Autor: 85 Uživatelé: 75 Tvé hodnocení: hodnoť
Sleepless

PALM READER - Sleepless

Palm Reader se vlivu DEP oprostili už dávno. Přerostli škatulky, dávají prostor důmyslnější architektuře kompozic a vydali komplexní nahrávku, v níž se toho děje opravdu hodně.

Palm ReaderDillinger Escape Plan vychovali početnou rodinu. Rolo Tomassi, Loathe, The Rodeo Idiot Engine, Glassing a mnohá další jména, kde jsou tyto vlivy silnější, někdy slabší, ale lze poznat, odkud vítr vane. Někteří zůstali pod jejich vlivem, jiní se vydali vlastní cestou. Do druhé kategorie patří Britové Palm Reader, kteří jsou rukopisem a způsobem vyprávění nezaměnitelní. Jo a nedělám si prdel, mají dost možná nejvýraznějšího zpěváka na post-hardcorové scéně.

Palm Reader se definitivně oprostili od vlivu DEP a přerostli škatulky jako post-hardcore a mathcore na předchozí desce Braille, aby na posledním albu Sleepless ukázali, že i dnes vznikají výrazná jména s vlastním ksichtem a hitovým potenciálem, která plivou mainstreamu do tváře. Přitom jsou již některé pasáže na hraně alternativního rocku. Palm Reader jsou však stále těmi psychology s hardcorovou duší a jsou tady pro tebe.

Riffy jsou řádně bipolární a neustále zaměstnávají mysl. Vždyť tato pětice z Nottinghamu dokázala už v minulosti zcela nečekaně rozbít post-rockovou atmosféru mathcorovou zbíječkou a nečekanou country kytarovou šiblostí. Náznaky chytlavosti jsou rychle rozbíjeny razancí jako odraz v zrcadle schizofrenika, kapela se totiž u jednoho motivu nezdrží příliš dlouho a pokládá na stůl jedno kytarové, rytmické či vokální eso z rukávu za druhým.

Sleepless dává prostor důmyslnější architektuře kompozic. Dokonce i lekce matiky stále přítomny jsou, leč poskvrnou, například kytary utržené ze řetězu v závěru Hold/Release. Při hardcorové zuřivosti Stay Down hlavně zůstaňte dole, jinak přijdete o všechny zuby. Ending Cycle je zase pohodička s masážní basou a vzletným piánem. A Bird and Its Feathers postupně buduje abstraktní hlukovou stěnu a z emotivního Joshe Mckeowna gradujícího závěr skladby False Thrist frází „Should it be easy?” až mrazí. Co skladba, to odlišná cesta k finálním minutám její stopáže.

Josh je majitelem charismatické, dosti specifické barvy hlasu podpořené technikou profíka a procítěností srdcaře, ať už se bavíme o zpěvu nebo screamování. S citem pro detail pracuje s dynamikou projevu a loudí z hlasivek melodicky výrazné linky, ale také může posluchači pomoci srovnat se s určitými pocity. Sleepless totiž vypráví s empatickým cítěním lidské příběhy. Ztráta, být sám sebou navzdory okolí, přijmout problémy jako normální součást života, a mnohem více.

Palm Reader dle vlastních slov odmítají nahrávat stále to samé dokola. Nejsou to jen slova, Sleepless je deska činů. Komplexní nahrávka, v níž se toho děje pro uši i srdce opravdu hodně.

Palm Reader, Sleepless, post-hardcore, mathcore, alternative rock, Church Road Records