Autor: 95 Uživatelé: 70 Tvé hodnocení: hodnoť
Uphill Battle

UPHILL BATTLE - Uphill Battle

DILLINGER.ESCAPE.PLAN, HUMAN.REMAINS, THE.END, BURNT.BY.THE.SUN i CONVERGE, vzácné to prvky množiny, kterou máme označenu jako Relapse.styl, se budou muset, nechtějí-li přijít k úrazu, trošku smrsknout, UPHILL.BATTLE si o své místo nebudou říkat dvakrát.
Řetězy zpřetrhávající i pouta tavící nářez, jež se křtí slepým tělorujnujícím privátním moshem, ale také stylový rubikon nepolevující z náročných požadavků na mnoho a mnoho soustředěných poslechů, studijních rozborů nových cest, nekonvenčních struktur a mezistylových přeletů. Snad i tak by se dali zběžně charakterizovat kapely, které vyhledává a s kterými také boduje Relapse.
Ony zrádné první poslechy by mohly tvou ruku vést nesprávným směrem k nejnižšímu šuplíku s hlav i pat prostými bordeloidními kravály, ale vidím-li tě mačkat play, dovoluji si předpokládat, že hodláš i poslouchat. A mačkáš-li play, buď si jist, že první song na sebe nenechá dlouho čekat. Chyť se rytmu, pronásleduj melodii, rozepni onen nevábný kabát metalického hc/grindu a sám si hledej cestu labyrintem, jež nepostrádá ony těžkostravitelné krkolomné zvraty blízké výše zmíněným, přesto je ovšem více o plynulosti, atmosféře a především extrémních stavech.
Marná je snaha barikádou či vlastními silami zastavit, ukonejšit gradující rozjezdy, jež si s pancéřovými dveřmi, které jsou jedinou spojovací cestou k volnosti do světa se rozlétnuvší sypačky, hrají jak s gumovými - nafukují je, deformují - ona nukleární síla stupňujících se melodií držených pod tlakem tě oslňuje a zbavuje posledních zbytků sil.. sypačka, mosh!!
Bezmocný jako ve snu, kde jsou ruce vždy příliš krátké a hlas příli šlabý, aby probudil, varoval zpěváka netušícího o okolním světě, svíjejícího se ve své psychopatické GORGUTSovské fistuli, před apokalypsou, která s temnými black metalovými klepačkami barví tváře zbytku kapely warpaintem, ostří jim jazyky.. před stropem, kterým síra nejen prodychuje, ale čerň z něj přímo kape.. ale melodie se přirozeně, jakoby tomu ani nemohlo být jinak, přesýpá v oldschool hardcorovou tupanici. Temnota destiluje v energii a ty, splaven studeným potem, se probouzíš v epicentru bitevního pole - mosh pitu.
Málomluvný kytarista se našel přímo uprostřed songu a osvícen myšlenkou, že ho to vlastně vůbec nebaví, se otáčí ke kamarádům zády a spouští svou prapodivnou vybrnkávačku.. nevhodná doba na tak radikální krok vyžadující hluboké nadýchnutí. Nevěřící spoluhráči kytaristu obcházejí a odhalujíc jeho špatně skrývaný úsměv se všichni vrhají na pozitivní energií natlakovaný nářez..
.. to je jen pár obrázků kreslících se mi při poslechu těchto intenzivních jatek pod víčky..
Přesto, že v UPHILL.BATTLE není nic přesně nalajnováno, nic není černobílé a z riffů, které se snad dají někam zařadit, bych mohl mluvit o thrashi, emu, džn i blacku, mají UPHILL.BATTLE blíže, než kdokoli jiný u Relapse, ke škatuli extrémní hardcore.

emo: 10
nadrcenost: 9.5
nářez: 10