Autor: 70 Uživatelé: 81 Tvé hodnocení: hodnoť
Planet of the Pigs 2.01

PIGSTY - Planet of the Pigs 2.01

Zvuk je hlasitý, přitom plný, všechny nástroje krásně slyšet, neztrácí řezavou hutnost; jedna z nej nahrávek poslední doby. Topi méně prasácky kvíká, posunul se dost do HC poloh a stejný nádech lze sledovat v muzice; neubírá to na kvalitě. Experimentálnější kusy a netypické vsuvky z rozličných samplů jsou rozpuštěny v celé tvorbě, do celku sedí a dodávají punc originality. V dnešní době tolik nedostatkového zboží.

pigstySvou zálibou v prasátkách jsem se nikdy netajila a ani vyškovská „prasata“ mému zájmu neunikla. Osobně jsem PIGSTY sledovala především prostřednictvím jejich živých vystoupení, která mají pokaždé tu správnou grindovou atmosféru a na tuzemské scéně kvalitativně rozhodně vyčnívají. Nutno však podotknout, že oproti deskám je jejich live sound trochu odlišný.

Při prvním vložení jejich dílka Planet of the pigs 2.01 do přehrávače jsem dokonce asi pět sekund přemýšlela, zda se vůbec jedná o PIGSTY. Možná je to způsobeno i tím, že Topiho hlas je na desce mnohem méně kvíkavý a je posunut spíše do hardcorovějších poloh. Stejný nádech HC lze sledovat také v jejich muzice. To ovšem nic neubírá na její kvalitě. Je znát, že si Prasátka ve svém vyškovském studiu opravdu vyhrála. Celá deska má naprosto parádní zvuk, přecházející odnabroušených kytar až po netypické vsuvky zrozličných samplů, které někoho možná i hodně překvapí, ale ve výsledku do celku nepochybně sedí; navíc mu dodávají punc originality, v dnešní době tolik nedostatkového zboží.

pigsty

V neposlední řadě nelze nezmínit zdařile provedené digipakové balení, jehož součástí je i bonusové DVD 10 Years of the Universe Pigs Occupation – obsahuje téměř vše, co by asi fanoušek PIGSTY mohl ocenit. Je zde poměrně rozsáhlá galerie fotek, plakátů, obalů všech desek, ale i slušná řádka videí. Konkrétně videa na mě zapůsobila nejvíce, především ta, která jsou staršího data (odehrávají se například na Brutal Assaultu v době, kdy by ho dnešní náctiletý metalák sotva poznal... :)). Celkově povedené dílko se vším všudy, za které se PIGSTY nemusí stydět ani za hranicemi. Zřejmě jim ta Amerika jen prospěla...

• Rated 7 out of 10.

V dnešní stahovací době to málokdo zaznamenal, ale loňská verze Planet of the Pigs vyšla jen v Americe. Evropský vydání se jmenuje Planet of the Pigs 2.01, je obohaceno o účast hostů, cca o minutu delší, s bonus dévédéčkem a má lepší zvuk.

Ten je hlasitej, ale přitom plnej, všechny nástroje jsou krásně slyšet, ale neztrácej řezavou hutnost. Zvukově jedna z nejlepších +/- grindovejch nahrávek, co jsem za poslední dobu slyšel.

Co se hudby týče, prasátka nám zhutněla, zpomalila, zhardcornatěla a zquadamagovala. Ubylo prasečího kviku. Nahradili ho growl, vyřvávák a ječák. Planetu prasat bych si pigstyklidně splet s planetou Opitz. Sypačky už nejsou tak vyhlazujicí jako na Pigs are Back. Experimentálnější kusy už nemaj spešl část alba. Jsou rozpuštěný v celý tvorbě. Třeba úvodní rozsekaná tupačka/roztupaná sekačka je naprosto skvělá. Stejně tak hodně dalších pasáží. Bohužel je střídá spousta dle mě jalovějších. Pokud se seká, tak je to dobrý. Sypačky bych radši ostřejší, ale dá se to. Zato kvapíky mě po pár posleších lezly na nervy. Stejnej problém jako u spousty kapel. Já bych jim řekl, jak to udělat správně, ale nahrávka se ke mně dostala už hotová…

Prostě mě ta deska baví, kromě těch pasáží, co mě nebavěj, jasný? Už to, že se recenzent nezmohl na lepší argumenty v neprospěch desky asi o něčem svědčí.

pigsty, grindcore, hardcore, experimental