AddSatan

Gába/Brutusáček: dík za/zkus ty Foul Deformity, to je EPko, download bez limitu:
https://www.fouldeformity.bandcamp.com/album/disgust
ale příští pátek jim za to něco pošlu, protože baví čím dál víc, dneska jsem to sjel 4x (po 3 pivech ještě lepší :) ), už jsem to poslal do desky března :), místy slušně tech/vyndaný nápady cca směr (starší?) Defeated Sanity, Malignancy, nebo tak něco (prd tomu rozumim), kytara/basa ex-Guttural Secrete, dost dobrej bubeník - až najazzlej feeling občas (?), ale dobře to furt hrne, i nějaký disonance (Wormed?) a fajn groovy/slam a drží pohromadě (míň "rozdrobený" než DS a M.?), basa to hezky tvrdí, vokál ujde, , virbl a vršek bicích dobrej, škoda jen "měkkopáků" :), i fajnově "romantický" intra :)

na nový NSE nahrávky jsem zvědavej, některý ty singly zní slibně, od loňska to beru jako label, co se fakt vyplatí sledovat (byť je pořád hit and miss)

a mimochodem, v těch Anachronism, co hrajou v úterý ve Vopici, hraje současnej bubeník Cenotaph a Kakothanasy, docela mě to baví, možná i víc než Replicant

docela mě baví letošní Armand Hammer - BLK LBL, jak kterej track, ale hlavně ta cca prostřední, temnější, psych-hypno část desky, nejvíc asi Ox Blood se Segalem, ty housle v tom atd. ... v létě budou v Brně na Pop Messe (+ Alabaster DePlume, Sleaford Mods atd.) https://www.popmesse.cz/umelci-2024/

jinak (znovu) doporučím loňský Shapednoise (2. track feat. Armand Hammer), což je spíš industrial/noise, některý tracky hip-hopovější, něco trap atd. ... FFo Techno Animal, Dälek, Death Grips, Moor Mother (hostuje tam)
https://www.shapednoise.bandcamp.com/album/absurd-matter
6. dubna v Praze: https://www.facebook.com/events/760747542611829/

no a nejvíc mě teď baví aktuální Moor Mother (překvapivě, starší mě moc neberou - byť třeba ta společná deska s Billy Woodsem je fajn), kde je teda hip-hop už jen minoritní vliv (asi ve 3 skladbách), spíš experimental, dark ambient, noise, jazz, post-industrial, ale...
https://www.moormother.bandcamp.com/album/the-great-bailout

   onDRajs: Potíž je v tom, že mistr císař to chce dělat pro všechny, takže je to za cenu ústupků a kompromisu.   

Tak nějak, jsou tam prvky, postupy a pasáže, který mě docela baví, ale vždycky to vzápětí nebo i zároveň něčím (z)kazí.
Na Das Seelenbrechen bylo alespoň to zajímavější (2. polovina desky) a nezajímavý (1. polovina) oddělený. Ale stejnak poslední fakt konzistentně dobrej song je od něj asi The Grave na Eremitovi.

S tím soundtrackem k Bondovi, nebo jiným hollywoodským filmům mě to taky napadlo a v tomhle kontextu je to spíš mínus (když už, tak si pustím The Andretti :) ), nebo někde jsou ty orchestrace i docela fajn, někde je to takový až moc jednoduchý, líbivý, nezajímavý (myslím kompozičně, ne zvukově, to je ok).
A i ten jeho skřehot, kterej jsem míval dost rád, tady občas působí až nepatřičně, moc nuceně "tlačenej". A čistý zpěvy v šablonovitě-vlezlých refrénech asi ještě horší. No a ty asi 2-3 sypací pasáže jsou taky rozpačitý, kytary neřežou atd.

Já jsem v tomhle konzervativní, radši ať dál vykalkulovaně rejžujou z Anthems, Nightside a 2 songů z IX a Promethea, než skládat nový pseudo-"Emperor". Nemyslím si, že by to album dopadlo špatně, možná by bylo i fajn/dobrý, ale od Císaře nechci "jen" fajn/dobrý album. Věřím/doufám, že Ihsahn i Samoth mají dost soudnosti a cítí to tak taky.

Spíš bych si dal někdy konečně Promethea živě, ale to by to musel Ihsahn hrát s lidma z Leprous atd., nebo Trym by to možná dal, ale nejsem si jistý, jestli Samoth. Navíc je to de facto Ihsahnova sólovka - jeho dalece nejlepší (a to jsem i k ní čím dál víc kritičtější, ale většina pořád super, místy geniální, ASMR - Empty, Grey!!! atd.)

jo a dík Gábo za BDM newsletter!
Indecent Excision jsem ten singl klip vlastně už slyšel/viděl a zaujalo
Embodied Torment zní taky dost fajn, "neuchopitelná" mi přijde jen cca první čtvrtina, dál v pohodě
Celestial Bifurcation taky fajn vyjeťárna - mj. na žánr dobrý kopáky :)
Foul Deformity taky dost slušný, zkusím víckrát
Repugnancy - to zní jak vyhrocenější Cryptopsy s příměsí Disgorge/Defeated Sanity, by mě bavilo, ale škoda divnýho kytarovýho zvuku a činelů, ale na demo ok - skrze ně proklik k Lurid Panacea (album května 2019 :) ) a to je podobná vysmahlost s lepším zvukem
zbytek nezaujal nebo moc měkkej/umělej zvuk a špatnej mix (Gorgasm strašný)

