CRADLE OF FILTH - Damnation and a Day

morticia
9.96

Po loňské kanonádě, která čítala vydání až dvou 2CD i pánové česači ovoce uznali, že je čas na vydání další řadovky, která by posluchače nakrmila víc, než předešlé výškrabky. Z Kolébky neřesti se tak vykutálelo další červivé jablíčko a s podtitulem From Genesis to Nemesis… se nám koulí vyprávět příběh pana Lucifera.
Co je ušislyšně do uší bijící od samého začátku, je nezvykle chabý zvuk, který přes veškeré snahy spolku evokuje myšlenku, že tady zkrátka něco chybí. A ono vážně chybí. Post druhého kytaristy, kterému dříve vévodil Gian, zeje prázdnotou. Po jeho odchodu se zbytek smečky rozhodl nechat toto místo definitivně volné a tak současná sestava čítá jen pět členů. Ať už tím sledovali cokoli, na celkovém projevu je kytarová ochuzenost velmi dobře znát a to i přes heroické výkony maďarského sboru a orchestru (celkem 72 členů) a hrdelních orgií staré známé Sarah Jezbel Devy.
Na rozčertění přichází intro lezoucí přímo z tlamy pekelné, které předehřívá kotel vzteklé The Promise of Fever. Vzhledem k zachování notné dávky syrovosti by se tohle svižné chrastění řetězů dalo směle šoupnout do jednoho pytle se skladbami staršího data. V tomto směru se vine i kousek třetí výrazně holdující jak instrumentálním, tak i pěveckým sólům, příjemně vtírající bolest do všech pórů. Následná An Enemy Led the Tempest uceluje první část příběhu, kdy se pekelníkovi uzavírá brána nebeská a Bůh vyhání nezvedence z ráje.
Andělé padající k zemi a prokousávající se do království ohně vtahují dění do oddílu druhého, do ztraceného ráje. Výbušnost a našlápnutost se rozmáhá i každým tónem Better to Reign in Hell, kde se konečně objevují vyhrávky vytrhávající dosavadní produkci z jednolitosti. Sypot se ale valí pořád dál přes všechny podzemní zrůdy a rohatce bědujících nad odepřeným blahobytem. Padlá okřídlená čistota dostává první špinavé rány. Packá přes hromady zdechlin, aby se dostala až do nejhlubšího hnusu, kde spatřuje svoji další existenci. Neveselé bloudění utíná lahodná smrtící Carrion.
Znovuobjevením klidu a spokojenosti podtržené mírnými pochybnostmi vstupuje dílko do své druhé, podstatně melodičtější, poloviny. Sbor a orchestr uvádějící kus desátý nastolují etapu změn a experimentů, které pokračují i širším spektrem hrátek s Daniho vokálem. K silnějšímu projevu se konečně dostává i dosud celkem (hlasově) nenápadná Sarah. Produkce nabírá posmutnělou skličující atmosféru, která vrcholí až baladickým songem Doberman Pharaoh. Od strhujících klávesových pasáží přes srdcervoucí našeptávání a sekané kytarové vyhrávky až po Martinovo houslové umění nahánějící mrazení. V podobně sžíravém duchu jede i Babalon A.D. přinášející velmi věrný zvuk práskání bičem do chtivých těl, kterým skýtá labužnicky sadomasochistické klima.
Přeběhnutím k závěru se ještě prodíráme rozkvetlou zahrádkou plnou rozjařilého pučení a bzučení, kde by si nikdo ani v duchu nepomyslel, že mu ďábel dýchá na záda a svým dlouhým jazykem olizuje paty. Temnota se rozplývá ve slunečních paprscích, jen občas se ozve skučící a nespokojený Lucifer. Ještě stihnout poděkovat Bohu za jeho podporu, kterou nevědomky zapříčinil prozření do jiného světa a v zápalu horkých letních tanečků a nedopalků od cigaret rychle sundejme růžové brýle mámení a prozřeme též. Život v chlípnosti a neřesti objímající naši chorobnou mysl je přirozenější než pachtění se za nebeskou neposkvrněností. Myšlenka téměř na 80 minut.
Ačkoliv COF z původně čerstvého svěžího ovoce postupem let vyrobili kompot a posléze přesnídávku dnešních dnů, ještě pořád v nich zbylo něco původního, i kdyby to měl být jen Daniho skřehot. Jak se říká „nezavrhujme staré věci pro nové“, tady by to mohlo platit naopak a dvojnásob.

