PESTILENCE - Obsideo

recenze
Stray
Hodnocení:
7

Ať už pamětníci budou upřednostňovat jakékoliv dílo ze staré éry kapely, až tohle měl být regulérní comeback. Obsideo má šanci spojit tábory vyznavačů „pravého“ death metalu i technické posedlíky.

PestilenceŘíká se do třetice všeho dobrého, což by se také dalo použít na snahu těchto holandských smrtonošů, dostat se po jejich comebacku opět do tempa a nahrát konečně materiál, který by snesl srovnání s jejich první, více než dvacet let starou epochou. Přestože před čtyřmi lety jejich první návratové album Resurrection Macabre ctilo veškerá pravidla deathmetalového pojetí z počátku devadesátých let, neřekl bych, že byl do jeho drážek vetknut až tak silný vzorek hudby, jaký by dobře reprezentoval význačné jméno této druhdy velmi uznávané kapely. Všechno působilo tak nějak napůl a kapela si zřejmě ještě dnes říká, že nastartování své nové kapitoly mělo být vybudováno na pevnějších základech; přeci jen těch pionýrů tech-deathu zas až tolik nebylo a PESTILENCE jsou do dneška pojem.

Následovník a druhé pocomebackové dílo Doctrine už byl čistý průser. Zde jakoby si Nizozemci řekli, že se nebudou s ničím moc párat a nahráli desku tak nějak na surovo, což bylo asi nejvíc znát na doslova katastrofickém growlingu ústřední persony Patricka Mameliho. Ten zde totiž, než jako deathmetalový vokalista, úpěl spíše jako raněné zvíře, které je nutné co nejdříve utratit, a nejhorší na tom všem bylo, že byl v rámci celé této nahrávky právě jeho vokál povytažen do popředí, takže vlastně většinu všeho ostatního přebíjel. Ať se za ním dělo cokoliv, nevyznělo nic. Tenkrát už jsem nad PESTILENCE lámal hůl, předčasně.

PestilenceLetos se totiž všechno ustálilo a kapela konečně přichází s třetím pokusem o navázání na svou význačnou minulost. Album nazvané Obsideo nabízí bez nějakých větších kliček kvalitní porci old schoolového death metalu. Ten je zhotoven zcela v kontextu s někdejší tvorbou. S tvorbou zejména z éry nejúspěšnějšího alba Testimony of the Ancients. Nechybí jak typické a namáklé hrubozrnné vály, riffy poháněné kulometnou palbou škopků, technická vyspělost, ani pro kapelu tolik typické zdobení, koketující až s prvky jazzu. K nejlepšímu patří zejména mistrovsky podané vyhrávky a kytarová sólíčka. Vlastně mám z nového alba PESTILENCE velmi dobrý pocit, vše je totiž na svých místech a kdyby tahle věc vyšla před dvaceti lety místo Spheres, tedy hned dva roky po výše zmíněném Testimony of the Ancients, nikdo by se tomu vlastně ani moc nedivil. V případě Obsideo však nejde o nahrávku, která by v death metalu ukázala nový směr či závan čerstvé invence a neoposlouchatelnosti, ale rozhodně jde o album, se kterým bude většina bývalých příznivců této veličiny konečně spokojena. Ať už tito pamětníci budou upřednostňovat jakékoliv dílo z jejich staré éry, až tohle měl být regulérní comeback.

Novince nechybí především ucelenost, ačkoliv by se to mohlo zdát nad její síly. Je totiž divoká a nespoutaná téměř jako Consuming Impulse, technicky brilantní téměř jako Testimony of the Ancients a neotřele zvláštní (přebírající party z jiných hudebních kosmů) a avantgardně znějící skoro jako Spheres. Na ani jedno z těchto alb však nemá, ale na druhou stranu je zhruba na třech čtvrtinách jejich kapacity, přejděme tedy k důvodům proč tomu tak je.

