DARK GAMBALLE - SuperStar

-OO-
5.5

pojmenovat album po jatkách na dětské sny o popových hvězdičkách v době, kdy se nejsledovanější domácí televizní soutěží ohání každý, kdo udrží pero, moč a myšlenku, je krok přinejmenším odvážný. aby dával smysl, musel by být mostem k v jakémkoli směru nevšednímu pohledu nebo k alespoň náznakem neotřelé nadsázce.

ani jednoho se v případě nejznámější kapely z města vyškovských patoků bohužel nedočkáte. výběr názvu je stejně nešťastný jako úkrok od nápadu přednášet texty ve vlastním – fiktivním – jazyce.

český posluchač nikdy kdovíjakou literární úrovní neoplýval (není lepší důkaz, než že blackmoonovy doslova vepřové výpečky jsou předkládány jako poklady div ne hodné kryla, halase nebo seiferta) a i texty v domácí hudbě (zdaleka ne jen rockové) až na výjimky odjakživa hrály zcela odlišnou roli, než za hranicemi (stačí se zamyslet nad frekvencí otázek typu „o čem zpíváte?“ v domácím tisku). i na nuzné domácí poměry však slovní výpotky vyškovský představují nejsprostší suterén, odvar z desetkrát vylouhovaného čajového pytlíku.

slovy jana rejžka by za některé z nich (refrén titulní písně „mý jméno je prázdnota“, obrat „v hypnóze slávy trochu něhy hledá“ z téže skladby a další perly bych nechal tesat do kamene…) „u nás v hospodě na růžku dostal půllitrem do hlavy!“

výjimečný vypravěčský talent velikosti prousta nebo genialitu zkratky reprezentovanou řekněme joycem od české kapely opravdu neočekávám. jakous takous úroveň, která texty dark na této desce obešla mílovým obloukem, ale ano.

a je to nanejvýš škoda, protože od minulé desky se kapele podařilo udělal poctivý krok vpřed. hudební výraz se opět posunul a pokud v souvislosti s novinkou zazněla škatulka nu-metal, není zcela od věci. už u první skladby si nelze nevšimnout paralel s korn: výrazná, dopředu vysunutá basa; (zvukově) na domácí poměry až nečekaně pestré kytary, hrající si s všemožnými krabičkami; plus proměnlivý zpěv vymršťující se do stále jiných poloh. několik dalších písní střižených podle stejného kopyta patří nejen k vrcholům desky, ale i k tomu nejlepšímu, co se kdy v české kotlině v příbuzném žánru urodilo.

nebyl by to snad ani dark, kdyby celá věc neměla háček. mezi písně se bohužel vkradlo několik, které by slavily úspěch na upoceném parketu na sobotní zábavě kdesi v sokolovně na návsi u rybníčka. řeč je o titulní skladbě, stejně jako o několika dalších, ukázkově plochých, přízemních, hudebně nejobyčejněj ších písničkách bez jakéhokoli momentu překvapení, ve srovnání s kterými představuje i tvorba ládi křížka nevysychající studnicí invence.

naštěstí alespoň v rovině zvukové není pro kompliment třeba chodit daleko. stáňa valášek potvrdil, proč patří k domácí špičce, která dokáže držet krok s děním za hranicemi. zvuk je nádherně plný, oblý, kytary jsou výstavní. výborná je basa, pokulhává elektronická složka, byť že smyčky zní roztomile archaicky, je více otázkou autorů, než studiového dohledu.

pokud se o dárcích nejpozději od druhého alba hovoří coby o kontroverzní kapele, novinka tento dost možná nechtěný titul potvrzuje. nebýt několika přebytečných písní, na které autoři za pár let rádi zapomenou, a především místy opravdu hloupých textů, mohlo album dopadnout tisíckrát lépe. vyměnit jazyk obyvatele jiné galaxie, ve kterém nerozeznáte dětské žvatlání od rozsudku smrti, za češtinu, kde vám za uši tahá každé přes koleno násilně ohnuté slůvko, se nevyplácí.