17/76:53

Milda - 06.05.03 10:28:30
zlváštní že Martin nezareagoval na ten Mortin komentář jeho recenze :-))
bizzaro :: direk-thor - 02.05.03 09:14:53
ještě jsem to neslyšel a jsem pln očekávání
my name - 29.04.03 17:05:49
Zde je několik mých postřehů ohledně nových c.o.f. Tak se mi zdá, že s touhle kapelou to jde pěkně z kopce. Otřesný zvuk ,nedostatek kvalitních nápadů a hlavně odklon k odpornému hevíku, který sem pozoroval už na midian. A ten symfonický orchestr - to je trapas na entou!!! Hlavně, že se Dani dušoval, že nebude použitý jako u dimmu borgir jen v intrech, ale že prý bude součástí všech věcí - kecy, kterýma může krmit tak akorát média. Tohle není Cradle of filth, ale Cradle of Shit. Kde jsou ty časy, kdy vydávali klenoty jako Vempire,Dusk and... Tímto albem pro mě definitivně skončili!!!!!!!!!!!!!!!
dreckus - 25.04.03 19:42:07
goRRRe666abRRRo - 25.04.03 17:31:44
gfys
mosh.2.bleed - 25.04.03 17:17:01
spalte všechny meteory...
na.r.cyst - 25.04.03 14:10:02
prosím, spálit (meteoru). dík
Milda - 25.04.03 11:25:49
majznout
Ashok - 25.04.03 11:23:49
Ticketák : si myslim - Meteora ruleZZZ
Ticketörr - 25.04.03 10:31:52
Meteora juchůůůů!!!! Už to mám doma taky!!!
morti - 25.04.03 09:15:07
nejlepší je stejně Landa kšanda:-)
morti - 25.04.03 09:11:26
aaaaach ano, morti si početla........ 4MARTIN: vlastně mi není jasný, proč tě to bodový hodnocení tak startuje:-) když utrousím poznámku k recenzi ve Sparku, tak mi spoustu věcí taky moc nedocvakává..........hodnotit historický průřez COF, přechod k Sony a přemýšlet s čím vyrazí Dimmu Borgir........a pak dát 4/6........a o samotné desce pomalu ani řádku........:-) krom toho to není soutěž v chápaní, kolidování, lícování........:-) dej si pohov a vyraz si do parku na piknik, dej si pár pivíček a klídeček:-) .........:-)))
Ashok - 25.04.03 08:16:58
Milda : No novej Linkin je samo lepsi :o)))
pcx - 24.04.03 16:29:01
huh,stejne to stoji za hovno.burani.
dreckus - 24.04.03 16:23:59
kriste :)))
Martin - 24.04.03 16:08:07
Ashok: debata neni ani tak nad tim, komu se libi a komu ne, spis nad tou pro mne nepochopitelnou celkovou podobou recenze.
Milda - 24.04.03 16:07:42
hmmm.... a co je lepší?? novej Linkin Park nebo COF?? :))
Ashok - 24.04.03 15:06:15
Martin : Proc ? Aspon bude mit Morti co cist :o)))) btw : me se ta deska libi
Martin - 24.04.03 14:36:22
ugh, pardon, nejaky error, prosim nekoho s pristupem do systemu, at to jednou smaze.