PestilenceCo tedy novince schází? Dle mého postrádá větší počet originálních a výrazných motivů, které by dílo posílily v tom jeho vlastním teritoriu. Do budoucna bude dle mého Obsideo bráno jako vcelku sympatický krok spojit to nejdůležitější ze staré éry a přežít s tím dnes, a to aniž by se kapela pokusila o větší risk. Totožný případ slyším třeba u CARCASS. Co se týče evoluce a posunu (vždyť je to přeci dvacet let?), zůstalo se v půli cesty, co se týče formy a uchopení té hudby nahrané pod značkou PESTILENCE, rozhodně se netřeba znechuceně ošívat, tak jako tomu bylo u předešlých dvou pokusů. Prostě dobrá deathmetalová fošna od PESTILENCE. Pamětníci počátku devadesátek rozhodně budou pokyvovat.

bizzaro
Hodnocení:
8

PestilenceTřetí deska Pestilence nadobro potvrzuje, že od tvorby Patricka Mameliho už nějaký ten progres a bádání v neprozkoumaných vodách čekat nemůžeme. Pestilence se s Obsideo zahrabávají do čirého deathmetalového bahna, kde vládnou hutné kytary a rychlé bicí; tentokrát z dílny Davea Haleyho z Psycroptic. A ať bych si přál sebevíc příklon k jazzem načichlé a zvukově úletové Spheres či snad Mameliho projektu C-187, kde dokonale skloubil fusion prvky s masitými groovy (Transition jako by z ní vypadla) a využil potenciál svých skladatelských předností, není to s Obsideo vůbec tak špatné, jak má úvodní slova možná vyznívají.

Mameli si totiž hlavu nenamáhá (vlastně to nikdy nijak nedělal) se složitým skládáním a předkládá skladby takříkajíc „z první“. Hlavní nosný motiv, nějaká ta rytmická obměna a mezihra, návrat k hlavnímu motivu nebo sloka, sólo (případně další sólo) a pěkně pozpátku zas na start; samozřejmě ne vždy. A funguje to. Funguje to především z důvodu, že tentokrát Mameli materiál nechal buď trošku uzrát, nebo si s ním dal více práce, protože krom silnější technické stránky do písní vkládá i nečekané prvky a hudební vsuvky (Aura Negative). Haley bubnuje skvěle, nikde nic nepřepaluje a má pro skladby dobrý cit, basová rytmika se o jeho bubny a riffující konstrukce osmiček výborně opírá a podporuje je, kytary i vokál jsou na svém místě. Vokál je klasicky jedovatý (suché hrdlo podepřené basovostí hrudi), ten žeru, ale hlavně se nevsází pouze na rychlé skladby, takže ty houpavější a ve středním tempu (Laniatus) desce dávají pocit života a příjemně mění dynamiku poslechu.

PestilenceKam Obsideo v tvorbě Holanďana postavit? Nejlepší asi bude se tímto nezabývat a přijmout materiál tak, jak je dán. Klasický, ale nezastydlý death metal opřený o moderní postupy, silnou technickou vyspělost a zajímavá sóla. Sice nevím, jak dlouho si s touto šablonou pro následující desky Pestilence Mameli vystačí, ale Obsideo má pro svou proměnlivost a dostatek silných momentů šanci ukojit nejen tábor vyznavačů „pravého“ death metalu, ale i technické posedlíky. Tentokrát je prostě třeba uznat, že sedmá položka si místo v diskografii kapely právoplatně zasluhuje.

Vložit komentář

ierich - 24.02.14 20:40:48
i like it
k.eight.a - 01.02.14 00:37:06
v kontextu toho rozhovoru na aardvarku se podivuji nad ciráty ondy zde zveřejněnými a legendárního rozhovru, prý nepovedeného... http://the-aardvark.cz/pestilence-nejsme-nikdy-pozadu
Uff, to je masakr. On asi odpovídá dost impulzivně a dost záleží v jakém rozpoložení ho tazatel najde. Četl jsem s ním i docela slušné rozhovory k aktuální desce, toto je snůžka namachrovaných egoistických keců s perlou: "Co's dokázal, že kritizuješ?" ...
lemmy - 31.01.14 23:48:55
v kontextu toho rozhovoru na aardvarku se podivuji nad ciráty ondy zde zveřejněnými a legendárního rozhovru, prý nepovedeného...
k.eight.a - 31.01.14 21:26:40
S přibývajícími poslechy se mi Obsideo líbí čím dál víc. I tak si stojím za za názorem, že nejlepší vokální výkon předvedl Mameli na předchozím albu Doctrine (:-D).
