DREAM EVIL - Dragon Slayer

milda
7

Fredrika Nordströma zřejmě přestalo bavit být na té nudnější straně studia (tj. tam u těch hejblátek a šoupátek) a usoudil, že je na čase ukázat hudebnímu světu jaký v něm dřímá muzikantský a skladatelský talent. Otevřel šuplík a k realizaci nápadů, které byly v průběhu mnoha let zaznamenávány na kazety a jiné nosiče, pozval (muzikantsky) velmi zručné kamarády. Nejznámější personou z této sebranky je jistě starý harcovník Snowy Shaw, který prošel několika kapelami zvučných jmen (Mercyful Fate, King Diamond, Memento Mori) a nyní šéfuje bizzarnímu upířímu projektu Notre Dame. Za mikrofon se postavil jistý Niklas Isfeldt a o něm bych si troufal tvrdit, že to je určitě jeden z nejlepších heavymetalových zpěváků současnosti. Principál si vzal na starost kejtru a k sobě do dvojice přibral velký talent Guse G., který toho přes svůj mladý věk stihnul opravdu hodně (mimo jiné hostoval na deskách Old Man´s Child, Dies Irae a Exhumation). Posledním do party je kníratý Peter Stalfors, který tvrdí muziku.
Skupina se rozhodla hrát čistokrevný heavymetal a jejich rozhodnutí nebylo určitě krok vedle. I když se jedná o novou kapelu, tak právě pro ohromné zkušenosti Fredrika a Snowyho je debut naprosto dotaženým albem po všech stránkách a nehrozí mladická křečovitost, nebo hluchá místa. Pravda, někomu může připadat album zvukově a aranžérsky jednotvárné a sterilní, ale tomu se nejspíš v tomto stylu nevyhnete. Velmi sympatický je fakt, že i když se jedná o ten klišovitý „trůmetal“, tak si kapela uchovala potřebný nadhled a smysl pro humor, který u zdánlivě podobných partiček, jako jsou např. Manowar, chybí. Typickým příkladem tohoto recesního humoru jsou písně Heavy Metal Jesus a Heavy Metal in the Night. Vsadím se, že při nahrávání těchto skladeb se pánové určitě hodně bavili ;))
Album otvírá parádní powermetalová věc Chasin the Dragon, která jasně napovídá, o čem album bude. Všech ingrediencí potřebných pro namíchání toho nejlepšího metalového koktejlu je zde dostatek a stejné je to i u dalších dvou pecek – speedové In Flames You Burn a střednětempé Save Us. U Kingdom of the Damned slyšíte vlivy starých Skyclad a u The Prophecy je rozpoznatelná Hansenova škola. Prorocký refrén je opravdu HODNĚ povedená záležitost….. Epická The Chosen One a balada Loosing You přinášejí oblíbené symfoprvky, které jsou nazvučením velmi podobné těm, které se nalézají na poslední řadovce Dimmu Borgir. Však je také stejný producent (hádejte kdo ;)) i orchestr. Pak už přichází onen zmiňovaný „trůmetalový“ závěr. Před již vypíchnutými songy se nalézá hravá kompozice 7th Day a celé album (když nepočítám Outro v podobě ladění smyčců) uzavírá píseň Hail to the King, při jejímž skládání si Fredrik vzpomněl z jakého města že to vlastně pochází a zapracoval sem typické „plamenovské“ pasáže, ale samozřejmě v heavymetalovém kabátku.
Chápu ty (sám jsem jeden z nich), kteří mají tak trochu obavy, že se v „těžkém metalu“ nedá jít jinou cestou než jakou kráčí Manowar a Hammerfall, a proto k podobným nahrávkám přistupují s nedůvěrou. Ale nebojte – toto album je úplně o něčem jiném – riskněte to a uslyšíte sami ;))

12/42:18

Chasin The Dragon; In Flames You Burn; Save Us; Kingdom of the Damned; The Prophecy; The Chosen Ones; Losing You; The 7th Day; Heavy Metal in the Night; H.M.J; Hail to the King; Outro