Autor: 90 Uživatelé: 85 Tvé hodnocení: hodnoť

Američani Mastodon útočí s novou deskou! A připravte se, že ze souboje s touto hrozivou pravěkou stvůrou, která vás každou melodií může rozsápat svými hrozivými kly, nemůžete vyjít s vítězně vztyčenou hlavou. Co naplat, že je o něco klidnější než dříve.

MastodonNázev v pořadí páté studiové desky Mastodon je odrazem tragické události, která se během natáčení alba stala, kdy bratr Branta Hindse (kytara, zpěv) náhle zemřel při lovu. Odtud i samotný název desky.

Otvírák Black Tongue vás hned zavede do hlubokého lesa, kde s namířenou puškou čekáte, kdy se vám na mušce objeví první oběť. Agresivní kytary, krásná práce bicích a pronikavé zpěvy, to je arsenál, kterému neunikne žádný posluchač. Pal! Zásah v podobě klipovky Curl of the Burn je trefa do černého. Práci kytar není nutné dále hodnotit, právě to jsou Mastodon! Mírně popíkovská atmosféra (zapříčiněná snad producentem Mikem Elizondem), která se táhne napříč celou deskou, krásně funguje v kontrastu s klasickým soundem kapely. Mastodon si tak stále zachovávají svou tvář a jejich touha po kořisti je stále stejná! Což dokonale Mastodonukazuje skladba Spectrelight, která je jako vystřižená z dob Leviathan.

Zní vám v hlavě ještě kouzelná Oblivion? Nezaměnitelný refrén, atmoška jak prase… troufnu si říct, že ten samý pocit se musí dostavit každému při poslechu skladby All the Heavy Lifting, nejsilnější zbrani v téhle lovecké výbavě. Hned následující melancholická The Hunter stojí také za zmínku. Skladba pro všechny neúspěšné pytláky, ponurá a pomalá songa s dlouhým kytarovým sólem, které však zhltnete na jeden záběr. Krása!

Mastodon nám opět předvedli, jak se dělá alternativní metalová hudba. Přinesli Mastodonna svět další hudební skvost a zas o něco víc definují hudební dokonalost. Na desce, dle mého, není jediná slabá skladba, soundem a uceleností bere dech, a to, jak je u Mastodon zvykem, The Hunter není spojená nějakým konceptem a všechny skladby stojí samy za sebe. Více prostoru ke zpívání pak dostal Brann Dailor (bubeník), což je jednoznačně +1 bod. Zkrátka, ať už jste vášnivými lovci, prohnanými pytláky nebo na tyhle věci serete a chcete si jen poslechnout dobrou hudbu, „Lovce“ si musíte sehnat.

• Rated 9 out of 10.

MastodonPánové umějí. Síla „lovce“ je dle mého jednoznačná. Po bližším ohledání se „Lovec“ tváří jako vynikající nekomerčně komerční deska. Proč? Pánové mají skvěle naposlouchanou starou muziku. No a ne? V moderním hávu zní kapela jako mixtura Black Sabbath, King Crimson, Thin Lizzy nebo i Led Zeppelin. Mastodon v podstatě hrajou starou muziku s moderním zvukem a aranže mají hodně po svém, což je jedině dobře. Tak nebude moc divu, když trika Mastodon budou nosit mladí alternativní cápkové i padesátiletí fotříci a ještě k tomu s nadšením. Jedním dechem dodám, že v tomto případě vůbec nebudu proti.

Lethargy - It's Hard to Write with a Little HandMimoto je zajímavý, že mám po poslechu Mastodon strašnou chuť si poslechnout Van Halen a nevím proč, ale prostě mám. Že by pánové od mamuta byli tak skvělými kytaristy? Ale jasně, že ano! A mimoto, kdysi jsem na jednom internetovém fóru četl investigativní článek o tom, že je Bran Daylor žhavým kandidátem na bubenické křeslo u Dream Theater... ještě že se tak nestalo! Tenhle chlapík, který mi hrou připomíná křížence Keitha Moona, Bonza a Brandona Thomase, by byl pro tuhle našminkovanou kapelu škoda.

A oujeje. Taky Vám začátek Dry Bone Valley připomíná Girovy „labutě“ v pozdějším věku? Moc pěkná deska.

PS: Kdo nezná minulost členů Mastodon, doporučím desku Lethargy Lethargy - It's Hard to Write with a Little Hand. Pan Daylor a Kelliher uměli i death metal. Taky skvělá deska.

• Rated 9 out of 10.

MastodonNikdy jsem Mastodon vlastně nijak nežral, ale vždycky jsem je tak nějak poslouchal. Bavila mě je jejich tehdejší tvrdší, metalovější podoba, kde těkaly i nervy a baví mě i dnes, kdy se dostali až do mnohem vstřícnější a písničkovější podoby. Krom vždy výrazného bubnování Branna Dailora, který celou kocábku neuvěřitelně táhne, protože, pokud Mastodon hrají, on prakticky bez přestání hraje také a nenechá nikoho na chvíli v klidu, jsou zde ještě důležité zpěvy, o které se stará hnedle celý muzikantský kvartet. A ty se v kapele desku od desky stále více derou do popředí. Zasloužile.

A co rozdílně definuje The Hunter oproti předchozím albům? Asi hlavně jeho umírněnost, nádech a výdech. Zdeno již zmínil, že si Mastodon zachovávají svou tvář, ale je třeba zmínit, že zároveň svou náruč snad ještě více otevírají. Stále udržují groove a svou typickouMastodon - Brann Dailor dynamiku, stále jsou zde stopy psychedelie, grunge i sludge, feeling jižanství, vše rovněž jede v progresivní, občas i zamotanější (sem tam až mathrockového vyznění), lajně, ale furt jsou rockově vstřícní, nebojácní a především hraví i přes nemilou událost, jenž je zmíněna na začátku první recenze. Ale ať Mastodon kvapí nebo rozvláčně rozjímají, furt je zde důležitá písnička, melodie, upřímnost a srdíčko. A příjemné zpívání.

Ale co je nejpodstatnější, Mastodon stále nedocházejí nápady a neodkrývají karty hned na začátku. I proto se mi zprvu asi zdálo, že The Hunter lehce klopýtá. Ne ne, k téhle desce je cesta trošku jiná.