Hellhammer - 07.01.14 21:56:52
Jinak jasně,že Obsideo nemá takovou tu dunivou "prostorovost",kterou mají třeba moderní nahrávky Hypocrisy,nebo Behemoth..ale to je dáno i žánrem a stylem hraní..
Hellhammer - 07.01.14 21:53:34
Já nevím,prostě prasečí nahrávka vypadá fakt uplně jinak..Já tam slyším detaily,vyhrávky,basu,snad jedině bicí jsou malinko zahulený,jinak krásně všechno..A jak na kvalitních sluchátkách tak i celkem slušně na obyčejných..Fakt nevím co bys na tý nahrávce chtěl jinýho slyšet sorry:)
satancalous - 06.01.14 23:52:38
No já to řeším protože moderní mastering je otřesný a jen tak mimochodem jsem na ten xonar připojil i Koss Porta Pro a i tam je znát rozdíl ve zvuku!
DR - 06.01.14 15:09:50
Co to řešíte.... Nejlepší zvuk má Here in After, a to jedině z kazety! ;-)
satancalous - 05.01.14 17:59:15
Tak jsem koupil do PC novou zvukovku, Xonar Essence STX a zkusil jsem si pustit znovu Obsideo.Je to ještě horší,zvukově vše jako pod dekou,žádné detaily,celkově zvukově špatná nahrávka s prasečím masteringem!
abro666 - 17.12.13 16:39:47
Zatím jen sluchátka z tel, sluchátka z PC a PC repro, 20.12.vychází vinyl, tak pak to pojede z gramce
satancalous - 08.12.13 17:24:33
Třeba takový Mike Oldfield - Tubular Bells to nemá chybu.Nahrávka z roku 1973 a hraje lépe než moderní nahrávky:)
Hellhammer - 08.12.13 17:13:52
Jj já jsem zase za moderní zvuk rád,i když samozřejmě starý nahrávky zvukově respektuju,vzhledem k době vzniku atd.. Fakt mi ale leze na nervy,když kapela(která má na to,mít dobrý zvuk,tzn nemyslím tím nějaký lokální black metal..), v současnosti vydá nahrávku,která má záměrně blbý zvuk a vysvětlí to touhou po analogu a starými časy. Spoustu kapel dneska totiž schovává skladatelskou neschopnost,za záměrně blbý zvuk,a to mě může čert vzít(viz třeba poslední Marduk-Wormwood..)
satancalous - 08.12.13 16:49:35
Koukni na tohle,to my vadí u moderního zvuku http://www.youtube.com/watch?v=7UjQc0dM4H4
Hellhammer - 08.12.13 15:15:21
Takže to není ani tak blbej zvuk Obsidea,jako že ti ta nahrávka nesedí obsahem?:)
satancalous - 08.12.13 14:37:56
Já mám raději ,starší nahravky od Pestilence,ty novější od Ressurection Macabre my nesedí.Moderní zvuk a produkci moc nemusím.
Hellhammer - 08.12.13 13:55:41
No jelikož poslouchám převážně na sluchátka i při PC,tak jsem spokojen,ty moje Kossy jsou slušná střední třída,uzavřená konstrukce ("traktoráky") za cca 3000kč..a nemůžu si stěžovat:) Nějak to výrazněji neřeším,zastávám názor,buď je zvuk dobrý,nebo ne ,když to tam není,ta kvalita zvuku na nahrávce,tak ji stejně nevycucáš z prstu drahou aparaturou/sluchadly.. Mimochodem co ti vadí na zvuku Obsideo konkrétně?Protože jsem koukal a ty tvoje sluchadla vypadají kvalitně,tak je mi to divný..
satancalous - 08.12.13 12:50:36
To máš tedy super vybavení na poslech hudby:(
Hellhammer - 08.12.13 12:00:53
Na sluchátkách Koss a na malých reprákách Logitech k PC.. a je to naprosto vyhovující a dobrej zvuk..
satancalous - 08.12.13 08:48:49
Na čem posloucháte?Já na Beyerdynamic DT990 Pro a nahrávky v takové kvalitě, jako tyhle Pestilence to je utrpení a neposlouchatelný hnus!
k.eight.a - 07.12.13 23:08:01
Souhlas, zatím jsem neslyšel studiovou nahrávku Pestilence s vyloženě špatným zvukem.
