SHIELD YOUR EYES - Theme from Kindness

kotek
8.5

Návykovej math rock s noiseovou příchutí a především totálně zvrhlým těžkým harmoničnem vydanej na posmrtným labelu Sadáma. A pak, že to dneska už nejde dělat originálně, že jsou možnosti vyčerpaný. Shield Your Eyes ukazujou, že i v jejich dost přeplněný žánrový krabičce je spousta místa pro vlastní vyjádření.

S touhle kapelou jsem se prvně seznámil naživo v Jelení a hned to ve mně nechalo hlubokej dojem; hlubokej až do kapsy, šáhnout do portmonky a zakoupit si nahrávku. Následnej průběh večera mi ale nepřál, a tak po perfektním večírku zakončeným v alkoholovým oparu za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, zůstala nahrávka ležet na stole. Při následný koupi na internetu za celejch osm liber zas přišla ke slovu záhadná chyba, takže peněženka znova vymetená a noty

review_1524_px2

žádný. Vzal jsem to jako znamení shora, abych dál nešmátral, a tak jsem na chvíli kluky a holku pustil k vodě. Než se ke mně vcelku náhodným brouzdáním a díky několika úpěnlivejm prosbám dostala jejich novinka. Připínáčkem ještě k prvnímu odstavci připnu i trochu biografična: Velká Británie, personální spřízněnost s Meet Me in St. Louis, začalo se hrát kolem 2007, intenzivně se projíždí Evropa od 2008 a vydaly se bez novinky dvě desky.
Theme from Kindness je provinilý potěšení. Jako když jsi byl malej capart a dupal do louží, ideálně přesně v ten moment, aby si kromě svejch kalhot zkropil i ty čerstvě vyžehlený běloučký, co nosil tvůj spolužák. Jasně, máš mokrý kalhoty až po kolena, bylo to zbytečný, ale máš taky obrovskej pocit štěstí a ryzí radosti. Shield Your Eyes taky milerádi couraj loužema, zapomeň na pevně daný cestičky mathrockovýho pidlikání, co krok to noha v louži a krásnej šplíchanec, s neskrývaným gustem a potěšením. Z kytarovejch pražců čistej tón

review_1524_px3

neuslyšíš; všechno křivě, tóny zlomený o struny, nejenom zběsile falešný ladění, ale i prohozený struny o různejch dýlkách. Nešlapou ale jenom pravačkou, z levý strany totiž sekunduje zpěv, kterej ve falešnosti svádí s kytarovejma pletencema lítej boj. Potřebnou náladu pak udržuje noiserockově burácející basa a úderně-účelný účelně-úderný bicí. Nechci to říct úplně ošklivě na rovinu, samozřejmě že by to bez basy a bicích nemělo tu chytlavou energii, ale i tak, trošku křoví v pozadí.
Do louží se nešlape jen tak zbůhdarma, hrr do tý, co je nejblíž, čvacht čvacht plesk. Shield Your Eyes ukazujou taky obrovskej cit pro písničku, ať už tě hladěj v neuhlazenejch bluesovejch baladách nebo ti pumpujou adrenalin do žil v hitparádovejch rytmech. Vědí, jak složit silnej refrén, vědí, jak se k refrénu plynule dostat, jak z něj se ctí odejít, a dokážou svojí muziku servírovat s takovým zapálením, že odtrhnout se od ní je příjemný asi jako vstávat v šest ráno. Jako oblohu ti naservírujou spoustu momentů, který uvězníš v hlavě a vymetaj se zatraceně těžko, ucejtíš je i přes ostrej pach dezinfekce.
Jak bych to celý shrnul, aneb na dva řádky do deníčku: Návykovej math rock s

review_1524_px4

noiseovou příchutí a především totálně zvrhlým těžkým harmoničnem vydanej na posmrtným labelu Sadáma. A pak, že to dneska už nejde dělat originálně a že jsou možnosti vyčerpaný. Shield Your Eyes ukazujou, že i v jejich dost přeplněný žánrový krabičce je spousta místa pro vlastní vyjádření.