Autor: 100 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
The DVD

napalm death - The DVD

Když napalmíci řekli Earache nazdar, firmička si usmyslela udělat jim ještě dvd, aby byla ňáká škvára… Stejně dopadli i carcass a entombed. Disk obsahuje celkem čtyři kapitoly – tři z nich jsou staré koncerty a jedna je sekce klipů. Právě ta byla tím lákadlem, které mně donutilo si videjko pořídit.
Začnu tedy klipama. Pocházejí samozřejmě z desek vydaných pod Earache. Prvním je „Mass Appeal Madness“, tedy nejstarší běhající obrázky, co smrtka pořídila. Klip je dělán podle stejné šablony jako skoro všechny, a sice v rychlých střihách se střídají záběry z koncíku se záběry z nejrůznějších zpravodajství – je to přeci jenom (mírně levičácká) politická kapela. Druhým v pořadí je „The World Keeps Turning“ z utopie, k tomuhle kousku cejtím koňskou dávku nostalgie. Pamatujete na TV OK3??? Tam sem se poprvé setkal s ND prostřednictvím tohohle klípku a hned bylo jasný, že se stali je „mou“ kapelou. Zde si už vychutnáte pana Herreru co by poctivého sypače. V „Suffer The Children“ a prvně zmiňovaném naopak Micka Harrise a jeho tupací umění. Je to prdel sledovat jeho grimasy, roztomilej klučina. Zbylé tři klípky „Plague Rages“ (Fear, Emptiness, Despair) – ten mně baví asi nejvíc, „Breed To Breathe“ (Inside The Torn Apart) – ten je asi nejvíc goRRRe, spousta záběrů z pouličních bitek a jiných anatomicko poučných detailů, dělení buněk, množení virů, prostě jedna velká biologie řízlá střihy z vystoupení… & „Greed Killing“ (Diatribes) – ten je hodně komerční, asi měli tenkrát velký ambice dobít MTV - jsou už provedením na jiným levlu, režijně, střihově, efektově a v neposlední řadě kvalitou obrazu.
První koncík se odehrává 30. června 1990 v Salisbury Arts Centru. Je to z období „Harmony Corruption“, takže těch detailů na Harrise si sladce užíváte. Zvuková kvalita značně poklesla, ale nasrat, playlist tvoří samý starý námrdovky ze „Scum“ a „From Enslavement To Obliteration“ – uffff!!!!! Z harmony si vzpomněli jen na profláklou „Suffer The Children“, „Mind Snare“ a „If The Truth Be Known“ a to tahle kapitola vyšla před cca deseti lety jako samostatná VHS „Live Corruption“!!! Jednotlivé traky jsou prokládané rozhovorem s kapelkou (za povšimnutí stojí dotaz na Barneyho, jestli používá nějakého efektu – odpověď je okamžitá: AAAAAAAAAARRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!! - tak jak to umí jen on) u nějakého kostela – nemusíte být moc bystří, abyste poznali, že je to ten, co probleskuje klipem k „Suffer The Children“. Mick tady představí oblíbené kapelky jednotlivých členů, jejich všechny předchozí a současné hudební projekty… tahle část je udělaná fuckt na jedničku.
Prostřední akcička jde opět zvukově o pár stupínků dolů. Je o rok starší a pochází ze 14. listopadu 1989 (tedy, ND si drtili fanoušky a za 3 dny flojdi v Praze drtili študáky). Sestava je tady trošku jinačí – z předchozího koncíků chybí pádlař Mitch Harris, jinak se setkáme opět s Barneym (má pěknou mikču Messiah, hehe), Jessem Pintadem (v Salisbury dělal reklamu Terrorizeru svým LSkem), květáčekem Shanem Emburym a imidžistou Mickem Harrisem za škopkama, ten je stále srandovní. Playlist je hodně podobnej mladšímu koncíku, jen si odečtěte věci z Harmony. Fanoušci tady skutečně řáděj, fuck yeah, z tohohle gigu okoukali Frantíci inhumate svou pódiovku, jen ty drzý fandy podstatně víc rozmnožili a následně víc vyhecovali…
Poslední koncík je raritní fakt prdel jak hovado. Je to také z osmadevadesátého, z londýnského klubu Kilburn National, což připomíná spíš ňákej squat, hehe Zvukově to z těchle třech nejni úpně nejhorší. Sestava fakt vražedná Lee Dorian (vomits), Shane Embury (bass) – ten mladickej květák je super!!!!, Bill Steer (později zdechnul) a Mick Harris – to jeho mikádko a jak s nim paří v těch svejch „partech“ to je síla… Playlist, vskutku vražda – „Scum“ + „You Suffer“. Laskomina.
Technická stránka disku je dost povedená – každá sekce má animované menu, kde vždy běží smyčka z nějakého klipu / koncertního tracku. Můžete si vybrat, zda-li si chcete přehrát celý disk nebo celou sekci – u klipů a posledního koncíku to tak ale nefunguje. K disku je přiložen booklet s odlehčenějším pohledem na bio ND, zkrátka povedené dílko, ačkoliv samotné skupině se tenhle postup firmy moc nezamlouval.