Autor: 65 Uživatelé: 48 Tvé hodnocení: hodnoť
Beyond Man

BEYOND MAN - Beyond Man

Metalovější provedení těch zběsilejších poloh One Tail, One Head, které může skvěle makat naživo, ale na silnější zážitek z domácího poslechu to není.

Beyond ManBeyond Man jsou kapelou, která vznikla kolem roku 2008 z projektu Vordrinn. Krátce poté, co se banda rozjela, šla ale rychle k ledu, protože hlavní protagonisté Wraath (zde jako zpěvák a baskytarista) a bubeník Sundli začali být mnohem více aktivní v dalších trondheimských kultech jako One Tail, One Head a Mare. A dokonce i po rozpadu OTOH třeba takový Wraath nepolevil, ale rozjel další projekty jako Darvaza nebo Ritual Death. Deset let poté, co šli Beyond Man k ledu, ale tato dvojice spolu s dalšími dvěma spoluhráči kapelu obnovili.

Na konci roku 2020 nejprve zveřejnili remasterovanou nahrávku skladby Art Beyond Man z jejich starého dema Neter-khertet. Spolu s ní se rovněž objevila informace o tom, že kapela pracuje na první řadové desce, na které se objeví jak staré tak nové songy. A ejhle, jsme v půlce roku 2021 a eponymní debut Beyond Man vychází u labelu The Sinister Flame.

Co vlastně kapela hraje? Asi nikoho nepřekvapí, že se jedná o poměrně primitivní a přímočarý death metal s nablacklými riffy, čerpající primárně z oldschoolu. Kdybych měl Beyond Man přirovnat k některým dalším projektům, kde pánové působili, řekl bych, že zní jako něco mezi nejzběsilejšími polohami One Tail, One Head (vzpomínám například na stejnojmenný song nebo Rise in Red) a Ritual Death. Žádné splašené zlo ani esence samotného pekla to není, spíše se tu jede ve středním tempu. To ale neznamená, že by kapela nezvládla nasekat posluchači v některých chvílích na zadek.

Na druhou stranu, když pomyslím na to, jakými kapelami někteří členové prošli, nemohu se zbavit pocitu, že to, co tentokrát předvedli, je prostě málo. Nechci rozhodně Beyond Man srovnávat s geniálními bandami jako Mare nebo Dark Sonority, účel téhle kapely je poněkud jiný. Když ale vezmu třeba i některé lepší songy od Darvazy (Towards the Darkest Mystery!), jejichž vyznění není od Beyond Man moc odlišné, jde moc dobře slyšet rozdíl mezi kvalitou songwritingu. V tomto případě prostě postrádám některé opravdu silné momenty, během kterých bych měl pocit, že poslouchám něco výjimečného. Spíše bych řekl, že se borci během loňského roku nudili, a tak narychlo splácali nějaký materiál místo koncertování s dalšími kapelami.

Pokud se ale dočkáme toho, že Beyond Man někdy začnou hrát živě, myslím si, že jejich koncerty nebudou vůbec blbé. Podobné dojmy jsem totiž vždycky míval i z nahrávek One Tail, One Head, a jak kurva kruté jejich gigy byly! Beyond Man totiž splňují všechny předpoklady k tomu, aby vás naživo totálně strhli. Úderný rytmus, poměrně dobré (byť stokrát slyšené) riffy a zběsilé vokály. Tohle vše maká velmi dobře, jen na nějaký silnější zážitek z domácího poslechu to holt není.