DEW-SCENTED - Incinerate

kotek
6

No Mercy festival se blíží víc než kvapem, Dew-Scented mají novinku Incinerate, kdy jindy už o ní napsat pár řádků než právě teď. Tentokrát spíše ve stručnosti, ono to vlastně ani nějak sáhle moc nejde, protože hudba moc příležitostí k rozepsání se nenabízí, minulost kapely s výjimkou alba Impact zahalená v mlze, takže ani k srovnání moc příležitostí není.
Dew-Scented hrají deathrash klasického střihu, snad s trochu epičtějším nádechem a hrají ho s přehledem. Inspirace se bere jak z USA tak i ze Švédska,

review_810_px2

americký klasik potkává severského melodika, ale to u v současné době u tak dobrých kumpánů vůbec nepřekvapí, naopak tyhle dva spolu u moderního deathrashingu tráví drtivou většinu svého času a mnohdy ho dokážou trávit i zábavněji, než v tomto případě. Ne že by Incinerate nudilo, zábavné to je a poslouchá se to hezky, bohužel ale v dosti našlapaném sálu najdeme spousta zajímavějších postaviček, které při popíjení trousí lepší fóry a jaksi odsouvají pitky s Dew-Scented na druhou kolej, do kolonek: nouzovka, pár poslechů, když už to tady mám...
Neodpustím si ani srovnání, i když dost hrubé a možná i nepřesné, přeci jen, když jsem Impact poslouchal, bylo mi už o pár let méně, takže se dojmy během času mohly trochu zkreslit a já Impact ne a ne najít, takže se budu muset spokojit s nostalgickým výletem o několik let zpátky. Impact dle mé chabé paměti byl o dost větší náhul, sic možná ne tak propracovaný a dospělý, ale o to živočišnější a upřímnější. Vůbec se mi u mnoha mladých kapel poslední dobou stává, že i když je druhá deska promyšlenější, dotaženější atd., tak oproti bezprostřední a přemýšlením tolik nespoutané desce předešlé vadne (mimo jiné u nových Sikth, Textures, Hacride...). To jen taková odbočka, přece jen už si Impact natolik nevybavuju, abych tohle mohl s nějakou stoprocentní jistotou prohlásit tady.
Poslech příjemný, živé vystoupení určitě ještě o stupínek potěšení výš, ale

review_810_px3

když ho nestihnete, tak si vlasy rvát nemusíte, přece jenom na No Mercy budou i daleko šťavnatější sousta, mezi jinými třeba Napalm Death nebo Suffocation, jak už stejně všichni víte.
A ještě poznámka k řazení písniček, nevím jestli je to speciální řazení na promo cdčku kvůli ochraně před pirátským šířením po netu nebo snaha o originalitu, když už se to moc nepovedlo na poli hudebním, celé cd se skládá z devadesáti půlminutových úseků (které dohromady tvoří třináct skladeb), takže když si cd pustíte na přehrávači, který neumí eliminovat mezery (z toho, co jsem zkoušel, tak jedině na pc v mediaplayeru) mezi skladbami, tak si moc nepochutnáte. Pokud tohle řazení funguje i na finálním cd, tak si radši kupte triko, když už budete chtít kapelu podpořit.