Autor: 90 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Wonderland

RADIATION 4 - Wonderland

Nebudu dlouho chodit okolo horké kaše a přejdu rovnou k věci. Radiation 4 sem našel celkem náhodou při brouzdání po internetu a hned jak sem si album pustil, už sem tušil, že mám tu čest s něčím doopravdy speciálním.

review_595_px2

Vážně, už hodně dlouho sem neslyšel něco tak originálního jako právě Wonderland. Radiation 4 mají vskutku unikátní styl, který se jen tak s něčím zaměnit nedá, vlastně mě ani nenapadá žádná nějak moc podobná kapela. Kdybych měl říci jedno jméno, tak bych řekl asi Linear Sphere a to hlavně díky nepředvídatelnosti a všemožným vokálním experimentům. Hlavním prvkem skladeb na Wonderland je právě překvapivost, na každém rohu vykukuje neočekávaný motiv, hudební vtip, až člověku občas všechny ty změny vyrazí dech. Na žánry se samozřejmě ohled vůbec nebere, sem tam se dostane i na akustiku (ta dokáže být obzvlášť vypečená), zvonkohry, podivné samply… K tomu si přidejte hlasové experimenty, poloh je tu skutečně moře, teatrální arcturus style, obyčejná čistota, blackové skřípání a občas to zavane i smrtí. Nevím přesně jak si mezi sebou skupina dělí vokální práci, ale věřit, že tohle uzpívá jeden člověk se mi

review_595_px3

prostě nechce. Navíc se k tomu přidává ještě nesporná technická zdatnost, která vše dělá ještě o něco zajímavější. Z výčtu prvků, který jsem právě uvedl, sestavují R 4 všemožné variace, kombinace, permutace a já nevím co ještě, zas tak moc se v matematické terminologii nevyznám.
Výsledek je vysoce originální rozmanitá směs, z půle geniální, z druhé půle silně nadprůměrná. Celé album působí neuvěřitelně hravě a chytlavě, z alba čiší radost z hraní. No, už se těším, co páni předvedou na dalším albu, debut se vydařil na výtečnou. ..::.. 9/10

• Rated 8.2 out of 10.

Další úchylnej kousek ve sbírce :) Začátek jedničky jak z degenerovaný operety dvojkou nalítne do avant hc se zpěvem ‘Aleše Bešty’ (Asmodeus) prokládaným řevem a dalšími nakreslenými efektovanými křiky (od

additional_review_4007_89_px4

ghruuuááááu po mňňaaaůůů), připojují se sekačky do „Tik.Ťak.Tik“, nato předrážený a přetahovaný opožďovaný doby v Love Through Tapeworm Hooks s vkroky do operetních probliků (taky When Animals Attack ad.) a tak dále a tak dále a tak dále… ale celá koláž rozhodně nezapře Pattonovský syndrom překvapení blízký Fantomas. Jak už jsem napsal, chvílemi si připadáte jak v incestní operetě, která vás vtáhne do neurotických končin apokalyptického hc věku a najednou (a vlastně nejednou) se ocitáte v časoprostorech, kde potkáte Červeného trpaslíka nebo třeba proti Hvězdě smrti bojujícího Hana Sola. A přesně toto vše se odehrává na ranči androida Micheale J. Wonderlandu. Dr Kotkovi díky za super tip a Radiation 4 díky za super zážitek.

Radiation 4