Hellhammer - 07.12.13 20:40:32
Žádná nahrávka Pestilence nemá vysloveně blbý zvuk,jen má každá jiný.. Třeba Doctrine,kytary byly takové divně "nabasované" a zase baskytara byla skvěle vytažená.. Obsideo má zvuk kytar a bicích velmi dobrý,je slyšet každý tón,jen by to chtělo trochu zase tu basu nahoru aby to bylo 100%. Zvuk jak z popelnice vypadá sakra jinak:)
satancalous - 07.12.13 18:55:45
Neposlouchatelná nahrávka,zvuk jak z popelnice.
Hellhamer - 06.12.13 11:55:23
Musím přiznat,že po čase a více posleších se nebojím dát Obsideo 9/10.To CD roste a roste... Jen škoda,že Thesseling je pryč,a nenakládá se svoji sedmistrunkou jako na Doctrine.To je snad jediná malá chyba téhle nahrávky..
pf - 04.12.13 15:13:47
sem mel za ot, ze z facebooku se mazoumaly holcicky ;) ale libi se mi jak je ta debata spravne prehnana, poctivej old school
abro666 - 04.12.13 13:44:04
Ty chudinko Nadrome. Si to taky smazal z FB? Tam nic vulgárního nebylo a Stray se tam sám přiznal:-D Jsem rád, že ses už konečně vyprofiloval, ty karaktere:-D
nadrom - 04.12.13 13:23:11
Nadromovi se z toho rozsvitilo, a jeste Abra vyhodil na FB z pratel :) Vy snad ani nemate koule. Slepicarna hadr.
se svym facebookem si muzu delat co chci a urcite to nepatri do tehle diskuze. nicmene abra sem vyhodil z pratel kvuli tomu ze se pres muj facebook navezel se do lidi co mam v pratelich. tot vse. A s kym se chci osobne bavit a nebavit je moje vec. Lidi jednajici timhle stylem nepotrebuju ani na fcbk ani nikde jinde. Zbytek zpravy ani nestoji za komentar...
bizzaro - 04.12.13 13:20:45
ja ti napisu maila, jo? tohle mi moc o Pestilence totiz neprijde :) skoda, ze deathmetalova liga ma evidentne svuj vlastni kosmir, v kterym se neda moc pohybovat
666 - 04.12.13 13:08:22
Bezcennejsi projev tvy existence, Bizzaro, nez je to upozorneni psany ve treti osobe pro Abra, jsem jeste nezaznamenal. Jsi proste prizdisrac. Dekuj Abrovi, ze timhle vystupem tady ten vas gayklub stmelil, Nadromovi se z toho rozsvitilo, a jeste Abra vyhodil na FB z pratel :) Vy snad ani nemate koule. Slepicarna hadr. Chces se bavit opravdu o slusnosti? Vzdyt ty si tu jeste nedavno trpel nelegalni odkazy na muziku/alba kapel. A ten rozhovor s Mamelim, to je jen castecna ukazka tvy ubulenosti. Jestli ti tvoji zhrzenost nad nepovedenym rozhovorem zere tvy kurburt okoli, dobra, ale neni to normalni. Pravda? Moc vic ze sebe na ty otazky Mameli vyzdimat nemohl, bohuzel. Trochu ste se nesesli. Ze vubec odpovedel na psany rozhovor je maly zazrak. Vazil bych si toho, tobe je to malo. Stejne je ten rozhovor OK! Bejt ovsem po 4 letech od rozhovoru stale ublizenej (toho curaka na Mameliho sis moh odpustit, jsi profik a slusnak nebo ne?), je opet vyraz tvy menecennosti, kterou zrejme nejakym zpusobem trpis. Takze se ted opravdu ukaz a vymaz ty Abrovo a Strapovo clanky. Co ti tu zbyde? Ty tyhle dva potrebujes mnohem vic nez tu bandu, co te placa po zadech... Ne?! Tak zacni mazat :) A ze jsi pomerne suteren a nedovedes se prenest pres Abra, nu coz...tim, ze ho zavres do supliku, neznamena, ze prestane existovat stejne jako nezapres, ze tohle je marast a jisty koreny to ma. Koncim definitivne. Snad ma par idiotu radost. Tohle je uz fakt jak u Babise v drubezarne. Stray respekt, ze to nechal cely byt a zustal nad veci.
