Autor: 68 Uživatelé: 70 Tvé hodnocení: hodnoť
Celebration of Exhumation

SANATORIUM - Celebration of Exhumation

Po Ion Dissonance Sanatorium – tak to sedí. Z éteru, kde vládne řídký vzduch se vracíme na zem, kde také ovšem hrají i „obyčejní“ lidé. A dopadli jsme zrovna

review_559_px2

jenom kus za čáru, k našim bratiam. Nepatřím právě k odborníkům na slovenský androš, jsem dost skeptik, co se týče kvalitní hudby v našich luzích a hájích. Ale musím hned na začátek říct, že poslední placka nemocničních zřízenců mě mile překvapila. Naposledy jsem slyšel několik starších věcí a nebudu muset dlouho zapírat, že to byla bída i na vynašeče lidských exkrementů.
Chalani se ale za nějaký ten čas naučili hrát a HLAVNĚ chytře komponovat a je to slyšet už od prvního tatata motivu. Je to rychlé, vcelku dost složité, vokál se nese ve vodách murmurogrowlingu, o čem tu je hergot řeč? Je to Amerikou načichlý death, leč s tou výsadou, že Slované holt svou krev nezapřou a nejedná se tak o 16428ou kopii zavedeného US normativu. Stále jsem přemítal, jaký vliv to tam pořád ještě slyším a odpověď je i pro mě dost překvapivá – Diabolical Conquest od Incantation, samozřejmě hodně modifikovaný. Ale abych jen nepřirovnával. Potěšující je fakt, že kapela se snaží i o avantgardněji znějící postupy, už první vál to dokazuje. Poznávacím znamením může být mimojiné „jako“ rozladěná kytara (odkud vítr vane?), která si často libuje ve vazbení a podobných disharmoniích.
Teď už zbývají negativa. Celá deska trpí nedostatkem nosných motivů, jež bych si mohl po ránu pobrukovat namísto omšelého „ranním dnééééém to voní trááááva....“ Tomu taky napomáhá absence kytarových sól, která by desku náležitě

review_559_px3

opepřila. Musím se taky pozastavit u snahy vyčlenit se (nebo spíš ozvláštnit) z deathového národa pojmenováním své muziky přídomkem GUTTURAL. Sám jsem o krk nepřišel, tak nevím, jestli pánové nechtěli být jen náležitě ostří. Což se jim u obalu rozhodně nepovedlo..... Kreslená obálka svým duchem spíš připomíná šestnáctiletého panice, který si o hodinách výtvarky léčí kastrační komplexy. Klišé, klišé, klišé. Pánové, trocha originality by neškodilo.
Jenovětné rezimé: snaha najít vlastní tvář se prozatím svíjí v porodních bolestech nedostatečné invenční základní myšlenky-konceptu. Doufám, že víte, co tím myslím.