Martin - 24.04.03 14:27:46
Morti: Jako starik se sice diky svemu veku bohuzel citim :-))), ale opravdu neni mym zamerem takto s Tebou mluvit a odrazovat od debaty, at uz inteligentni, nebo ne. Ja Tvoje argumenty beru, ale NEROZUMIM jim (a zajimalo by mne, zda jim rozumi nekdo jiny z diskutujicich). bZZ a spol. Ti potvrdi, ze jsem taky fanousek COF, Principle bylo prvni blackove album, ktere jsem kdy slysel, atd., blablabla, proste jsem na nich jakoby trochu vyrostl. Cili tezko mne obvinovat, ze napadam vse, co neodpovida memu vkusu - COF, aspon nektere desky, mu celkem odpovidaji. A Take, protoze se nezname osobne, netusim, kolik je Ti let, proto k Tobe nemohu pristupovat jako k male holce :-) Stejne ale porad nechapu, jak je to s tou zminovanou rozdvojenosti. Opravdu nejsem tak hloupy, abych nepochopil z recenzentova pristupu k desce jeho pristup k samotne kapele, to je prece jasne, ze se Ti to libi, poslouchas, jsi velky fanousek atd. Ale i velci fanousci kapel, pokud maji schopnost reflexe, jsou schopni kritizovat sve oblibence. Myslim, ze Ty toho snad schopna ses, v tom textu bylo docela dost trefnych poznamek, ktere vyjadrovaly problem spojeny s novou tvorbou COF. Cili vecne s tim Tvym textem opravdu nepolemizuju, ale jen mi nejak prijde nedotazeny to bodovani. Objektivita a subjektivita je sice na delsi debatu, ale doufam, ze snad nebudes mit nic proti vete "Tvemu subjektivnimu pohledu na desku vyjadrenemu textem objektivne naprosto neodpovidaji Tve body" :-) Pokud bych mel zustat jen u tech COF, urcite mas jejich alba, ktera se Ti libi vic a kterym das bez problemu za 10. Pak je tedy 9,96 pro novinku i z hlediska Tveho vkusu shozenim tech lepsich momentu jejich kariery, kdy opravdu neco znamenali a dosahli, protoze i tehdy byli jen o par desetinek lepsi nez pri dnesni stagnaci. Fakt nevim, ale snad taky citis, ze proste tohle mi v Tvych vysvetlenich nehraje :-)))
Martin - 24.04.03 14:22:26
morti - 23.04.03 15:52:58
ano tati:-) tak necháme ten grupáč na drůběží farmě
Ashok - 23.04.03 15:31:38
morti : Mordurkovy zajice nebalim :o)))) - a ty bys taky nemela :oD
Milda - 23.04.03 15:31:05
a čí zadek se prozkoumává?? :))
morti - 23.04.03 15:14:04
se zeptej Ashoka, to je vedoucí průzkumné výpravy:-)
Milda - 23.04.03 14:59:08
můžu taky?? :))
morti - 23.04.03 14:57:21
Asho: sejdeme se opět u baru s kuřátkama po boku a šoupy šoupy mezi půlky:-)
Ashok - 23.04.03 14:39:28
morti : *2660* ruleZZZ !!! :oDD
bizzaro :: direk-thor - 23.04.03 14:08:33
morti: ani se ho nema cenu ptat *666/hell/666**
morti - 23.04.03 13:24:49
Asho chtěl bys zatahat???*2660*
Milda - 23.04.03 13:09:23
jakýhokoliv ptáčka ;))
Ashok - 23.04.03 12:44:42
morti : nebo kuratqa :o))))))
morti - 23.04.03 12:37:32
last 4 MARTIN: nemá cenu s tebou rozvíjet inteligentní debatu, protože se mnou stejně mluvíš jako stařík a koukáš na mě jako na holčičku, která za sebou ještě tahá kačera:-)
Milda - 23.04.03 12:32:44
že bych toho nějak zneužil?? ;))
morti - 23.04.03 12:24:02
ne "zavánějící blackem" - ale "vše odpovídájící Martinovu vkusu" MILDI:BRAVO!!!! plná podpora
bizzaro :: direk-thor - 23.04.03 12:20:51
Martin: kdyz si kliknes na kontakt, tak ti Sony Music naskoci. je tam naka chybicka, ze se to takto slilo a prekrylo. bohuzel nas mocny wbmstr ma na vse dost casu :/ nebo ze by nestihal? nemyslim si...
Milda - 23.04.03 12:09:01
oprava: ne "hodněkrát se mi stalo" - ale "kdykoliv se mi stalo" ne "zavánějící blackem" - ale "vše odpovídájící Martinovu vkusu"
morti - 23.04.03 11:27:06
4Martin:-) pro orientaci čtenářů musí taky čtenář vědět, co recenzující člověk poslouchá........a to už toho chceš od chudáka nevinného čtenáře celkem dost........:-(
morti - 23.04.03 11:23:05
krom toho si vzpomínám jen na velmi málo hodnocení, se kterými bych kdy souhlasila:-) ale o tom subjektivní názory bejvají.......
