Autor: 60 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Traditio Satanae

GORGON - Traditio Satanae

Příjemný, dobře stravitelný, rychlý, melodicky výrazný black metal připomenuvší Necrophobic nebo hitovější podobu Nordjevel.

Gorgon Osmose je určitě důležitý vydavatel, ale je na něm trochu zvláštní, že jeho nejvýraznější počiny jsou represy starých osvědčených nahrávek (Marduk, Hate Forest). Vydal ale některé naprosté legendy (Necromantia!!!), zatímco v nové tvorbě dává prostor kapelám, nechci urážet, ale invenčními bych je asi nenazval. Jakkoli mám rád ortodoxnost takových Avslut nebo Nordjevel, a naživo to umí být vážně skvělá rána do palice, jejich tvorba není zrovna trvanlivá a osloví mě spíš sporadicky a neuhrane na dlouho. Bohužel přesně z tohohle ranku black metalu - příjemný, dobře stravitelný, rychlý, ale taky velice krátkodobě bavící - je i Gorgon.

Kapela z Francie (Antibes, na azurovém pobřeží, nikoli stejnojmenná smečka z okolí Paříže) funguje už od roku 1992, ale pokud zdroje nelžou, mezi lety 2000 a 2019 si dávala přestávku. Ze staré sestavy do nové éry zůstal Christophe Chatelet, předpokládám, že stejně jako na předchozí návratové desce Veil of Darkness z roku 2019, má na svědomí kytary, basu a vokály, zatímco k bicím se nikdo otevřeně nehlásí. Ze staré éry, kdy Gorgon drhli v plné sestavě, která se, pokud se nemýlím, taky kolem kapelmeistera dost točila, nezůstal nikdo další a máme tak co do činění s víceméně jednočlenným projektem.

Takže co si na nás Christophe připravil? Hudebně je Gorgon model 2021 velmi melodický výrazný black metal. Hned mi připomenul Necrophobic nebo hitovější podobu zmiňovaných Nordjevel. Společné jim je i to, že jako si neumím představit nějak systematicky poslouchat Necrophobic, tak si neumím představit ani dlouhodobé opakované návraty k Traditio Satanae.

Deska je nepochybně kvalitní, dokonce mě nutila nenávistně z tramvaje hrozit paroháčem procházejícím seniorům, ale nebudu se tvářit, že by mě kdovíjak bavilo poslouchat ji opakovaně. Už podruhé si můžete refrény zpívat taky, jak jsou zapamatovatelné (titulní Traditio Satanae). Všechno šlape a na "první dobrou" je to velice dobré. Jenže limity tohohle chlastacího black metalu jsou jasně dané, co k tomu dodávat. Snad jen, že živě by se mi Gorgon nepochybně líbili minimálně dvakrát víc než z desky. Tak už abychom si mohli nějaký pořádný koncert užít.

Gorgon, Traditio Satanae, black metal, Osmose Productions