Autor: 67.5 Uživatelé: 70 Tvé hodnocení: hodnoť
Diabolical Phenomenon

SOLFERNUS - Diabolical Phenomenon

Je možná s podivem, co všechno nakonec ve finále odrecenzuji, protože je jasné, že svým stylovým záběrem by tuto nahrávku rozhodně daleko více rozložil, jakožto bývalý mr. Solfernus z Noddegamrah, RouRa, ale co se dá dělat…
Již nejsem znalcem naší blackové scény, ale už od prvních tónů je mi jasné, že toto debutní mini-cd Solfernus náleží ke špici tohoto žánru u nás. Ač se také jedná o smrtící nihilistickou blasfémii, během celého poslechu se mi nestalo, že bych se nudil nebo chtěl konec cd nějak uspíšit. Nejstudenější vánice a sypot jsou sice hlavními příznaky Solfernus, ale v ty jsou slušně prokládány zpomalení (ehm..;)), rytmické změny, sóla (Ashok ve #2 a #3 nebo Iggy Mores ve #3 u nějž se cd nahrávalo včetně super bicích) či slušivé kobercové podklady. Solfernus však nejsou cizí ani klávesy, a tak Diabolical Phenomenon získal i na trochu jiné atmosféře, což je nejvíce znatelné v pomalé Human Medium of Evil, kde jakobych v pozadí slyšel i strýčka Big Bosse. Vrstvené vokály Khaabla (ex-Inner Fear) a sekundující Dashy (TLOR) – to je ten hysteričtější - dodávají nahrávce správně rouhačský nádech a některými popěvky i jistou hymničnost a dokonale tak dokreslují celý sírový kompot.
Trochu by to od sebe chtělo více odlišit ty rychlé kytarové smršťovky, což se opravdu povedlo v Legacy of Death (i díky melodiím) a Bros of Inferno především, kde ten úvodní riff je jak z dílny Vader. Díky krátké stopáži disku je ale tentokrát vše ok, ale zásek bych možná viděl až v případě celého cd.
Jestli se ale vše bude odvíjet tak, jak je nastíněno v Bros of Inferno, bude to cool a bez jakéhokoli problému, protože ta mi na cd přijde asi nejlepší a nejdospělejší. Také odhaduji, že se bude jednat i o nejnovější Igorovu (ROOT) skladbu, a proto věřím, že příště Solfernus ucpou hubu i těm, kteří myslí, že dobrý black metal se dělá jen na Severu.

5 / 22:45

Solfernus