Autor: 60 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Force Form Free

DEAD MEADOW - Force Form Free

Zatěžkaná stonerová psychedelie, která se sice hezky poslouchá, ale hlubší stopu nezanechá.

Dead MeadowPrvní setkání s Force Form Free od Dead Meadow bylo ve znamení poklidnýho přemýšlení nad proměnou vlastního vkusu – zatěžkaná bluesrocková psychedelie cirka mezi pozdními Earth, Colour Haze a třeba Endless Boogie. Cože? Oni už hrajou dvacet let... zvláštní, že je neznám... no jo, ale oni vydali první desku v roce 2000. Rok 2000, hmhm, to jsem teprve nesměle začínal s Iron Maiden a Sex Pistols. Kdypak jsem se to začal prokousávat k podobnejm psychedeliím? To mohlo bejt tak kolem 2010, no mohl jsem si jich všimnout už o něco dříve, ale já to jméno už někde slyšel… No zkrátím to, pokud očekáváš nějaký výlety do historie nebo snad srovnání s předchozí tvorbou, tak tentokrát ani hovno, na takhle dlouhej katalog si fakt netroufám.

Ale o novince pár slov napíšu rád, Force Form Free se totiž poslouchá hezky. Plnokrevný stonerový riffy se houpou v střednětempejch až pomalejch bluesovejch rytmech, melodický linky jsou prolezlý chytlavou psychedelií až běda a vypíchnout je potřeba i krásně plnej, zvonivej zvuk s basou, která to bere až od podlahy. Nečekej žádný velký experimenty, tady se hudební postupy předávaj z generace na generaci, a na svý si určitě přijdou i fandové dřevnějších forem rocku a blues – tady doporučuju třeba hrdinskou kytarovou práci ve Valmont’s Pad, kde to žeru i se všema těma vyšperkovanejma sólíčkama. Dead Meadow prostě z ověřenejch ingrediencí umí složit silný, hitový riffy a navíc je umí krásně zpomalit, zatěžkat a obalit nánosy psychedelie.

Ale abych nepodváděl, zatím popisuju tu hitovější půlku desky, která se točí okolo zkreslenejch kytar. Jsou tu i tišší věci, řekněme balady, který se soustředěj na akustický brnkání, a jde z nich trochu víc cítit táborák. Nic proti, taky to hezky namotává a ztratíš se raz dva, problémem ale nastává, když se snažíš vylovit nějakej konkrétní motiv z paměti. Mně se to moc nedaří ani po cca desátým poslechu, ta intimnější stránka na Force Form Free funguje spíš jako podmaz než jako výmaz. Právě v tišších momentech je bohužel hlavní slabina desky nejvíc znát – novinka od Dead Meadow posluchači dopřává hlavně důvěrně známej komfort, kterej uspokojí ale hlubší stopu nezanechá.