Autor: 55 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Nightmother

WORMLIGHT - Nightmother

Padat na kolena před oltářem Dissection je samozřejmě v pořádku, ale chtělo by to alespoň špetičku invence a něco k zapamatování.

WormlightKapela Wormlight vznikla v roce 2014 pod jménem Unhallowed, což je, jak samozřejmě každý, jemuž plane v srdci temný plamen, ví, hymnus nadkultu Dissection. Jon Nodtveit se, jak se mi poslední dobou zdá, stává ikonou melodického black metalu. A to navzdory tomu, že se s tímhle světem rozloučil závětí jménem Reinkaos, což je stylově heavy metal.

Wormlight se k odkazu Dissection, přes změnu názvu, jednoznačně hlásí. Je už jen nuancování, jestli budeme jejich tvorbu brát jako poctu nebo lehké vykrádání, naštěstí nejde o bohapustou kopírku. Faktem je, že prostě tohle jsou Dissection jako když vyšije, protože stylově by novinka jménem Nightmother někam mezi jejich alba asi zapadla. Je o něco melodičtější než Storm of the Lights Bane, ale zase ne tak prošpikovaná lehkými melodiemi jako Reinkaos a taky bez thrashových vlivů. Rozhodně se stejně jako všechna alba Dissection velice dobře poslouchá a je muzikantsky na výši. Jenže Nodtveit nebyl jen kvltem a trve kazatelem Misantropic Luciferian Order, ale především jedinečným skladatelem. Přes všechnu snahu Wormlight ve svém středu stejně zdatného skladatele nemají a proto se hudba sice dobře poslouchá, ale taky strašně rychle zapomíná.

Možná to není spravedlivé takhle tvrdě Wormlight tlačit do porovnání „Dissection minus Nodveitův songwriting.“ 54 minut alba, přesto, že jsem ho slyšel mnohokrát, mi ale nevsugerovalo žádnou jinou myšlenku. I nelepší skladby Hounds of Apophrades a Voidspawn nemají potřebný vývoj a své zajímavé melodie motají v kruhu, které naruší maximálně kvalitní kytarové sólo. Pomalá Blood, Wine and Spirits je asi jediná, na kterou si dokážu bez nápovědy vzpomenout, což mi připadá trochu smutné. Tremolo a blasty, nergalovské zpěvy… prostě nahrávka příliš zaměnitelná, smíchaná sice z kvalitních, ale notně opotřebovaných částí.

Borci z Umea udělali dobré album, které pokračuje v odkazu Dissection. Nechtěli nic měnit, nechtěli styl nijak přetvářet ani ladit, a tohle zpátečnictví dotáhli dost daleko. Mohli ale přidat alespoň do některých písniček nějaké zásadnější vůdčí melodie, riffy třeba trochu nasekat, nechat bubeníka předvést pořádný koberce… zkrátka udělat alespoň několik milníků, kolem kterých by album mohlo nerušeně plynout. Bez nic je toho pozvolného plynutí na jednou moc.

Wormlight, Nightmother, Black Lion Records,  black metal, melodic black metal