bizzaro
6.5

A jak na to po tomto rozboru nyní? Asi tak, že Dark pro mě vždy byli kapelou, kterou jsem měl rád nejen pro jejich jakousi neodraditelnost dělat věci po svém, bez ohledů na ostatní názory a kecy okolí. Ano, od svých kořenů jsou sice na hony daleko, ale stále zapadají do oné škatulky ‘hard & heavy'. Jak ale s poněkud diskutabilní novinkou? Za menší mínus shledávám opuštění fiktivní gambalštiny, i když na Merizo Nanen dle mne cheshtina fungovala. Také postrádám onen odér chladu (Robotory) a nespoutanosti (Dark Gamballe a Under the Bottom). Mistr -00- již uvedl vliv Korn, což bych v oněch ‘h & h‘ pasážích naprosto duplicitně uvedl také. Avšak SuperStar mi do oušek neleze tak jako předchůdce, který mi přišel přirozenější, volně plynoucí i bez všeho ‘Satan Cirkusu‘ kolem, ačkoli již na líčkách měl napudrovánu onu přístupnou růž. A zde vidím největší slabinu aktuálního nosiče. Ne přílišnou snahu na sebe upozornit, ale jakousi částečnou foremnou neforemnost materiálu. K tomu přiodečtu občas ‘jiné či zvláštní’ texty, ač někdy trefné, ale toho jsme si u Dark již mohli zvyknout. Nicméně.. budu mírnější než-li kolega.

