MALTHUSIAN / SUFFERING HOUR - Time's Withering Shadow

vaněna
6

Kovbojský death metal s banjem? Inu, originalita (za každou cenu) se skutečně Suffering Hour upřít nedá. Malthusian zato nakládají spolehlivě.

Suffering Hour je kapela, kterou bych moc chtěl mít rád. Jejich rozvrzané kytary a neklidný styl black/deathu bych chtěl a měl žrát. Ale nežeru. Pořád mi něco chybí, nespokojeně se u jejich desek vrtím a pořád je ne a ne naposlouchat. To nic nemění na tom, že je uznávám a novým splitkem, nota bene s příjemnými Malthusian, se chopím příležitosti si Suffering Hour zamilovat.

Chyba! Suffering Hour na tomto splitku vůbec nehoblují svůj styl a předvádí poměrně neuvěřitelné skloubení country a death metalu, ale nečekejte volnou inspiraci ve stylu například Wayfarer. Tady se jede přísné country Michaela Tučného, a to včetně banja a okaríny. Když něco podobného udělali Volahn na parádním epku Tigre de Sur, znělo to super, takže a priori jsem nepřistupoval k materiálu ve zlém. Bohužel, hudba sama je… no možná ani není špatná, ale je tak nestravitelná, že si ani netroufám ji nijak posuzovat. Možná se najdou fanoušci westernů, kterým chybí nachrochtaný rozházený death/black, anebo naopak metly, kteří po buřtál asaultu zasednou s Wabim ke kotlíčku. Jenže já k nim nepatřím, a proto na mě materiál spíš působí jako srandička. Jistě, proč si ji neposlechnout třikrát-čtyřikrát (čtyřikrát!), ale seriózně ji brát neumím. Hudební žert?

Hodnocení 40/100

Malthusian naopak přispěli do společného díla dvěma desetiminutovými skladbami v té nejlepší tradici temného death/blacku a nebáli se ani po vzoru Portal nebo Altarage proložit své krátké dílko ambientní pasáží. Tady není co řešit, výborná věc. A rád využiju tuhle příležitost a doporučím k poslechu i předchozí dlouhohrající Across Deaths, která zůstává poměrně podceněným dílem.

Hodnocení 70/100