Střap - 04.12.13 09:30:07
fajn, ze i ty mas stejnej nazor. ano, samozrejme, pokud to nebude mazani urcityho druhu (jen pls, netyka-li se to Pestilence, tak na @ nebo klikni na muj nick a muzes mi tak poslat zpravu). a muzu i ja? nepouzivej pro citaci cely prispevek, ale vzdy (alespon castecne) jen cast textu, na ktery reagujes - znacne se tim par veci zjednodusi a usetris misto
Ok, hodím to do mailu Pestilence se to netýká. Promiň za neušetřený místo chci ti ho ušetřit mnohem víc jeden příspěvek to snese.
bizzaro - 04.12.13 09:15:10
A sme zase u tý sebereflexe. Pokud mi kdokoliv jakkoukoliv formou kritizuje nejlepší metalovej web, bude smazán. To, že tam věcně argumentuje, když ta moje banda poplácávačů si to po sobě ani nepřečte a píše tam kraviny, je mi u prdele. Nikdo si nesmí dovolit ani ceknout! Ad důvtip. SliZZaro, tenhle termín si do huby neber, díky
symphony of sickness (vcera sem pro tebe mel napsanej @, neodeslal sem, stejne by to bylo - tak jako uz kdysi - zbytecny)
abro666 - 04.12.13 09:03:01
A sme zase u tý sebereflexe. Pokud mi kdokoliv jakkoukoliv formou kritizuje nejlepší metalovej web, bude smazán. To, že tam věcně argumentuje, když ta moje banda poplácávačů si to po sobě ani nepřečte a píše tam kraviny, je mi u prdele. Nikdo si nesmí dovolit ani ceknout! Ad důvtip. SliZZaro, tenhle termín si do huby neber, díky
bizzaro - 04.12.13 08:55:48
No na tom utnutí diskuze je docela super, že to přišlo...Jinak mohl bych tě o něco poprosit?
fajn, ze i ty mas stejnej nazor. ano, samozrejme, pokud to nebude mazani urcityho druhu (jen pls, netyka-li se to Pestilence, tak na @ nebo klikni na muj nick a muzes mi tak poslat zpravu). a muzu i ja? nepouzivej pro citaci cely prispevek, ale vzdy (alespon castecne) jen cast textu, na ktery reagujes - znacne se tim par veci zjednodusi a usetris misto
Střap - 04.12.13 07:49:43
bizzaro: pokud bys nebyla tak vztahovacna (a snad i duvtipnejsi), tak bys prisla na to, ze o tebe tu az tolik neslo - ano, jedovatustky tu ma kazdej, dole v diskuzi jich i par zustalo. (mozna ta duvtipnost teda...) bavim se s kazdym (a zkus mi po ty diskuzi - i s tebou - tady odporovat), pokud respektuje to, co se obecne za slusny chovani poklada a snazi se argumentovat-odpovidat, to se tu ale predtim nedelo. jak pisu niz u prispevku s vykricniky, za svy vzaly i "normalni" prispevky. a uklidnit diskuzi mezi par znamyma? a/ nejsem moderator, b/ kazdy odpovida za sebe, c/ odmitam akceptovat tohle infantilni blogiskovani, kde se budou lidit urazet a nadavat si a delat naschvaly, d/ po predchozich zkusenostech to a/ odmitam, b/ to realne, kdyz diskutuji natvrdli jednosmerci, opravdu nelze. na jinych webech maji diskuze treba schvalovane, tomu bych se rad vyhnul pokud se ti po me styska, muzem si popovidat na jinym miste, moznosti je plno - tady zkus svou pozornost nasmerovat na samotnou desku, takze se tazu, taky te, jako nektere zde, sere vokal Mameliho? nevadej ti v death metalu groovovy prvky, ktery Mameli zapojuje?
