PRIMORDIAL - Storm Before Calm

uproar
8

Občas se u vás v přehrávači objeví kapely, od kterých vůbec nic dobrého nečekáte. Většinou se ani nemusíte mýlit, někdy se může stát přesný opak. Primordial v současné sestavě existují od roku 1991 a už od dema Dark Romanticism se snaží najít svůj styl. Nebojí se poctivých skladeb, rozuměj klasických postupů, které se snaží něčím svojsky obohatit. Nepotřebují k tomu žádné ty moderní hračičky, fungují zcela v klasické sestavě - zpěv, kytara, basa a bicí (občas použijí starý keltský šamanský bubínek zvaný bodhrán, používaný především v tradiční irské, potažmo keltské hudbě). Čtveřice pochází z Irska, ale nesnaží se do hudby vkládat naivní irské motivy, přesně ty, které byste očekávali. Hrají je po svém, spíš bych řekl až trochu seversky. Není pochyb, že Primordial rádi poslouchají taková alba jako Hammerheart od Bathory, možná bych se nebránil ani přirovnání k Norům Helheim, či avantgardistům Ved Buens Ende... Rozhodně bych navrhl škatulku epický metal, výpravný do dávných časů.
Storm Before Calm najednou začne... Žádné intro nebo něco takového, prostě a jednoduše začnou hrát. Ne, neuslyšíte zde nového Asgeira Mikelsona, ani nějaké progresivní kytary ala Steinar ze Spiral Architect, jen poctivé, upřímné, žalostné skladby, které se linou z CD a navíc velice zajímavé. Občas slyšíte jiné My Dying Bride smíchané s Na konci větve..., je to zřejmě žalostným čistým zpěvem, který vás zcela pohltí s 3tí skladbou. Možná je to i studiem Academy studios, kde MDB nahrávají, nevím... rozhodně to Primordial věřím. Hlavní roli u Primordial mají kytary, které navozují správnou epickou atmosféru. A víc snad ani nemusím dodávat.