MINSK - The Ritual Fires of Abandonment

recenze
ViteQ
Hodnocení:
9

Než mi ta ženština podřízla krk, skrze mé oči bez víček jsem v její bledé a kostnaté tváři zahlédl krutou pravdu. Jsem jen jedna z dalších bezvýznamných obětí …

Teda, je to zvláštní, ale první počin Out of a Center Which is Neither Dead or Alive (2005) amíků Minsk jsem víceméně odbyl, ju, poslechl jsem si, byl spokojen, leč asi zapadl pod nánosem jiných a v tom čase pro mě asi lepších desek. O to víc jsem čuměl s otevřenou hubou, když jsem poprvé uslyšel novinku The Ritual Fires of Abandonment (2007) a víte co je nejhorší holky a

review_793_px2

kluci, že já ji nezavřel do teď. Pro jistotu jsem si na řídnoucí kštici vysypal něco kolem půl tuny popílku ze Škodovo závodů, abych odčinil své minulé zaváhání, přeci jen to je schůdnější trest něž pár otčenášů a něco drobných do církevní kasy. Takže i když jsou pánové z USA, tak mají v rodném listě kapely uvedeno jméno hlavního města Běloruska Minsk. Použití tohoto názvu má být paralela k povstání bájného Fénixe z popela, neboť město muselo být po 2. světové válce znova vybudováno. Na ja, bomby nejsou zrovinka přítelem architektury.
Hudba na The Ritual Fires of Abandonment je z těch, které se nedrží žádných pravidel, je plynoucí jako (smutný) život, nerespektuje potřebu světla, uzavírá, ponechává v místnostech bez oken a dveří se skromnou šibenicí a pákou od propadla v protějším rohu, šílí v šamanských rytmech, v žilách ji koluje halucinogenní droga, křepčí v tanci nemocné duše, utápí se v litrech alkoholu a mučí plíce, ale nikdy neprosí o odpuštění. Atmosférický a zkouřený doom/sludge, který svým nepředvídatelným vývojem skladby v počátcích uchvacuje mysl, aby v dalších a dalších posleších nenásilně přepadl a spoutal svou opravdovostí srdce. Nikam se ženoucí, pořádně mohutný a jednoduchý rify čeří barevné bicí odkazující na divoké reje kmenů v hluboké a nepropustné džungli při krutých rituálech obětování. Hřmotná basa neúnavně drtí a aby byla její sílá zdvojnásobena, jdou ji

review_793_px3

na pomoc industriální samply plné špíny. A vůbec, juju, další zásahem do mého vkusu je parádní zpěv, který se nebrání všem možným polohám, časté proplétání více hlasů, doplňování, přeřvávání, a ono se opravdu zpívá, žádný hrdelní chropot, ba naopak, jen a jen „čistý“ zpěv, který s bicími považuji za nejlepší z nástrojů. Miluji, když každá sekunda skladby, desky uchvacuje posluchače, kdy i po stý vnímáte všemi smysly tu parádu, když se roztékáte pod něčím, čemu ani tak nerozumíte, ale chcete to, snad se tomu říká závislost.
The Ritual Fires of Abandonment je chytrá deska plná muzikantství, tady nejde o instrumentální exhibice, ale o pevnost kmene, o výsledek, o skladby, které jsou společným dítětem všech členů Minsk. Opravdu mě baví, když se použijí k podbarvení nějaké „ne úplně typické“ nástroje pro daný žánr, co vám budu povídat, když se v The Orphans of Piety a Ceremony Ek Stasis z ničeho nic vyloupne saxík, to je pohlazeníčko, aaaach. A zdá se, že to není jen tím samotným saxofonem, třeba někde jinde by zněl ohraně, vyčpěle a klišovitě, opět to v případě Minsk ukazuje na jedinečnou práci se strukturou skladby.
Sečteno a podtrženo, co z toho vyplývá, že když dva dělají totéž, není to totéž. Minsk ukazují další možnou cestu v bratrství s kapelami jako Neurosis, Isis, Mouth Of The Architect a třeba i Kylesa (taková dvojka White Wings). Uchvacující deska plná ozvěn! A jakých? Poslouchejte.