-00- - 22.02.05 18:31:56
Kámoš D: hospoda na růžku: je řeč o hospodě Na růžku, čili mluvit o nějaké invektivě… přirovnání s J a P: ta věta by vadila, kdyby v ní byl kdokoli jiný. Protože v té větě o P ani J opravdu nejde, ale to už ti asi taky došlo, protože jinak bys tady tak nebubákoval. ten zbytek: o struktuře recenzí, natož o tom, co je podstatné atd. nemají jasno ani teoretici, asi tak. Jestli máš dojem, že je o čem debatovat, piš mi na PLAZZM@centrum.cz, já se sem až tak často nedostanu (PHP :(
schizmo - 21.02.05 08:37:46
Kamaráde DARKU: JEstli je tvůj tón přátelský, si nejsem dvakrát jist. Nechci se s tebou hádat, já jsem se chtěl za DARK postavit po tvém boku, ale je vidět, že ty nechceš hájit kapelu, ale SEBE a hrát si na slovíčkaření. Tímhle kapele škodíš víc než jakákoli recenze...
piTRs - 21.02.05 08:04:06
Z nových Dark jsem slyšel 1 věc a pokud bych jenom na základě toho že se mi nezdála kvalitativně skoro ani srovnatelná s čímkoliv z Merizo... tvrdil, že celá deska stojí za hovno, připadal bych si jako zpočátku slušně argumentující kámoš Darku. A propos, nejseš náhodou taky kámoš Sparku?:-)
bizzi :: direktorní - 20.02.05 12:36:12
tě žeru ;o) hlavně, že Dark a jiné webziny jsou vynikající, to stačí. sme tu proto, aby byl videt ten rozdil, vis?
kámoš darku - 20.02.05 12:31:53
To, že vás baví dělat webzine, který není dobrý (říká schizmo a já s ním souhlasím), je sice zvláštní, ale proč ne. Doufám jen, že při tom nečekáte, že to bude bavit i někoho druhého.
bizzi :: direktorní - 20.02.05 11:54:01
Darkx frend: jojo, nas webzín stoji za hovno, souhlasim. ale my sme, narozdil od tebe samozrejme, sracky a proto nas to bavi, vis?
Direct whore II - 19.02.05 13:54:02
Tahni tady to nikoho nezajima srakca ses ty!!!!!Chcipni
kámoš darku - 19.02.05 12:34:34
Direct whore: 1. caps lock používat umím, ale formulář téhle stránky, jak sis jistě všiml, používá pouze velká písmena, Zato ty by ses mohl naučit používat dikaritiku, co říkáš? 2. tím, že jsem nečí kámoš rozhodně nemachruju, protože právě zde na Dark Gamballe padla kupa sraček a pár, včetně těch tvých , se přilepilo i na mě. Schizmo: Kamaráde, máš v tom obdivuhodný zmatek. Dále použiji POUZE tvých argumentů: DG nejsou Rammstein a nejsou za muziku placení. Jejich hudba je legitimní, i když neoperuje tím nejvíc "in", co právě frčí na světové scéně. Nehrají si na mistry světa. je to jen jejich koníček a jejich hudba. Respektujte jejich hudbu a nepouštějte se do rozboru jazyka textů! No tak vidíš, jak ses do toho zapletl. Nejste první ani poslední, kdo by chtěl vynášet soudy a sám zůstat nesouzený. Nejen v recenzi, ale ani ve vašich reakcích nedokážete své názory obhájit jinak než tím školkařským "prostě si to myslím a basta!". došlo ti vůbec, že svým předchozím postem jsi de facto připustil, že váš webzine stojí za hovno? A jediný důvod, proč jsem se pustil do rozboru stylistiky byl ten, že pologramotný autor recenze si vybral texty DG za svůj hlavní cíl. Proto jsem ho chtěl přátelsky u pozornit, aby si vypáčil trám z vlastního oka dřív, než se začne starat o cizí třísky.
kámoš darku - 19.02.05 12:29:09
Direct whore II - 18.02.05 17:58:22
Se nauc pouzivat Caps Lock nulo a pak tady machruj, ze si neci kamos mamrde. Dark nenavidim a treba se poser
schizmo - 18.02.05 16:46:35
To Drak´s friend: Jenže tady se nikdo za dobré "novináře" nepovažuje... Názor kohokoli může být legitimní aniž by používal tu nejvybranější češtinu a operoval těmi nejvíc "in" žurnalistickými termíny. Nejsme v mladé frontě a nejsme za to placení, nikdo si nehraje na mistry světav psaní... Je to jen koníček a naše názory... My (já!!!) respektujeme tvé názory a ty respekruj naše, aniž by ses pouštěl do rozboru stylistiky... škoda, že takováhle debata vybředla zrovna u Superstar...
kámoš darku - 18.02.05 12:42:19