morti - 23.04.03 11:18:56
4Martin: s tim, že si měli sbalit kufry naprosto souhlasim, ale o tom to přece není.....vždycky záleží na výsledným spotřebiteli:-) dokud jsou lidi, kteří se tím dají krmit, tak proč ne:-) pokud jde o hodnocení, bodování bych zrušila, protože je tak neobjektivní jak je jenom možné..............a jestli ti to koliduje, hapruje a vrávorá je víceméně otázka tvýho úsudku, moje rozdvojený myšlení na tom bruslí jako na příkladném kluzišti:-)
Martin - 23.04.03 10:54:57
P.S.: zapomnel jsem dodat, ze ta minula odpoved je pro Morti, ale to je asi jasne :-) P.P.S.: pro BZZ - dopln si tam nazev labelu Sony Music Bonton
Martin - 23.04.03 10:53:38
promin, ale stejne tomu nerozumim. i Z te posledni odpovedi vyplyva, ze COF maji cosi jako svuj "vrchol", pak cosi jako "prumer" a pak cosi, co je jeste kus pod jejich prumerem, ale kam se dokutalela soucasna tvorba... Cili kdyz si treba budu myslet, ze Vempire je jejich "top", dam za deset, Dusk na pomery sve doby a celkove sceny vyborny, ale na pomery COF spis prumerny, tak dam treba za sedm, ale novinka stoji rekneme na prumeru sceny a pod prumerem COF, pak to vypada tak na pet bodu, ne? Prece nemuzes rict, ze je neco pod prumerem moznosti kapely a pak jim za trest srazit 0,04 bodu :-))))) Od ceho tu je desetistupnova skala? :-) Prece pro orientaci ctenaru, ne pro matematicke fiskusarny :-) Cili zaverem - moc se omlouvam, ale vazne "necomprende", oznaceni "na jejich pomery slabsi kus" mi s hodnocenim 9,96 nekoliduje :-))) Mimochodem, Tobe vazne pripada, ze v soucasnem blacku se nenajde nic lepsiho, co by tu scenu posouvalo preci jen dal a dokola netezilo z postupu vymyslenych mezi roky 94-97? Tak vysoke hodnoceni sedme desky COF, ktera je ukazkou ohromne vyvojove regrese v mysleni kapely, je prece tak trochu plivanec do ksichtu vecem jako Emperor, kteri aspon vedeli, kdy skoncit, aby nedelali veci "pod svuj prumer".
Martin - 23.04.03 10:46:28
Milda: hodnekrat jsi asi narazit nemohl :-) Mam celkem dobrou pamet - Recenzoval jsem jenom tri francouzske blackove kapely: Anorexii Nervosa, ktera samozrejme v mych ocich stoji hodne vysoko, a pak Ad Inferna (tusim ctyri body) a Seth (posledni album ovsem stejne vybocuje z blacku a dal jsem tusim za pet). Misanthrope nejsou black, a navic ani oni ode mne za posledni desku nedostali sestku (logicky).
Milda - 22.04.03 19:36:10
jinak já proti Garmovi nic nemám - v mých očích je to prostě jen zahozený talent. Nicméně si ho ale cením, že dělá věci tak jak cítí a neohlíží se na ostatní - i když jako posluchač bych uvítal trochu něco jiného
Milda - 22.04.03 19:33:27
Martin: dyt jo - já to nemyslel s přehnanou vážností... nicméně se mi hodněkrát stalo, že když jsem narazil ve Sparku na recenzi něčeho Francouzského zavánějícího blackem, tak sem se 100%ní uspěšností uhodl, že jsi recenzent ty a s 99% úspěšností jsem uhodl, že známka bude 6 :-))
morti - 22.04.03 19:24:49
4MARTIN: já tu desku nevidím, ale slyším......hodnocení naprosto odpovídá tomu, kam patří deska v rámci celýho hudebního smetiště.........a ten text představuje úroveň, na kterou se COF dokutáleli proti svému běžnému průměru:-) z čehož vyplývá, že deska je to skvělá, ale na schopnosti COF - slabší kus:-) mi comprende??