… která trpí pro Amorovo poblouznění k smrti (a k ní).

kotek
Hodnocení:
0

Co dodat? Minsk natočili desku, kde už název vzácně shrnuje obsažený materiál. The Ritual Fires of Abandonment. Temné rituály vás donutí ponořit se hluboko, hluboko do vlastní duše a opustit svazující realitu, hodinky se vám před očima kývají už od prvního tónu a z uhranutí se nevymaníte až do závěrečné pomyslné extáze, očištění. Hypnoticky tepající domorodé rytmy, hlasy šamanů dovolávající se k neznámému temnému božstvu, v

additional_review_4569_137_px4

nepravidelných, živočišných intervalech se zužující a rozšiřující kruhy kolem neúnavně plápolajících rituálních ohňů, s nádechem melancholična a smutku vzdát úctu mrtvým, v zatěžkaném amoku se připravovat na svou vlastní nepostradatelnou a bolestivou oběť, puls se zrychluje, těla se míhají v nepravidelné stínohře, zvuk obětních bubnů postupně neúprosně vtahuje, smysly se pozvolna vytrácí až...
Deska, která ukazuje, že i v doom metalu pořád ještě jsou nevydupané cesty a Minsk se v rituálním zanícení vydali po jedné z nich, a výsledná hodinka přináší osobitý, zatěžkaný a hluboký prožitek.