Dobrých recenzentů u nás je podle mě jen pár, a žádný z nich nepatří mezi "známá jména". Kvalita české žurnalistiky obecně je velmi tristní. Jen si znovu všimni této recenze: její autor neovládá ani základy stylistiky. recenze nemá strukturu, neargumentuje, jen rozdává nálepky, a činí tak jazykem nenápaditým a otřelým včetně nejomlácenějších žurnalistických klišé typu "česká kotlina", které by si dobrý novinář opravdu neměl dovolit. Některé invektivy si dokonce nenápaditý autor musel vypůjčit (hospoda na růžku). Recenze zaměňuje podstatné a nepodstatné, z nahodilostí vyvozuje nepatřičné závěry ( z podobnost i kytarového zvuku je tu hned podobnost s Kornem). Autor nemá ponětí, jak dostat do svých tvrzení jiné odstíny než černou abílou, zřejmě proto, že nejsou časté už v jeho myšlení. Je to prostě ochotnická slátanina, a tato okolnost je tím komičtější, čím víc se její autor zaklíná velikány světové literatury. Vůbec přitom nezáleží na tom, zda kapelu chválí, nebo ne. Dokonce si myslím, že na "Superstar" by se dala napsat i přísná recenze, která by byla přesto svým způsobem opodstatněná.
bizzi :: direk-thor - 18.02.05 09:23:52
kamarade Darku, co sem napsal, za tim si stojim. Dark se mi libi stale, ale touto deskou, ac si dost lidi mysli, ze je to deska roku, se dle me presne netrefili. nerikam, ze je spatna, ale treba Merizo Nanen je oproti Suprstár bomba, i kdyz je dost popina. mozna sem desku spravne nepochopil a treba se pocit labůža dostavi az za nejakou dobu... a kdyz myslis, ze recenze ma byt takova, jak uvadis a souhlasim s tebou, dej mi par prikladu recenzentu, kteri tak cini. budes se divit, ale neni to tak jednoduche..
kámoš darku - 18.02.05 09:02:29
rADA pRO ANÁLNÍHO IDIOTA: SVŮJ NEJLEPŠÍ A JEDINÝ ARGUMENT VYJADŘÍŠ JEŠTĚ RYCHLEJI TAK, ŽE ZMÁČKNEŠ ":", "-" A PAK UŽ JEN DRŽÍŠ ")" , zVLÁDNEŠ TO? Ještě bych rád dodAL PÁR SLOV KE KVALITĚ RECENZE. nENÍ TO TAK SUBJEKTIVNÍ ZÁLEŽITOST, JAK SE NÁM BIZZ SNAŽÍ NAMLUVIT. tEXTY dARK gAMBALLE MOŽNÁ NEJSOU SKVOSTY POEZIE, ALE STEJNĚ TAK ROZHODNĚ NEJSOU ANI "VÝPOTKY Z nEJSPROSTŠÍHO SUTERÉNU",. jSOU NĚČÍM MEZI OBĚMA EXTRÉMY , A MNĚ OSOBNĚ JSOU SYMPATICKÉ MINIMÁLNĚ VÁŽNĚ MÍNĚNOU SNAHOU ŘÍCT NĚCO, CO JE "JEJICH", NEOPISOVAT. a TO JE ZŘEJMĚ PRÁVĚ TO CO NAŠE BIGOTNÍ UNDERGROUNDOVÉ GÉNIE TAK DRÁŽDÍ, TI MAJÍ SVĚT JASNĚ NALINKOVANÝ: PÁR ZBOŽŠTĚLÝCH KAPEL Z VENKU, NA KTERÉ SE NESMÍ ŠÁHNOUT, A ČESKÉ KAPELY MOHOU BÝT JENOM TAK DOBRÉ , JAK DOBŘE JE KOPÍRUJÍ. zASRANÁ UNDERGROUNDOVÁ ZAPRDĚNOST , ZASRANÁ MENTALITA KULTURNÍ KOLONIE, ČESKÁ PATOLÍZALSKÁ VYSTRAŠENOST. kDYŽ NĚKDO TENTO UZOUČKÝ HORIZONT PŘEKROČÍ, HNED JE TŘEBA NAJÍT HŮL A POŘÁDNĚ HO ZPRÁSKAT, A TU PŘIJDE K DOBRU I CHUDÁK jOYCE. rECENZENTI MAJÍ SAMOZŘEJMĚ PLNÉ PRÁVO VYJÁDŘIT VÉ NÁZORY, AŤ JSOU JAKÉKOLI, ALE POKUD MÁ BÝT RECENZE DOBRÁ, JE NUTNÉ ABY SVÉ ARGUMENTY PODPOŘILI ČI OBJASNILI, ABY JE I ČLOVĚK S ROZDÍLNÝM NÁZOREM MOHL PŘIJMOUT ASPOŇ JAKO JINÝ ÚHEL POHLEDU,. pOKUD TAK NEUČINÍ, (PŘÍPAD TÉTO RECENZE), JDE JEN O SLED NADÁVEK, A URÁŽEK,. KTERÝ NENÍ TŘEBA BRÁT VÁŽNĚ.
Strap - 18.02.05 00:21:56
Pro me Payo zin roku a nepotrbuju aby mi nekdo vykladal argumenty proti
schizmo - 17.02.05 20:15:56
Je na čase, abych zde taky nechal nějakého toho bobika :-) Dle mě je SUperstar českou deskou roku jak vyšitou! A přestože vím, že mnoho lidí ji nemůže skousnout včetně lidí kolem me, nepotřebuju cizí názory k tomu, aby se mi to líbilo... A texty jsou právě to, co dělají DG jedinečnými!!!
Strap - 17.02.05 19:46:47
Ajeje do Prahy jen kousek
Análek, smějící se idiot - 17.02.05 12:13:15
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
kámoš darku - 17.02.05 07:32:07
Smajlík jako argument: taky dobré. Čím víc, tím přesvědčivější. Mimochodem, to že jsem kámoš darku ještě neznamená, že musím nutně žrát jejich muziku a texty i s chlupama. Vadí mně jenom, že se tu po nich zbůhdarma vozí jakýsi přidrzlý snobíček, který neví, co mluví. Což se zdaleka netýká jen Darku. Jak si polovzdělaný fanzinář na ukrutného boha soudce hrál.
