diváky zapůsobit ještě před spuštěním prvního „válu“ je pro mě záhadou… Celý kotel měli v hrsti po dobu svého vystoupení. Nicméně grind z mexika i přes nesporné charisma nijak světoborným nebyl… Největším showmanem (pro mě) byl bedňák kapely, který pařil celý set a měl zahrát na bicí závěrečnou skladbu, ale čas byl neúprosný :o( Moravští melancholy.pessimism přišli právě včas, aby nám předvedli profesorský death/grind s koňskou dávkou nadhledu. Jejich vystoupení se mi tuze líbilo, Killy hýřil vtipem a kapela šlapala jako dobře namazaný stroj. Na závěr jsme si mohli s M.P. zazpívat lidovku unplugged! Následující tři z pěti největších hvězd jsem však propásl… cock&ball.torture jsem však viděl na konkurenčním Brutal Assaultu a šlo o ultra grind inferno s extrémně zefektovaným bublavým zpěvem a šíleně podladěnými kytarami! Holandské houwitser jsem viděl pro změnu po boku Dying Fetus a Monstrosity, a musím říct, že nevím co na nich lidi vidí… Snaha o brutal death metal s ubohým zpěvem, hudebně invenčně na nule, sorry! Kultovní belgičany agathocles jsem viděl alespoň na konci setu, koukal na ně celý amfiteátr tj. snad všichni návštěvníci... Mě se ale víc líbilo vystoupení stylově spřízněných Abortion… To Rakouští pungent.stench byli opravdovým „hvězdným“ vrcholem OEF! Naprosto precizní death metal předvedený tímto triem neměl jedinou chybu. Set se skládal průřezem celou jejich kariérou, kdy staré skladby byly umě přetransformovány do aktuálního kabátu P.S. a zněly naprosto super! Geniální vystoupení, best of Pungent Stench + cover popové „latiny bala.bala.ba.bam.bam“! Angláni gorerotted nám kompletně dotrhli řiť! Ultra násilnický drtící death/grind doslova porcoval na kousky… Image zakrvácené kapely kontrastující s očividným nadhledem byla jen skvělým bonusem k již tak vynikající hudbě! Amíci total.fucking.destruction pro mě byli zklamáním a nezachránil je ani bubeník Brutal Truth… Oslovila mě jen asi 1/2 skladby se třemi dobrými riffy, to ostatní bylo jen grind-šedí :o( Pražská lykathea.aflame zde startovala evropské tour v novém obsazení, bez basy a s klávesákem. Jejich vystoupení se mi zdálo plné kiksů a nesehranosti, každopádně mohlo být dobrým zpestřením pro unavenější diváky :o))) Jičínské crusher jsem viděl cca po 3 letech a jejich směřování k „tanečnímu“ grindu mixlému s podivnou formou US brutal deathu je mi krajně nesympatická. Instrumentální výkony docela na úrovni, ale hrát tak jednoduchou muziku? Korunou byly vokální kreace nového zpěváka Medáka, který měl sice dobrou zásobu hlasových poloh, ale naprosto necitlivé používání ještě více kazilo celkový dojem. Ostraváci purulent.spermcanal mě příjemně překvapili sehraností a čitelností celé produkce, libující si v gore death/grindu… Závěrečnou kapelou celého festu byli brněnští mincing.fury.and.the.guttural.clamour.of.queer.decay. Živelné vystoupení za deště ukázalo sílu tohoto kvinteta se dvěma sólovými zpěváky. Grind on!!!
Obscene Extreme Fest 2002 přinesl lepší zvuk a zvučnější jména oproti minulým letům. Celý se nadmíru vydařil a já doufám v další zlepšování…, že jo Čurby!?

