BLINDFOLDED AND LED TO THE WOODS - Nightmare Withdrawals

kotek
7.5

V rámci progresivního death metalu určitě to zajímavější, co letos vyšlo. Zacílit na silný stránky, pročistit songwriting a máme před sebou špičku žánru.

Blindfolded And Led To The WoodsBlindfolded And Led To The Woods jsou z Novýho Zélandu a hrajou death metal. Vím, okamžitě tě napadnou Ulcerate, ale podívej se na fotku. Jasně, takže nějaký vidle, slám(a) a ‘humor’. Zase vedle, radši už si pusť desku. Protože jakmile spustí první The Inevitable Fate of The Universe, začnou se vzývat pozdní, výpravný Gorguts.

Ale není to tak jednoduchý, vzývá se tu toho hodně. Jen za první skladbu ušima projede několik metalovejch matematik, pár technickejch grindcorovejch výjezdů a i nějaký deathcorový breaky (já vím, ach jo). Převážně je to ale technickej death/grind, kterej si bere klasičtější disonanci z Gorguts, modernější z věcí jako třeba Pyrrhon. Z letmýho brouzdání historií to vypadá na docela překotnej vývoj - začínali někde u techničtějšího deathcoru, ale na to už se na novince naštěstí takřka zapomnělo.

Blindfolded And Led To The WoodsHlavní devíza Nightmare Withdrawals je jasná na první poslech – tahle deska kope! Ať už to jsou tech deathový klepačky, chaotický grindový výjezdy nebo ztrouchnivělý deathmetalový riffy, krev se vaří, pěst se svírá. Riffování je nápaditý a šťavnatý, bicí sešívaj a pokládaj koberce, blije se na několik způsobů. Nejvíc mi dávaj asi atmo části inspirovaný Gorguts, zběsilý grindový výjezdy (tyhle dvě polohy si skvěle sedly třeba v Rorschach and Delirium) a i pár těch trouchnivejch deathmetalovejch riffů (začátek Sic Mundum Creatum Est!).

Vypíchnout je potřeba i rozmanitost, i když tady jsem rozpolcenej. Na jednu stranu fajn, že je Nightmare Withdrawals proměnlivá deska, která tě nenechá usnout na vavřínech, na druhou stranu mám pocit, že je to rozmanitý až moc, což rozmělňuje dopad. Místy se cejtím jak na kolotoči, jeden žánr střídá druhej, do toho pár meziher (hevačový sólo, akustická brnkačka), až se z toho začne motat hlava. Neškodilo by se trochu víc zamyslet nad tím, co vlastně kapela chce hrát a jak dát různý části dohromady. Tady mi nahodilost některejch skladeb připomíná hlavně leporelo pro děcka.

Ale konec hnidopišství, Nightmare Withdrawals je v rámci progresivního death metalu určitě mezi tím zajímavějším, co letos vyšlo. Pokud se do budoucna zacílí na silný stránky a pročistí songwriting, tak se budeme koukat na špičku žánru.