@n@l - 16.02.05 15:03:50
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
kámoš darku - 16.02.05 14:47:33
To přirovnání k Joyceovi a Proustovi je úlet. Dal bych ruku na špalek za to, že autor z nich nečetl ani písmenko a jejich jména se mu zadřela v mozku u maturity ve škatulce "nezpochybnitelná kvalita". Kdyby je četl, nenapadlo by ho srovnávat je s texty metalové kapely. protože nevím o metalové kapele, která by měla texty na skutečně básnické úrovni, včetně zahraničních špiček, je slabomyslné vyčítat to právě dark Gamballe. Texty Kornu nebo Pantery taky nejsou žádný Orten, jen to nevíte, protože nerozumíte pořádně anglicky, a pak, co jde z "venku", to je přece svaté. :)
piTRs - 02.02.05 08:01:39
až tak?
cecik - 01.02.05 21:59:28
Hocgrokos sksjdzufndopbp pochvos khdtzdhr vjiojo ooOoooooo
CannaX - 01.02.05 09:12:14
Hej co ma ta putcha proti rybnickum u Sokoloven ... u nas rybnicek neni ... co bych dal za rybnicek ... a na zabavy taky serou ... E HHH ... MCXV
- 27.01.05 08:26:52
to nutne ne, ja treba azse nerozumim textu DG, protoze mi to prijdou akorat nevrstveny obraty bez nejakyho vyznamu, takze to je fakt relativni :o) No, odjakziva jsem tvrdil, ze nejlepsi texty meli DISCHARGE
Ashok - 27.01.05 08:18:10
Pokud jsou pro tebe zajimavy texty, kterym vlastne ani nemas sanci rozumet / pochopit je a beres je jako doplnek muziky (nic proti takovejm kapelam) tak pak jo . . . proti gustu . . .
- 26.01.05 10:13:33
ASH: jasny, ja fakt necekal texty model PORCUPINE (nebo nedej bože KING DIAMOND :o), jen mi přijd,e že kdyby ta deska byla v gambalštině, byla by (aspoň pro mě) stokrát zajímavější... K těm textům, on je to problém fakt více jak 90 procent kapel, opravdu málokterá je má na úrovni
Ashok - 26.01.05 08:52:31
pzx : ok, me vadi zas jiny typy textu, u Dark mi to prijde v poho, vlastne to ani nevnimam jako nejakej nahlej pokus o (a)shocking :o) - kdyz si poslechnu treba Merizo Nanen (cesky valy), tak ty texty proste kontinuitu maji, resp. je z nich poznat, ze to stale pise jeden clovek - maji styl. Nekde jsem cetl pripodobneni Darku jakoze "metalova Lucie" - to myslim celkem sedi, hlavne na ty texty, tak jestli by nebylo dobry se na to divat odjinud.
-00- - 26.01.05 08:34:48
ash: dost bych ti oponoval. mě ta deska baví hodně, ale díky těm textům ji prostě nemůžu poslouchat... "recenze" je to možná příkrá, ale jen proto, že tahle kapela má na mnohem víc a i to i v minulosti, pro mě hlavně na robotory, dokázala. nic víc. jeslti v tom někdo hledá snahu šokovat atd., je mi líto
Ashok - 25.01.05 15:11:24
:o) to je zase ster ala stary MJC - po dlouhe dobe. (Me se ta deska teda libi, coz je tu asi jedno). ALe ta recenze na me pusobi jako kdyz nekdo pise (ani neni to poprve, vid:o) neco, co proste neni jeho cup of tea . . .
- 25.01.05 14:47:47
"A mě to" - ...mně... třetí pád
Vytek - 25.01.05 12:32:17
....no to jo.....=))))
Strap - 25.01.05 10:24:04
vypada to na dalsi sranda hlody na marastu
Viteq - 24.01.05 20:30:12
jujky dujky samojujky ... a málem bych opomenul ... LAPACHA taky moc dobrý ... trdly, trdly ... bzum, bzu,. bzum ... MOUCHA ... :-))
Viteq - 24.01.05 20:24:46
abych se přiznal, jsme z nicku "Vytek" maličko nervooozní ... ale "G"ábinka je .... čupr ... :-)
Vytek - 24.01.05 16:04:17
Je to fajn deska, ale jestli je desed jako 10, no tak to je u mě salát jako prase. =)
bizz :: thor - 24.01.05 14:05:23
ja myslim, ze J.K. je nekdo "od nas" a naramne se bavi ;o)) to totiz jinak ani neni mozne ;)) "to je umění totálně nablít na výtvor někoho jinýho" chachá!!! 1/ pokud má kapela problémy s tím, že někdo může mít opačný názor, proč tedy něco tvoří a následně posílá k recezi? 2/ pokud mají čtenáři problém s tím samým, proč sami čtou? 3/ když se nemůžeš nikdo negativně o něčem vyjádřit, proč tedy existuje jazyk, slova, zrak, sluch.... a celá kulturní (nejen hudební) sféra, když o všem si každý musí myslet jen to nejlepší? je přece zbytečné - v případě MJC - číst recenze, když očekáváš, že na všechno se budou psát jen chválozpěvy a ze stupnice 1-10 se bude používat jen 8-10? děkuji J.K. za odpověď, očekávám, že se opět pobavím...