No na tom utnutí diskuze je docela super, že to přišlo...Jinak mohl bych tě o něco poprosit?
nadrom - 04.12.13 00:36:56
hm, nevim o tom že bych ti psala neslušně, možná neadekvátně tedy?:-) když nejsi schopen zvládnout uklidnit diskuzi mezi pár známýma, potažmo mě na nějakou tu jedovatůstku odpovědět normálně (bez urážek typu prášeček atd - ano taky sem se trochu urazinkovala, to je přeci tady normální) tak seš teda dost slabej kousek. Nicméně teda sem pochopila že se tu s nikym bavit nebudeš, krom s kamojdama, tak jdu doprdele (promiň to sprostý slovo)
trochu mimo mísu:)
k.eight.a - 03.12.13 23:19:20
...takze se tazu, taky te, jako nektere zde, sere vokal Mameliho? nevadej ti v death metalu groovovy prvky, ktery Mameli zapojuje?
Já to sem napíšu... Mameliho vokál se mi líbil jen na odsuzované Doctrine. Tam byl opravdu osobitý, na všech ostatních deskách Pestilence, které nazpíval ho musím "trpět".
bizzaro - 03.12.13 19:20:05
pokud bys nebyla tak vztahovacna (a snad i duvtipnejsi), tak bys prisla na to, ze o tebe tu az tolik neslo - ano, jedovatustky tu ma kazdej, dole v diskuzi jich i par zustalo. (mozna ta duvtipnost teda...) bavim se s kazdym (a zkus mi po ty diskuzi - i s tebou - tady odporovat), pokud respektuje to, co se obecne za slusny chovani poklada a snazi se argumentovat-odpovidat, to se tu ale predtim nedelo. jak pisu niz u prispevku s vykricniky, za svy vzaly i "normalni" prispevky. a uklidnit diskuzi mezi par znamyma? a/ nejsem moderator, b/ kazdy odpovida za sebe, c/ odmitam akceptovat tohle infantilni blogiskovani, kde se budou lidit urazet a nadavat si a delat naschvaly, d/ po predchozich zkusenostech to a/ odmitam, b/ to realne, kdyz diskutuji natvrdli jednosmerci, opravdu nelze. na jinych webech maji diskuze treba schvalovane, tomu bych se rad vyhnul pokud se ti po me styska, muzem si popovidat na jinym miste, moznosti je plno - tady zkus svou pozornost nasmerovat na samotnou desku, takze se tazu, taky te, jako nektere zde, sere vokal Mameliho? nevadej ti v death metalu groovovy prvky, ktery Mameli zapojuje?
Shelley - 03.12.13 18:41:08
hm, nevim o tom že bych ti psala neslušně, možná neadekvátně tedy?:-) když nejsi schopen zvládnout uklidnit diskuzi mezi pár známýma, potažmo mě na nějakou tu jedovatůstku odpovědět normálně (bez urážek typu prášeček atd - ano taky sem se trochu urazinkovala, to je přeci tady normální) tak seš teda dost slabej kousek. Nicméně teda sem pochopila že se tu s nikym bavit nebudeš, krom s kamojdama, tak jdu doprdele (promiň to sprostý slovo)
Stana - 03.12.13 16:15:31
Docela mě pobavilo jak moc to na tuhle diskuzi (hlavně na vyňatou část) sedlo!:D http://www.metalsucks.net/2007/06/20/the-101-rules-of-death-metal/
bizzaro - 03.12.13 14:08:29
!!! UPOZORNĚNÍ - VYSVĚTLENÍ !!! Ahoj všem, vzhledem k hanlivému a urážlivému charakteru příspěvků a neadekvátním reakcím určitých uživatelů, byla valná část této diskuze smazána a ponechána pouze část vztahující se k recenzi. (Celá diskuze je příp. zálohována na tomto odkazu - http://www.marastmusic.com/FTP/PESTILENCE-Obsideo-diskuze-vse-CommentsContainer.rtf ) Další příspěvky tohoto rázu budou bez upozornění mazány a uživatelé omezováni v přístupu na web. Jsem rád, že většina lidí, která se tu pohybuje, spolehlivě pozná, co je základem slušného chovaní a komunikace. Vám také patří dík za příspěvky, které vyjádřily nesouhlas s předchozím děním, a rovněž – ta především – omluva za jejich smazání. bizzaro, MarastMusic.com !!! UPOZORNĚNÍ - VYSVĚTLENÍ !!!
