Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Unknown Unknown

OH NO OH NO - Unknown Unknown

Kytarovka pro fandy starší Helly - je to chaotický, je to hlučný, je to intenzivní!

Oh No Oh NoPokud si taky občas večer nostalgicky pustíš „Biblical Violence“ od Helly, tak jsi tu správně. Oh No Oh No jsou totiž duo z USA, který hraje přesně ten rozsypanej, hlučnej math rock, kterej stará Hella provařila. Je tu bicí chobotnice, jsou tu chaotický kytarový spletence, jsou tu silný, psychedelií načichlý melodie, prostě všechny základní přísady. A pak je tu i pár věcí navíc, a tady myslím hlavně zpěvy, který do všeho toho bordelu zapadaj až překvapivě dobře, ale o tom více později.

Především se na „Unknown Unknown“ podařilo zachytit tu intenzitu, která se často u pozdějších žánrovejch nahrávek vytrácela. „Unknown Unknown“ není nějaká akademická pidlikačka, která soutěží v tom kolik navrství složitejch rytmů, ani sladký indie, který si pomáhá lehkým rozházením rytmů (aneb přesně ty polohy, co se mi nejvíc přeposlouchaly). Jde se na dřeň, kytary jsou syrově hlučný, bicí průbojně nakoplý, melodií je tu dost, ale jsou správně utopený v hluku a zbytečně nepodlejzaj. V těch nejvyhrocenějších partech se dostáváme klidně až někam k Zornovskejm jazzcorovejm prasárnám.

Druhou věc, kterou bych rád vypíchl, je bezprostřednest, s jakou Oh No Oh No p(r)odávaj různý nálady. Ať už jde o bezstarostnej proud vědomí nebo prudký výboje úzkosti, tyhle pocity z bicích a kytary cejtíš pěkně nablízko, skoro si na ně můžeš fyzicky šáhnout. Překvapivě dobře v tomhle ohledu funguje i zpěv, kterej dokáže jak přiložit pod kotel hyterickým řvaním, tak zklidnit jemně falešnou melodií. Hudba je to pořád technicky namakaná až běda, ale pracuje se pro náladu, ne pro noty. Což je v žánrovejch mantinelech vzácná kvalita.

Hella, noise, improv, Unknown Unknown, Oh No Oh No, math rock, free jazz, indie rock, noise rock, post-hardcore