Minsk on MySpace

Vložit komentář

mIZZY - 13.12.14 22:08:49
kurva yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AddSatan - 13.12.14 21:31:36
14. 4. Minsk na Sedmičce
AddSatan - 10.01.13 16:50:07
tak jsem se k tomu (s hóódně velkým obráceným křížem po funuse) nedávno konečně dostal :)) ..... tenkrát jsem to zazdil, asi z důvodu přesycenosti / velkýmu množství podobných post-metal / atmospheric sludge/doom kapel v té době (a taky mi přišlo, že všem těm velkým Isis, Pelicánům, Cult of Lunám atd. někdy 2006-7 celkem docházel dech) - viz. ta "trend diskuze" níže... ... ale tohle je fakt hodně dobrá věc, a to jak jako celek, je to osobitý, má to svůj zvuk, atmosféru, i jednotlivý nápady, skvělá práce (a zvuk) bicích, zpěv, prosamplovanost, saxofon... ještě to asi poroste.. rituál sedí.. ad saxofon - kdo to třeba nezaregistroval, tak ta sólovka Bruce Lamonta (vyšla 2011) taky stojí za slyšení... a z + - podobnýho ranku osobitějších kapel ala Minsk mě zaujaly v posledních dvou letech třeba Monachus a Overmars... asi to ještě není úplně vyčerpaný žánr, jak jsem si myslel... ... konec krutě neaktuálního příspěvku :)
lemmy - 15.03.07 17:35:54
myslim že trend je negativně vnímán (i v hudbě) především podle toho, kdo poslouchá. pro někoho je to důvod k věci čiczhnout, pro jiného dát ruce pryč a zase dalším je to dost jedno. (viz emo dnes a před deseti lety.)
bukake - 15.03.07 14:12:44
trend je pro mě do podstatné míry synonem pro módu.... fenomén cyklicky se opakující, neustále se obměňující. nemyslím, že by měl ve svém nejobecnějším významu nějaké pejorativní konotace... ale docela chápu, že v souvislosti s hudbou je trend chápán poněkud... ne-li hanlivě, tak ne zrovna lichotivě, pokud někdo o něčem prohlásí, že je to trendy. jako největší přínos vnímám, stejně jako chlapci tady nahoře, když si z trendu, módy, vezmeš, co tě zajímá, ale nenecháš se jí zcela uchopit. to vztahuju především na umění, ale souvisí to de facto s čímkoliv. já na téma MÓDY zase doporučuju přečíst si něco od Simmela.
killer - 13.03.07 23:11:45
nevim sem asi divnej ale tahle deska me strasne neba a pripada mi to strasny:-(
brutusacek - 11.03.07 15:05:28
no je fakt že s těmito žanry se teprve seznamuji..tim že je co objevovat tak jsou toho kvanta....na druhou stranu to se děje v každem stylu že..
VQ - 09.03.07 14:49:04
Díky za názory!
bizz - 09.03.07 14:31:39
o tobe sem prece nemluvil! taky sem myslel vetsinovou spolecnost, ale jen tu, v ktery se pohybuju :-)
Ondrajs - 09.03.07 14:30:02
bizz: ČTI! pozitivně viděno většinovou společností - tzn. ne mnou
dmc - 09.03.07 14:08:01
Je to presne jako s tou modou, nekdo se na ni diva s obdivem a vedomosti o tom co zrovna leti bere jako plus a nekdo to ma presne naopak a sledování toho co je trendy bere jako slepost a omezenost lidi, o kterych si mysli, ze nejsou schopni si udelat vlastni nazor a nemaji vlastni vkus. Dost podobne mi to prijde v muzice, ovsem nemyslim si, ze je to nejaka novinka , to tu bylo, je a bude...
dr kotek - 09.03.07 13:18:25
an bych nerek ze sem ho vymezil negativne, spis jsem se snazil poukazat na to, ze jeho pouzivani v negativnim vyznamu v posledni dobe dost vzrostlo, coz mi vadi, protoze si myslim ze prave tohle slovo od zakladu negativne zabarveny neni
bizz - 09.03.07 13:05:20
souhlas s Ondrou az na to, ze slovo trend se používá ve smyslu MÓda - ano, ALE! To, že ty kalhoty nenosis, neznamena, ze nevíš, co se děje ve světě. ty vis, co se deje ve svete, co se nosi/posloucha, ale muze se ti to nelibit/nemit to rad/nechtit se tomu podrizovat, ne? to, ze nejsi trendni/moderni/jdouci s dobou neznamena, ze nevis nebo ze jsi omezeny.
dmc - 09.03.07 12:57:34
Ondrajs 09|03|07 [12:30] Naprostý souhlas.
Ondrajs - 09.03.07 12:43:39
kotek TREND vymezil negativně (pohled zvenku), já zevnitř (pozitivně viděno většinovou společností)
Ondrajs - 09.03.07 12:30:26
mně přijde, že slovo trend se používá ve smyslu MÓda... a ta móda je (doslova) sezónní záležitostí; něco podobného, jak se mění kalhoty. To, že je nenosíš, znamená, že nevíš, co se děje ve světě. tedy v tom vidím posun ve vnímání TRENDU jinak na toto téma doporučuji Kunderovu Nesmrtelnost (viz Imagologie)
dr kotek - 09.03.07 12:29:54
od debat trend netrend se drzim spis stranou, hudbu hodnotim stylem libi nelíbí, prijde mi ze trend se poslední dobou používá hlavně jako negativní či až odsuzující hodnocení a občas mám pocit, že tohle označení slouží hlavně k nějaký snaze o povýšení svýho hudebního vkusu nad ostatní, no moc mi to pod nos nejde, existujou daleko lepší a relevantnější kritéria jak kapelu hodnotit
VQ - 09.03.07 11:28:29
s.r & lemmy :-) (červená se)
VQ - 09.03.07 11:26:29
Jejkote, pro upřesnění, já osobně budu jedině rád, když bude vznikat spoustu kapel v tomto žánrů a bude je čím dál tím víc lidí poslouchat. Kvalitu a upřímnost si obě zúčastněné strany dozajista prověří sami navzájem (s přispěním neúprosného soudce času). Já se přiznám, já mám ke slůvku trend dost negativní postoj, ne pro jeho význam, ale pro jeho leckdy neuvážlivé používání. A vůbec pánové, co si představujete pod pojmem trend? Kdy se co stává trendem? Dost často je ve všemožných recenzích používáno bych řekl až moc (teď nemyslím na MJC).
dr kotek - 09.03.07 11:02:27
i kdyby to nedejboze byl trend, tak who cares? kdyz je to dobry tak ja ne
Ondrajs - 09.03.07 09:38:23
na druhou stranu je fajn, že to někdo poslouchá....nás nezajímá, že emo je "in", ne??? (viz bravo)
lemmy - 09.03.07 08:41:37
geniálně řečeno :D
Saint.rap - 09.03.07 03:59:25
VQ:Moc pekne receno
VQ - 08.03.07 21:39:46
Já mám zase pocit (a budu psát všeobecně o všech žánrech), že mnohdy někdo začne znát pět plus mínus něco kapel, z kterých aspoň 90% hraje už x-let a hned je z toho trend nebo roztrženej pytel (Brutusáček promine).
brutusacek - 08.03.07 21:07:12
mam pocit že se ted s těmi doom/sludge drone post rock kepalam roztrhnul pytel...
VQ - 08.03.07 17:24:02
pan lemmy. ... .děkujeme pěkně :-)
bukake - 08.03.07 10:38:42
výtečný materiál. v tomhle žánru mě máloco ohromí, ale Minsk se to povedlo.
lemmy - 08.03.07 08:19:25
Perfektní deska a perfektní recenze. dobrá práce neasi.
Saint.rap - 08.03.07 08:17:34
Pekna deska panackove. Jen co je pravda.

Zkus tohle