Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Devil’s Paradise

BLACK DEATH CULT - Devil’s Paradise

Z Kanady bych pod tímto názvem death/doomovou nakládačku, možnou přirovnat k deathmetalovějším Catacombs, nečekal.

Black Death CultSchválně, co byste čekali, že přijde z Kanady (!) pod názvem Black Death Cult? Já čekal šílenou warmetalovou řezničinu, možná nějakej death worship, snad zajímavý, asi šáhle brutální, ale těžko nějak převelice novátorský. Co se rozeznělo ze sluchátek, mě v nejlepším smyslu šokovalo.

Originalita je dnes na poli death/black (doom…) metalu vzácný a ceněný zboží. A přitom je to tak jednoduchý. Black Death Cult hrají death/doom metal, kterej bych se nebál přirovnat k deathmetalovějším Catacombs. V něm ale prim hrají místo zdvojené kytary fenomenální psychedelické klávesy - klidně si můžeš představit ten geniální sedmdesátkovej zvuk varhánků jako mají Black Magic SS. A s touhle kombinací se popasuj, protože na ní zážitek z poslechu stojí a padá. Tam, kde jsou tyhle dva elementy vybalancované, funguje deska výborně (druhá Black Monolith, ve které má svý místo dokonce i zprofanovanej kravskej zvonec, je strop). No a samozřejmě tam, kde je tahle rovnováha porušená, sklouzne to buď do kýče, je-li kláves moc a přehluší zbytek (tak trochu případ úvodní Infernal Triad), anebo, pokud death metal žádná srandička neosvěží, se muzika překlopí do hoblíku, kterej je ale až moc dřevní (Captor of Perception).

Za zmínku stojí asi ještě vokály. Za sebe musím říct, že v mixu jsou až zbytečně dominantní, ale baví mě, a v rámci žánru bych je označil za nadprůměrný. Brutální murmur fakt stojí za to, ale i melodičtější naechované zpěvy se mi pozdávají, protože dokážou se zmiňovanými klávesami nejednou úplně překlopit náladu v polovině songu. Nevím, jestli někoho zajímají texty, ale rozpínají se od docela zajímavých alchymistických (Infernal Triad) po techno-magická a v kvalitě sahají od perfektních po polo-chytré ve stylu Deathtrip (Am I really I / Gleaming Spine / The trails of AI / / A tiny triangle infused with awareness / The spy of AI). Nepočítám, že by tomuhle dílu někdo věnoval příliš času a pečlivě ho naposlouchával, a dokonce bych řekl, že je to možná škoda, protože například bicí hrají podle mě docela zajímavě a dynamicky.

Abych to shrnul - tenhle one-trick pony může fungovat, pokud k němu budeš vstřícnej a řekneš si, že kolotočáři taky můžou naložit death/doom metal.

Devil’s Paradise, Black Death Cult, death metal, doom metal, death/doom