Autor: 75 Uživatelé: 80 Tvé hodnocení: hodnoť
For the Lions

HATEBREED - For the Lions

Hatebreed, NYHC. Každý, kdo se jen trochu orientuje v tvrdší hudbě, zná pojem Hatebreed. Nechci tvrdit jestli nejlepší, rozhodně ale nejúspěšnější hardcore dneška. Hatebreed si za léta kariéry vybudovali jednu z nejširších fanouškovských základen vytrvalým koncertováním, ale také skvělou produkcí cd plných přímočarého hardcoru. Čas na scéně dozrál, po pěti studiových počinech přichází deska předělávek.
Jakou jinou poctou mohou Hatebreed začít svojí desku coverů než od Slayer.

review_1212_px2

Hatebreed vždy těžili inspiraci z těchto thrashových velikánů a je to znát, nejsem odborník na Slayer, ale kdyby nebylo řečeno, že tato píseň je od Slayer, nepoznal bych. Po Ghosts of War následuje Suicidal Maniac od Suicidal Tendencies. Z thrashovky vbíháme do svižné punkové jízdy. Určitě všechny skladby mají potenciál na živý přednes, ale Maniac by si nějaký ten circle pit zasloužil. Třetí Escape od Metallicy mě překvapila, nečekal bych jí, ale evidentně v USA každý s tou Metallicou začínal. Zkreslený vokál v refrénech bude evokovat Burtona C. Bella z FF, právem. „Horroroví“ punkáči, psychobilly, chceš-li, Misfits nesmí chybět. Kdo tipuje skladbu Hatebreeders, vyhrává. NYHC kámo, covery jsou pocta nejen k oblíbencům ale i kamarádům, Set It Off od Madball jasná věc!
Spousta kluků hrajících v garážích, začínala u Hatebreed a poslouchala Hatebreed. Hatebreed samotní, určitě jako spousta dalších, začínala u Black Flag. Kultovní kapela nesmí chybět, hraje se Thirsty and Miserable. Crowbar, o velikosti tohoto termínu nás nekompromisně přesvědčil Ondrajs ve svém ne-li nejlepším článku. Jamie Jasta Crowbar miluje, Kirk Windstein je fanoušek Hatebreed. Skladba od Crowbar se tedy vedle coveru od Slayer nebo Black Flag dala čekat. All I Had I Gave je z celé sbírky nejpovedenější a nejpřesvědčivější, v některých momentech jako bych slyšel samotného Kirka. Your Mistake od Agnostic Front, uff, svatá NY old-schoolová trojice? Co se ještě na desce objeví? Smrt, něco pořádného pro metal headbangery, hardcorem zbroušená I'm in Pain od Obituary potěší a dokáže, že kluci od kytar v Hatebreed zasólovat umí. Navrátivší se Cro-Mags na scénu prezentuje u Hatebreed skorodvouminutovka It's the Limit. Nejčastěji coverovaná skladba od Sepultury je? Ano, Refuse/Resist, ta skladba se nedá zmrvit, na této skladbě ladíte jen zvukový kabátek. Takový, jaký mají Hatebreed, rozhodně uspěje. Na druhou stranu je škoda, že nevybrali jinou,

review_1212_px3

chápu ale myšlenkovou i textovou podstatu té písně, přesvědčením blízko k Hatebreed. Kratší songy od legendárních kapel jako jsou Black Flag nebo Bad Brains s punkovým feelingem Hatebreed umí dokonale, proto i Supertouch-Shitfit působí svižně. D.R.I., další neznámá pro mě, 57-vteřinová Evil Minds nabízí další rychlé thrash-punkové osvěžení. Svatý stolec NYHC oldschool uzavřen, Shut Me Out od Sick Of It All uzavírá trojici spolu s Madball a Agnostic Front. V podobném duchu uzavírá Sick of Talk od Negative Approach pomyslnou “svatou trojici” stojící v prvopočátku HC spolu Black Flag a Bad Brains. Chybí snad už jen něco od Minor Threat. NY je město plné HC, Hatebreed na NY HC vyrostli, NYHC prezentují, žijí jím. Nemůže nepřekvapit, že poslední trojice je opět z NY. Metalcore Merauder se skladbou Life is Pain, hardcore-punkoví Judge a skladba Hear Me a opět metalcore v podobě Subzero a skladba Bored In. Poděkování a pocta rozdána, ke konci desky “až moc” spřízněným z NY, člověk musí být fanoušek těchto kapel, aby to ocenil víc, přesto naprosto chápu, proč se na desce všichni objevili.
Celkově musím říct, že dramaturgie desky je zdařilá. Na žánrovost skladeb je brán zřetel, tudíž se střídají svižnější punkové věci s metalovými. Některým skladbám sedne styl skupiny, některé upadají do šedi, zejména Cro-Mags, Merauder či Subzero bych osobně vynechal nebo vyměnil. Plus je samozřejmě zvuk, když si postavíte všechny ty originály vedle sebe, je jasné, že se čas na nich podepsal. Se zvukem, který Hatebreed mají, i přednesem tvoří nakonec kompaktní celek. S výbornou All I Had I Gave konečných 7.5.
Naživo se hrála Ghost of War a Thirsty & Miserable, co se bude hrát

review_1212_px4

příští úterý v Exitu? Nechme se překvapit!