Autor: 90 Uživatelé: 100 Tvé hodnocení: hodnoť
A Forest Affair

PLEASE THE TREES - A Forest Affair

Please The Trees fungují spíše na bázi hudebního minimalismu. Kompozice nepřeplněné tunou tónů a přechodů - kytarová muzika upnutá spíše k jednodušším postupům a emoce z úst absolutně uvěřitelného Havelky. Nálada a pocity, co do vaší duše proniknou.

Please The TreesČeské kytarovky mají svoji historii. Hned po revoluci se (jako téměř nejrychleji ze všech stylů) projevilo, jak nečekaně blízko má tahle komunita ke svým vzorům, hlavně zpoza Ostrovů. Takřka vše, na co sáhl Muchow a spol., patřilo okamžitě ke klenotům zdejší produkce. Vybaví se mi jména Sebastiens resp. Colorfactory, Priessnitz nebo Prouza. Odtud nejsilněji zavál vítr, který později přifoukl i silnou elektronickou scénu.

Kytarová muzika během let volně proplouvala éterem a tu a tam se objevila zajímavá parta. Kapelu skutečně silnou však našla naše malá země až s příchodem Please The Trees. A jejich třetí deska A Forest Affair sílu této pražsko-táborské sestavy naplno odhaluje.

Pokud bych měl novinku někam zařadit, nemohu nezmínit jméno Ivan Král - tohoto muzikanta slyším z letošní nahrávky nejvíc. Nebude to ale tím, že by snad Please The Please The Trees - Václav HavelkaTrees hráli styl, který je Královi nejblíže. Václav Havelka (jinak výhradní autor textů) prostě Čechoameričana v jistých místech silně připomíná, zejména jedná-li se na novém albu o pomalejší kousky. Nicméně tvrdit, že by byla deska natolik podobná těm Ivanovým, by nebylo fair. Kdo má však takové hlasy rád, ať určitě po A Forest Affair sáhne.

Please The Trees fungují spíše na bázi jistého hudebního minimalismu. Netvoří dlouhosáhlé kompozice přeplněné tunou tónů a přechodů – v jejich pojetí se kytarová muzika (snad s výjimkou Sleep) upíná spíše k jednodušším postupům. Sázejí na emoce z úst absolutně uvěřitelného Havelky, jenž od prvního songu (a dle mého i nejlepšího na celém albu), Getting Ready, upoutá vaši pozornost na jedinou věc. Ano, pracuje se zde především s náladou, pocity a tím, co z alba do vaší duše pronikne.

Please The TreesCelé je ve své podstatě jako jeho povedený obal. Podle hesla „měně někdy znamená více“ se řídí jasnými pravidly. A proč to celé takhle funguje, na tom má zásluhu i další článek v pozadí - producent Jonathan Burnside. Tenhle pán, jenž se dokázal podepsat pod alba takových Melvins, Faith No More či Nirvany, je evidentně člověk na svém místě. Dodal třetí desce Please The Trees ten správný „ksicht“, aniž by nijak žánru, který kapela již šestým rokem tak precizně piluje, ublížil. Čistý, průzračný rock. Britská naléhavost v kombinaci s tuzemskou melodikou. Všeho tak akorát, aby vás z toho nerozbolela hlava.

Nahrávalo se loni v americkém studiu Magnolia a výsledek je krásně osvěžující - jako např. poslední nahrávka Lenky Dusilové. Nikde nic netlačí, netahá za uši a konečný produkt vůbec nezní jako „made in CZ“. Po hodně podařeném Lion Player (2007), resp. Inlakesh (2010), tady máme prozatímní vrchol práce kapely. Máme tady prostě další jméno, které nás může v budoucnu skutečně reprezentovat. Díky za něj.

PS: A Forest Affair je venku od 10. října tohoto roku - jak na formátu CD, tak klasickém LP. Krom toho vychází i v digitálních formátech FLAC a MP3, je ke stažení na webu starcasticrecords.cz, iTunes Store apod. Myslím, že cest k jeho poslechu je dosti.

Please The Trees, A Forest Affair