bxbx - 24.01.05 13:42:28
j.k. : si sasek! merd: a co ty jsi dokazal, ze se smejes? :-)))
dreckus - 24.01.05 11:12:00
:))))
J.K - 24.01.05 10:39:01
Sracky tu kydáte jen vy, včetně recenzenta. To je umění totálně nablít na výtvor někoho jinýho. Možná by mě zajímalo co ste kdy dokázali vy...
dreckus - 23.01.05 23:57:21
já právě myslel že to od 10 byla spíš cynická poznámka, která potvrzuje zdejší recenzi :))
standa dolinek pyco - 23.01.05 11:54:42
notypyco :) ohanet se Bohusem Nemcu, ktery posloucha snad jenom Kabat, Arakain, Alkehol a jine agro a Spulakem, ktery je totalne mimo uz od te doby, co napsal svou prvni recenzi, to je vazne sila :)
Vytek - 23.01.05 10:32:32
U nás se říká: "trefeny hus nejvic reve". A mě to tak zrovna teď připadá
10 - 23.01.05 09:04:07
přidavám jen pár komentářů kolegů redaktorů,aby měl čtenář možnost vyběru.na téhle desce jsem pochopil moc melodické skladby a silného textu.bohouš němec/rockshock/.texty superstar jsou skutečnou lahůdkou,zaujmou výtečnou slovmí rytmizací i neotřelou obrazivostí.merigold/metalopolis net/.celkově rozhodně nadprůměr.málokdo si hraje se slovy a vymýšlí netradiční zajímavá slovní spojení.fobia zine.Oslovila mě lyrika u běhu na dlouhou trať.hackl/top rock centrum/.Přidáme-li solidní české texty.jarda špulák/rock a pop/.A mužeme přidat pochvalná slova .Petra Korála,jana petrička,davida kollera,romanaholého,petra fialu .atd.....co dodat .s pozdravem 10
standa dolinek pyco - 22.01.05 15:41:27
J.K. ----> hele a co kdyby ses nad tou recenzi zamyslel ?? treba by ti doslo,ze neco na tom je a nemusel bys tady kydat sracky... vazne miluju tyhle ortodoxni fanousky, kteri nepouzivaji mozek a autory jakekoliv kritiky na jejich oblibence hned bezmyslenkovite posilaji do prdele....
Strap - 21.01.05 23:01:58
Hm no byl si docela drsnej, ale vypada to , ze si to fakt slysel
- 21.01.05 20:51:01
van: ta břitkost je tu jen proto, že pro mě ta deska je kvůli textům neposlouchatelná. s joycem nesrovnávám, prostě problém je, že vedle tohohle jsou poklady i páral s vývegem
bizz - 21.01.05 18:23:29
no prave, ze muzou, nekdo jim to vzdycky sezere. i kdyz, co se tyce nespokojenosti fans se St. Anger a jeho neprodejnosti, proc myslis, ze vyslo Some Kind of monster? druhy vratka na dolarky..
J.K - 21.01.05 17:54:37
Každej na to má svůj názor. Pár dobrejch skladeb na těch deskách je, ale už to nebylo ono. St.Anger je pro mě rozhodně lepší a obdivuju Metallicu že si dovolili takovou desku natočit. I když oni si už můžou dovolit vydat cokoliv...
bizz - 21.01.05 17:28:11
po 15 letech? to chces rict, ze posledni dobra fosna je ...and Justice? priznam se, ze zasadni pro me je taky jejich tvorba do 88. roku, ale na Černé, i na Load a ReLoad včetně S/M je par dobrych skladeb a dle me lepsich nez vse na St.Anger. ano, mozna nemaji takovou rychlost a tempo, ale to neni vsechno
J.K - 21.01.05 16:48:27
Po (15-ti) letech pořádnou fošnu...
bizz - 21.01.05 16:36:55
J.K.: ja myslim, ze borec si ty ;) promin, ale jestli podle tebe Metallica vydala konecne poradnou fosnu, tak to je asi taky prvni, kterou si od ni slysel, ne? Landu nemam rad (a to by bylo na dlooouhy povidani!!!), ale to neznamena, ze o nem nekdo jinej nemuze psat ci ho poslouchat. nazdar
J.K - 21.01.05 16:30:52
tak Takhle jsem se dlouho nepobavil. pěkná hromada hoven... Každopádně po přečtení některých starších recenzí na tomto serveru se už nedivím - metallica-po letech pořádná fošna,dle vás sračka, zato dan landa to je borec. Peklo! Na takovou recenzi od takovejch lidí můžou být darci jen hrdí...
david čoko - 21.01.05 08:22:26
velmi břitká a zajímavá recenze! jen srovnání s nejlepšími literáty své doby možná není vůči české kapele (!) tak úplně fér