Vložit komentář

mosh.2.bleed - 06.12.02 17:12:38
sakra, sem se tu vypsal a ono mi to spadlo, takže teď už trochu stručněji... neznám láďo žádná kriteria pro ug/ne ug, jde spíš o to že jsem měl vždy radši grind kapely vycházející/čerpající z hc/punku - d.i.y postoje (vše děláno doma na koleni, nebo na základě důvěry, žádné kontrakty, žádná obří tour, jen squaty nebo malé klubíky, tuny split sedmipalců/kazet, výměny...), prostě žádné byznys. vás sem si ale ňák zařadil do té druhé skupinky grind core kapely vycházejících z death metalu, i když hudebně se o žádném vlivu hovořit nedá. ten hc grind je zběsilejší, šílenější, uřvanější, ale na úkor techničnosti, vyhranosti metalových grinderů. měl jsem grind spojený s nějakými (politickými?) postoji, ne jen s povrchní nasraností poslední dobou populárně směřovanou proti globalizaci/nato... ale nikoho nesoudím, hlavní pro mě zůstává aby kapela hrála co chce, aby byla upřímná sama k sobě... vaše první deska se mi líbila, měla pozitiva i negativa grinderů vyrůstajících na death metalu, ale určitě dobrá, "hitová" deska... novinku si rád poslechnu, napíšu recenzi, ale možná by ses v ní dočetl to, co ti cpu i tady, nějaké "zařazení".... Víš, myslím, že kdybys vaše promo poslal k recenzi do nějakého hc plátku (hluboká orba je tu největší..), promo by se ti vrátilo, protože prostě ideově nevyhovujete, nebo už jen proto že píšeš do sparku... já už dávno nejsem nijak korektní, vyhraněný, netolerantní (snad).. no, třeba o ingrowing se nikdo ve zlém neotře, protože podpoří každou maličkou akci, zmíní se o nových dobrých děckách... na nic si nehrajou.... nevím, sám sem deathmetalista, a ani to nevidím na žádnou diskusi, nemám žádné argumenty, a za to že jsem vás nazval sparkovsky upřímným hc/grindem se omlouvám... kdyžtak: screamyourdream.honza@post.cz
vlada D.C. - 06.12.02 02:04:59
Dalo to sice neme prace, nez prinasem prvnim cd po znovuzrozenise dc do sparku procpat. jsem redaktor, ale o tom co tam bude dnes rozhoduji jini. ted tam mame rozhovor a budeme se snazit, pokud to budou jine ziny chtit, dostat i tam. doposud jsme na to celkem jebali. je cas to napravit. i kdyz jsme meli rozhovor ve sparku si nemyslim, ze bychom nebyli underground. zajimala by me tva meritka pro ug. myslim a doufam, ze jsme na jedne lodi. Jinak diky za konstruktivni pokec.doufam, ze se setkama osobne a prohodime par slov.vlada
mosh.2.bleed - 27.11.02 21:02:32
myslel jsem tím, že si vás spíš dokážu představit v tom sparku, než v ug... s tvou novinářskou činností to nemá nic společného.
vlada D.C - 20.11.02 00:04:52
Dobrý večer ve spolek PC kecálisti. Chtěl bych se optat co to znamena sparkovský upřimný GRIND/HC?jelikož muziku děláme dohramody, tedy 4 lidu a hlavně kytaristra tomba, který spark nečte. je mi podivné, že muziku kapely spujuješ s časopisem do kterého přispívám. Možná by to chtělo trochu originality ve výrazech. D.C hrají muziku, která je baví, toť vše. o nic jiného nám nejde, to už tak u U.G. bývá ne? ??
pcx - 23.10.02 13:54:51
OK, já sem měl dojem, že myslíš trochu něco jinýho. Kapu (od slova kapiš...).
mosh.2.bleed - 22.10.02 18:52:23
to potom grajdy a dredy už vůbec ne, ale nemyslel jsem to jen podobným stylem, ale spíš scénou, tedy že vypsané kapely jsou prostě hardcory (narozdíl od DC) a že je fajn že i takový kapely (kterým je to někdy snad až proti vůli..viz mrtvá budoucnost na prvním obscenu..) čurby zve...
pcx - 22.10.02 18:43:19
:-) Snad jen, ze bych nehazel do jednoho pytle grajdy a entrajls masakr...
mosh.2.bleed - 22.10.02 18:03:53
travkou bylo to ze jsem se u neschopnosti NCC chytal za bricho.. jinak jsem rad zes to nevzal jako nejakz utok na tebe.. s tou Brutalitou a vokálem jsem to myslel tak, ze kdyz jde nekdo do vetsich extremu, tak se srozumitelnosti automaticky vzdaluje. k cyness jsem nedopsal, co jsem nacal, tedy ze "takove kapely" maji na obscenu sve misto a ja jsem za to byl vzdy moc rad at uz slo o entrails massacre, wojczech, cripple bastards nebo i gride ci dread 101. Cyness v tomto stylu grindu vychazejiciho z hc (ne metalu) jsou opravdu objevem uz tak silne nemecke sceny. abortion , myslim, uz davno na obscenu vydavaji, nebo kecam? k psg uz neni co dodat...
Kýta - 22.10.02 17:56:34
Me se DC libi a pravda kapelu ktera by takhle hrala jsem zatim neslysel, coz me neomlouva... Cyness - nesnasim, kdyz nekdo jen tak rve, ze mu neni rozumet ani ze zpiva jine slovo, jestli me chapes... Myslim si ze to dava naprosty smysl! ABORTION jsou opravdu kapelou kterou ted ma vydat Curby, pokud se na tom ted neco nezmenilo... PSG - tam se mi to tak zdalo, v Plzni na Krisiun uz ne... Fatality se mi proste libili... :o) NCC byli kazdopadne o 200% lepsi nez na Fekal Party - nebo to bylo tou travkou???