bizzaro - 02.12.13 14:38:02
DISKUZE JE DOČASNĚ UZAVŘENA
brutusáček - 30.11.13 00:58:24
brutusáček - 28.11.13 13:19:49
nicméně když teda pestilence, cynic a doufam atheist nová deska, že se tu někdo z nich ukáže, Pestilence mají co napravovat po poslední štaci na BA
martin - 28.11.13 09:10:33
Jinak Obsideo sice nic světobornýho, ale je to docela příjemná deska. Trochu z toho na mě dýchá Testimony..
bizzaro - 27.11.13 19:02:13
[Quote 58796]MJC je důkazem toho, že orientovat se podle recenzí je nesmírná kokotina[/quote]Abro, co najednou ta sebereflexe, jsi cetl naky svy stary?
abro666 - 27.11.13 18:10:20
Střape ROFL. MJC je důkazem toho, že orientovat se podle recenzí je nesmírná kokotina
666 - 27.11.13 15:09:50
Podle tebe... Podivej se na par rozhovoru s nim nebo tak neco a pak zvaz, jak to bylo podle Mameliho a co vsechno musel udelat. Jak sem psal leccos se tomu da vytknout, ale je to dobrej matros. Navratovka je drevo pro Hypocrisaka, no... Doktrina je mozna spis pro lidi, co maj radsi stary Gorguts (plac) a takovy...
bizzaro - 27.11.13 12:45:31
tam se popral s osmistrunkama velice slusne na prvni pokus, sou tam super veci, cas posouvat vic samotnou hudbu byl az ted... a jina doba je dost relativni pojem v tomhle pripade
podle me na Doctrine mohl udelat uz kus prace z tyhle desky, ale spis to vsadil na dolacky. relativni pojem "jina doba" samozrejme je a tezce by se to odargumentovalo, ale v ty dobe se jinak skladalo i hralo, hudba byla vic "true", mam pocit. dneska se neresi jen muzika, ale i technika a zvuk, trendy a moda (o cemz svedcej osmicky i tady), a obzvlast, kdyz se Mameli rozhodl na scenu vratit, tak by si podle me mel dat ne jen na nekterych vecech "dat vic zalezet" - opet relativni, muj nazor. mne se navratovka libi o dost vic nez Latrína
666 - 27.11.13 12:25:10
ne jako na Doctrine
tam se popral s osmistrunkama velice slusne na prvni pokus, sou tam super veci, cas posouvat vic samotnou hudbu byl az ted... a jina doba je dost relativni pojem v tomhle pripade
bizzaro - 27.11.13 10:08:29
se stejnou/podobnou strukturou skladeb se Chuck stal legenda
souhlas, ale to bylo v jiny dobe, za jinych podminek. jsem rad, ze Mameli se toho na Obsideo docela drzi, ale predevsim ze v tom nezustal ponorenej az po usi a nekam tu hudbu posunul, ne jako na Doctrine
666 - 26.11.13 18:42:26
i kdyz k Doctrine by slo najit dost vyhrad (se stejnou/podobnou strukturou skladeb se Chuck stal legenda), tak jednoznacne ANO...z mnoha duvodu supr deska
Střap - 26.11.13 15:21:31
Střap: myslím si, že srovnání s New Wave of British Carcass je pro Mameliho pořádná urážka  to srovnani, predpokladam, bylo mysleny trosku jinak, nicmene s casti, kdy to pozmenim, ze "Střap: Na to je Obsideo hodně odvážná deska" souhlasim
Bizz mě to z žádnýho úhlu pohledu smysl nedává. Mameli natočil desku a šel s kůží na trh. Carcass pobrali prachy z fesťáků a natočili desku bez energie. Když Carcass udělali frontální útok na festivalovej cashdesk Mameli dával kapelu teprve dohromady. Nakonec má od tý doby tři desky a průser, ani jeden. Jak stará je ta deska Carcass? Walker se Steerem se nehnuli, ani o píď a to bych o Mamelim teda fakt netvrdil. Mimoto dokážeš si představit desku v týhle kondici v roce 1993..docela úsměvná představa.