Martin - 22.04.03 18:15:10
Ja tomu uz vubec nerozumim, z te recenze mam pocit, ze posluchacka tu desku vidi tak na 6/10 bodu, nekdy i na min. To hodnoceni je naprosto nerelevantni vzhledem k samotnemu textu :-))) Marastaci by aspon tuhle miru adekvace meli hlidat, aby korespondovala slova a cisla. Ad Mordurek: mne Dani Filth nijak moc vychrtlej neprijde, Skrcek sice jo, ale hlava jako melounek a navic podle fotek za posledni dobu pribral :-). Ad Bizzka: oprava: vsechny "vyvojove aktualni" kapely z Norska (darkthrone uz asi nikdy na chut neprijdu). Ad Milda: kdybys vedel, jaky zamenitelny sragory jsou obcas schopni pustit do sveta ve velkem baliku (citajicim mnoho blackovych kapel) napriklad takovi Adipocere, asi bys zmenil svuj nazor na moji uchylnost vuci fr. scene. Naopak, tyto veci jsou tak plytke, ze o tom radeji nema cenu ani psat a placat papir (zeptej se Najtspirita, v nejhlubsim zoufalstvi jsem mu ten balik predal na posouzeni a nevybral si ani jedno album, cili tato vysec fr. sceny je zcela nepouzitelna a dokonce bych rekl, ze je kvantitativne mnohem prebujelejsi nez tech par dobrych veci odtamtud). P.S.: slysel jsi posledni Arcturus? Zrovna Tobe by se to mohlo celkem libit, Garm negarm.
mordůrek - 22.04.03 17:11:43
eh no budu o tom přemýšlet...............NE
morti - 22.04.03 12:29:47
mordůrku nesmutni, obarvi si vlasy, zhubni a můžeš taky vyrazit........
bizzaro :: direk-thor - 22.04.03 11:53:02
ticket: co myslis? A?
Milda - 22.04.03 09:49:39
to máš na mysli Wu Longovy příspěvky??
na.cyst - 22.04.03 09:03:35
debilita. stejně jako cokoliv jinýho od těhle kašpárků.
lemmy - 21.04.03 10:57:51
batohy
Ticketörr - 21.04.03 09:00:24
Bzzz: Copak?? Nelibuješ si ve zvukovém marastu, nedotažených kompozicích a falešném ženském zpěvu??:-)
mordůrek - 20.04.03 12:51:04
ach jo, to bylo hned jasný jak to dopadne ..........stačí, aby tam zpíval hubenej černovlasej skrček a úspěch je zaručen :o)
CannibalX to jsem já - 18.04.03 20:12:11
Ne sorry to nebylo k věci ... , jó ten slovní fetišismus je dobrej , co takhle nějaká aplikace ?! Zas taková temnota to néni ... black metal už umřel ... MCXV
CannibalX to jsem já - 18.04.03 20:09:12
Dohrál jste někdo Unreal Tournament 2003 , já jo , dneska ... MCXV
Milda - 18.04.03 19:34:14
já to věděl :)
dreckus - 18.04.03 18:53:56
bych se divil kdybys COF dala méně než 9,403 bodu... :) Milda 18|04|03 [09:42]: jednou za uherský rok trefná poznámka... akorát, že třeba psoledním arcturus zrovna moc na jméno přijít nemůžu :) a ani jeho hostování v některých projektech není zrovna sláva... no ale stejně je to trefné :)
morti - 18.04.03 17:55:02
však to byla reakce na první poznámku............na druhou poznámku máš reakci č.2........tak koukej správně chápat:-)
Milda - 18.04.03 12:59:08
Morti: ale to je vlastně OK..... já to taky dělám čti pořádně :))
morti - 18.04.03 12:22:02
a jsi stejnej a basta fidli:-)...................... navíc, kdybych psala o něčem, co by mě vážně strhlo, vypadalo by to úplně jinak:-(
morti - 18.04.03 12:15:34
no jo Mildi.......děláš jako bys byl jinej.........
Milda - 18.04.03 10:51:34
no - jen si všimni jaké Martin ve Sparku recenzoval francouzské kapely a kolik jim dal ;))) jinak já to samo nemyslel zas tak přesně ;))
bizzaro :: direk-thor - 18.04.03 10:19:54
oprava: Martin - jakakoli kapela z NOrska Bizz a RRR - neni pravda, treba Aghora = ???; novej Gordian neni lepsi nez prvni; tribute Rush, kde Sean nahraval, taky nic moc atd. Moldi, kdepak!!!
Milda - 18.04.03 09:42:52
MOrti - CRadle of Filth Bizz - cokoliv s Reinertem RRR - cokoliv s Reinertem Martin- jakákoliv skupina z Francie Dreck, Nighspirit - Cokoliv s Garmem když vidím tyto kombinace u recenzí, tak ani nemusím koukat na hodnocení, protože je jasné jaké bude...... ale to je vlastně OK..... já to taky dělám