mosh.2.bleed - 22.10.02 16:23:48
report fajn, jinak se to nejspíš ani nedalo napsat, ale u pár tvých komentářů jsem si udělal vykřičníček. tak nejdřív ti DC - fakt si nemyslim, že by neměli na hudební scéně obdoby, jsou to vyhraný metly, takže instrumentálně jsou na tom líp než 90% palistů, ale jinak slepovačka nejhorší, takovej sparkovsky upřímnej hc/grind. hned následující Cyness (kteří tě moc nedostali) zkopali nasazením DC do kuličky. takový kapely byly na obscenu vždy, ty je posloucháš jako metloš, takže je jasný že je odsoudíš, ale pro mě byly nejlepší kapelou festivalu a jedním z objevů roku. bicmen tam je z berlínských Y, kdyby někoho zajímalo a muzika byla vynikajícím klasickým grindem v tradici "means of existence", mařka s mikem byla taky výborná a myslím že tvá věta :"v honbě za brutalitou zapomněla na srozumitelnost.." vůbec nedává smysl. Prejudice jsou instrumentálně schopný vysmažený thrashing, nic víc, spíš míň... Abortion myslím nebudou novici v čurbyho stáji a bicmen poppy seed grinder rozhodně není slabší. fatality byla naprostá demence a ty děcka s vložkama přilíplíma na čela (bylo to tak? každopádně demence..) tomu jen dala korunu, přímočará grinding muzika - to nesouhlasí. ncc nebyly zrovna moc sehraní a na moment kdy na sebe na podiu všichni nechápavě čumí nevědíc kdo co hraje, doufajíc, že to nějak dopadne (nedopadlo, muselo se useknout...) byl jedním z nejveselejších zážitků festu. to jsou jen tak mí postřehy, absolutní pravdu stále neznám...
ierich - 22.10.02 12:39:14
CAu prdi... TOZ sme si pekne zavzpominali na leto, ze?? A kdyby mel nekdo zajem, negligent collateral collapse maj novy stranky - http://ncc.wz.cz cuuuz ierich
Kýta - 21.10.02 14:49:54
Ups? Dyk je Demimonde v kelu, ne? Tak tady na me nehrajte divadlo. Stejne DC sucks! :o)))
bizzi - 18.10.02 17:39:44
ne! tak jak rika Frrrr.., i kdyz.. Cynic, Pestil... mam pokracovat? Takze asi jo ;)))
Kýta - 18.10.02 11:15:05
...ne? Ja si myslim opak... ze buZZi?! :o)))
pcx - 18.10.02 10:47:06
je to podobny prave tim priklonem k punku a rokenrolu, cimz ale nerikam, ez je to spatny, me se to clekem libi, i kdyz fakt, ze trocha originality jeste nikoho, ani demimonde, nezabila...
Kýta - 17.10.02 14:42:21
...nevylucuje... - kurwa!
Kýta - 17.10.02 14:41:37
Takze jsi to nakonec prelouskal? - wow! Jinac Entombed moc neznam (vyjma Candlestine a nejakejch tech death´n´rollů - ktere neberu) a nic co jsem od nich slysel mi neprislo ani v nejmensim podobne DC, coz ale nevilucuje tuto moznost...
pcx - 17.10.02 14:24:11
No, až na to, že jsou až přčespříliš podobní ENTOMBED, nemají DC obdoby...
bizzi - 16.10.02 16:15:09
Prejudice sou technicti, ale asis spravne nepochopil ten prispevek
Kýta - 16.10.02 16:10:26
...vlivama...
Kýta - 16.10.02 16:08:37
WOW! Takze jako Prejudice podle tebe nehrajou technicky? Netvrdim ze je to Techno Death, ale vychzi to z Thrash/Deathu s corovejma vlyvama...
motörhead covers by prejudice - 16.10.02 15:20:28
"technici prejudice" aniz bych cetl dal, uz ted me report vic nez uspokojil!
Kýta - 15.10.02 16:52:27
Dodelaval jsem to v OpenOffice.org, pac jsem se na MS Office vysral, a neprisel jsem na to, jak je donutit kontrolovat text v cestine (i patch mam...), skoda!
Henjo - 15.10.02 15:51:43
to je desny , jak jsou na mJC zkurvene lini ctenari....
pcx - 15.10.02 15:34:49
Je to na mě moc dlouhý, sned jen, že ve slově "vyděl" by se asi opravdu mělo psát měkké Y/I
Kýta - 15.10.02 15:29:02
Definitely Yeeess!!! :o)))
Henjo - 15.10.02 15:19:55
zase se chceš ukájet pochvalama?? ;))
Kýta - 15.10.02 14:27:49
Jo! Skoda, ze tam nejni jeste ta kurziva na perex a zaver... :o))) Ale stejne bych tu radeji videl jine hemzy :o(
bizzi - 15.10.02 13:32:06
uz je to opraveny Káčko, chapes?
Kýta - 15.10.02 11:33:22
Nevim o cem to mluvis Henjo...?
bizzi - 15.10.02 09:05:37
to je asi tak, kdyz nekomu vkladas do clanku tagy a zapomenes lomitko ;))))
Henjo - 15.10.02 08:30:54
ten tučnej text v závěru jste tedy moc nevychytali.... :-/

Zkus tohle