nadrom - 26.11.13 14:17:03
Deska se mi libi. Je tam klasickej Pestilence namrd, ale zaroven je tam i trochu neco navic a celkem svezi zvuk i skladatelskej pristup. Nemyslim si, ze by Doctrine bylo az tak spatny, ale stejne jako Straye me sere ten vytazenej strasnej zpev. Jinak s recenzema souhlas. Novy Carcass se me osobne nelibi vubec, asi bych tu asociaci s timhle taky vyrazne nevidel, ale pokud to tak nekomu prijde, proc ne... Abro, ja myslim ze desku tu nikdo nijak nehani, tak trochu zbytecnej hate mi prijde...myslim ze sme tady od toho aby sme se k tomu vyjadrili kazdej po svym...
bizzaro - 26.11.13 13:35:23
myslím si, že srovnání s New Wave of British Carcass je pro Mameliho pořádná urážka
to srovnani, predpokladam, bylo mysleny trosku jinak, nicmene s casti, kdy to pozmenim, ze
Na to je Obsideo hodně odvážná deska
souhlasim
666 - 26.11.13 12:00:47
Obsideo = moderni Consuming Impulse, nemuzu si pomoct.
Pan Bö - 26.11.13 11:18:17
výborná deska jaxviň.hotovo 20
DR - 26.11.13 08:21:13
Koukám, že nejsem jedinej, komu se Doctrine líbí. Hurá...
Střap - 26.11.13 02:19:58
Jen dodám, že Pestilence jsou nejbrutálnější za celou kariéru. Mimochodem myslím si, že srovnání s New Wave of British Carcass je pro Mameliho pořádná urážka. Na to jsou jak Obsideo tak Doctrine hodně odvážný desky......
abro666 - 26.11.13 00:50:11
mrdat unylý komenty, tahle deska je pro mně nejlepší, tahle ne, druhá jo a pod... ROFL nad vynášením prohlášení, že Resurrection macabre je deska udělaná napůl... WTF? Ve srovnání s těma old school mrdkama, co dneska bleje každý víko kanálu, je to nadpozemský dílo. ROFL nad Doctrinou, že to je čistej průser. Ta deska jen potřebuje svůj čas, kterej recenzent evidentně nemá. Kdo může do recky napsat bláboly, že kdyby Obsideo vyšlo místo Spheres, pak Obsideo porovnávat s Consuming a pak ve finále napíše, že Obsideo zní avantgardně jako Spheres. Ani dvouletý dítě nevymyslí a tím spíš nemyslí vážně takovýhle hovadiny! A na konci srovnat novou desku Pestilence s novou mrdkou Carcass????!!!! Jediný, s čím se dá souhlasit, je poslední odstvec od Gayzarra. Jinak ROFL? PŘÍSPEVĚK BYL EDITOVÁN - BIZZARO
Střap - 24.11.13 11:38:20
Pro mě nejlepší Pestilence z tý trojky. Jak píše Lemmy Spheres v tom moc neslyším. Jinak fajn deska jede to. Hraje to Mameli prostě nesenilní což je ok. Pestilence jsou s dobou, a zachovává si to rukopis to mě baví.
lemmy - 24.11.13 02:00:45
teda, avantgardně znějící jako spheres? to teda nevim nevim. spheres z toho nečuju vůbec.
brutusáček - 22.11.13 07:39:00
souhlas, rozhodně nejlepšíz těch tří, stejnak nejlepší návrat z oné trojky se povedl atheist a to si vystačí zatím s jednou deskou :)
Hellhammer - 21.11.13 18:17:22
Musím říct,že mě se Obsideo líbí a myslím,že se to dá s klidným svědomím doporučit. Resurrection M. mi přišlo trochu jako srabská sázka na jistotu,i když docela ušlo a minulá Doctrine mi hudebně velmi sedla,ale sral mě zpěv a divnej zvuk. Obsideo mi přijde jako takový spojení obou dvou desek,a beru to jako dobrý a kvalitní album,co čerpá z minulosti právě tolik,aby to nezačalo být vykrádání. Porovnání s novými Carcass,co se týká vývoje, sedí maximálně. Docela mě Mameli překvapil. 8/10

Zkus tohle