Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
The Ruiner

MADE OUT OF BABIES - The Ruiner

K The Ruiner jsem si nacházel cestu dlouho, malá, nevyšlapaná, snadno přehlédnutelná, pěkných pár šrámů a dlouhých bloudění, ale nakonec se přeciUmí řezat, dávit, škrtit, ale zároveň i mazlit a konejšit, být křehká a tvrdá, citlivá i krutá, teatrální i intimní. Taková je Julie Christmas i celí Made Out Of Babies.jen chaloupka v srdci lesíku našla, děcko, malta, děcko, děcko, malta, vemu děcko za ruku, totiž vemu dveře za kliku a konečně jsem uvnitř. Zezačátku až na zpěv vcelku nuda a nezájem, ale něco ti pořád nedá spát, zkoušíš znova, s každým poslechem Ruiner roste, až tě po čtyřech pěti protočeních konečně chytne a začneš pronikat skrz závěsy.
Začneš pronikat do překvapivě barevné hudby, která umí řezat, dávit, škrtit, ale zároveň i mazlit a konejšit, být křehká a tvrdá, citlivá i krutá, teatrální i komorní. Základ tvoří pro škatulkáře srážka noise rocku a sludge, pro ty, co raději slyší jména kapel pak směs The Jesus Lizard a Battle Of Mice. Z noise rocku si bere dravost, energii, tep a hlučnost, z Battle Of Mice, pak temnou, občas až zraňující atmosféru a inspiraci pro křehčí pasáže. Na první poslech se může tento mix zdát poněkud mdlejšího ražení, ale s

review_1044_px3

každým poslechem špendlíky zajíždějí dál pod nehty, intenzita sílí.
Co ale zaujme hned první poslech, je zpěv Julie Xmas. Obrovská škála poloh, od intimního laskání uší, přes tiše zraňující šepot, otevřenou nasranost, bezvýchodnou zoufalost až po bestiální skřeky. Chvílema je to milá trochu depresivní holka, aby bez varování propuká v nekontrolovatelnou hysterii, chvílema jseš do ní zamilovanej, chvílema jí nesnášíš, chvílema obojí. Pokud u některých kapel zpěv funguje jen jako doplněk, aby se neřeklo, Made Out Of Babies jsou jejich přesný opak, zpěv je tady klíčová součást, bez který by atmosféra celý deky byla poloviční.
Celkově je The Ruiner kvalitní alternativní nahrávka, míchající dohromady hluk, rock a sludge. Jen nečekej, že se ti vydá hned na první poslech,

review_1044_px2

Made Out Of Babies se totiž začnou pořádně otevírat až po několika přetočeních.

P.S.: A nezapomeňte, že 23.8. na Střeleckém ostrově Made Out Of Babies vystoupí v rámci Silver Rocket Summer Stroje, kde budou ke slyšení také OTK, Děti děště, Elektročas, Fetch! a Zkoučka sirén! A po koncertě navíc promítání Vynálezu zkázy!

Made Out Of Babies