Autor: 75 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Fractured

SYNTHETIC BREED - Fractured

Synthetic Breed jsou z daleké Austrálie. Ale to pranic nevadí, protože hudba je věcí interkontinentální a všemožné směry, proudy a trendy dříve či později dorazí i tam. A jelikož je to země euroatlantické civilizace, je podle výše zmíněné kolonky stylu jasné, kudy vítr vane.
Synthetic Breed je velmi mladou kapelou, hltající inspiraci především ze zámoří.

review_806_px2

Hlavním zdrojem je již poněkud skomírající nu-metalový mainstreamový radiový proud (třeba takoví Static-X), ale především před několika lety resuscitovaní Fear Factory. To by ještě tolik neznamenalo, kdyby opět sluchovody netíhly k švédským guru Meshuggah. Tudíž lámeme rytmy... nikoliv však natolik, aby utrpěla jakási chytlavost všech písní na tomto zárodečném EP. A o to jde mladíkům především. Struktura skladeb je pevně vázána na kytaristův tolik oblíbený 7/8 rytmus, až to nakonec lze označit za stereotyp, ze kterého se posluchač vymaní při melodických refrénech, které připomínají právě Fear Factory asi nejvíce.
Synthetic Breed vše postavili na ideologickém základu „být in“ a to se jim setsakra vrací, byť ne právě v pozitivním smyslu. Zaujetí stroji, kybernetikou, samply, kvílením kytar, příznačné úryvky z filmu Pi, elektronickými intermezzy a náležitá vizuální prezentace jsou na svém místě, ale s onou novostí je to na křížku. Demanufacture vyšlo před dvanácti lety a ona proklamovaná

review_806_px3

díra do světa se (zatím) nekoná. Však se stačí podívat na jejich web a přečíst si biografii kapely a na tváři se soudnému člověku vyklube kyselý úsměv; inu, projev oddaného fandovství je tu znát.
Co se týče vlivu Meshuggah, z nich nakonec zůstaly jen střípky, které tvoří polorytmické konstrukce vcelku přehledného obsahu, škoda opětovného lpění na podladěnost a fragmentizaci, jež dominuje nad melodikou (ta je přece jen více vázaná na zpěv). Jinak třeba vyzdvihnout výkon bubeníka, tišší a zároveň zádumčivější pasáže (v Paradox) a čtvrtou v pořadí Catatonic. SB prozatím v mém estetickém soudu balancují mezi výraznější nadějí a lehkým nadprůměrem, kterého je však v současné nivelizované

review_806_px4

kovové produkci habaděj. Počkejme si nějaký ten měsíc, dlouhohrající debut klepe na dveře, na něm budeme chytřejší.
P.S.: Stopáž Fractured je ve skutečnosti poloviční, druhá polovina je zahraná pozpátku.