Ihsahn - jsem to teda po(s)tupně 2x doposlouchal (trošku auvajs) a utvrdilo mě to v názoru, že nový album Emperor nechci a doufám, že nikdy nebude. Čímž neříkám, že je to špatný, občas mě i nějakej nápad zaujal (spíš neblackovej), v druhý polovině se to v pár místech (1-2 skladby) snad i přiblížilo k avant-rock/metal in opposition (?) postupům, ty orchestrace zní víc jak skutečnej orchestr než u Emperor, ale je to až moc pompézní/vlezlý/hodný/uhlazený (i zvukově), skřehot taky už rozpačitej ... prostě nějak to tam už není, nebo jen málo. Jako asi nejlepší věc co udělal od druhý poloviny Das Seelenbrechen, ale to nic moc neznamená... ad obal - že by mu Ihriel nasadila... :), nebo inspirace Agalloch - The Mantle?

Darkspace - 15 minut fajn, pak čím dál víc nuda, hrozná nuda... brutusáčku, zkus Dark Space III (2008) - tam bys kvlt mohl docenit

LVME - už jsem to zkoušel 5x, ale první 2 skladby spíš jen fajn/trošku nuda, 3. dobrá, 4.-5. dost fajn, super zvuk (i kopáky!), nudnej vokál, ještě zkusím...

Dissimulator - docela zaujali, ale zatím na to nějak "nebyl čas/nálada", dobrej zvuk, ještě zkusím...

brutusáček: zkus někdy tu jejich "hlavní" kapelu Cryptic Shift - takovej Vektor/Voivod/Nocturnus/Atheist atd. apod. ... tu desku 2020 dával Gába do alba roku tehdá...

Obal dělal Brad Moore - v posledních letech je dost vytíženej, právě i Tomb Mold, Worm, Gatecreeper, Coffin Mulch, ale kdysi už dělal "kvlty" z raných 90. jako Morpheus Descends.
Zrovna tady fakt dost vidím ty mediální kresby - pro mě fascinující záležitost - zhypnotizovaný lidi při údajným styku s astrálem, údajně bez výtvarnýho vzdělání, kreslili často dost podivný a technicky i dobře zmáknutý "nezemský" krajiny, rostliny, tvory, objekty apod. viz ten Suchardův dům v Nové Pace.

Enslaved celkově dobrý/hodně dobrý, byť i pár extrémně rozpačitých míst.
Chvílema jsem se styděl, že tam jsem :) - teplometný refrény v Homobound a Sequence jak od nějakýho prog-pop-rock/"metalu", přehnaný hecovačky a vytleskávání (což dobře leze i z fotek) a vrchol trapnosti bylo bicí sólo - "já bouchnu, vy zařvete" a i když se trošku rozjel tak nic moc - asi nejzbytečnější bicí sólo co jsem kdy slyšel, bych snad sám zahrál lepší :)))

Na druhou stranu, prostřední část setu super, místy vyloženě ASMR :). Top byl očekávatelně Ruun a trošku překvapivě titulní z Heimdal - ta meshu-doom pasáž na začátku vyzněla ještě líp než z desky i díky nastavení zvuku (dle smíšených ohlasů možná i líp než Meshu v Karlíně? :) ), stejně tak i prostřední ambient-noisy-psychedelická s Grutleho "zaklínáním".
The Dead Stare a Havenless taky hodně dobrý, Congelia i díky ještě trošku bordelóznějšímu zvuku vlastně vyzněla správně kraut-hypnoticky. Forest Dweller fajn, ale ještě se rovnal zvuk, takže linky z jedný z kytar byly málo a na desce dost dělá jejich prolínání. Isa fajn, ale překvapivě mi víc sednul Allfáðr Oðinn :).
Zvuk vlastně už od první Kingdom nebyl špatnej (jako otvírák fajn skladba), byť klasicky trochu moc bicí a málo/nevyvážený kytary - celkově to znělo fakt hodně dobře v muting rockovějších pasážích a trošku hůř v tremolo-blackovějších s dvoukopákama. Ale od 4.-5. skladby dobrý až super (dle úseku).

Grutleho skřehot furt parádní, jeho a Vinjeho čistý zpěvy fajn, byť místy občas na hraně falešnosti, nejlepší je z nich pěvecky bubeník! - Sandøy, ale žel mi prostě jeho hlas/styl zpěvu spíš vadí, snad radši lehce falešnýho Grutleho :) - moderování napůl sympaticky vtipný, napůl metal-agro (á la Mikael Åkerfeldt, metalovej Marek Eben meets Monty Python talk show), většina lidí mu to zjevně žrala i s navijákem, já tak napůl. Pobavilo představování kapely: "Jánuš ... Jan Huš ?, Kratochvílová, Janda ...." atd. :).
Heimdal "věnovali" Master's Hammer (kdysi je dost ovlivnili až vykrádali), víc by mi to dávalo smysl u Oðinna, ale...

70-75% dle nálady, počasí atd. (tam "nějak vypadlo" 72,5, který jsem tam měl :) )

s tím bezpražcem je to pro mě pořád trošku záhada, údajně tam fakt je a občas tak fakt zní, ale ještě jsem asi neslyšel (?) bezpražec takhle moc drnčet, ten tón bývá ještě "kulatější", ale jestli to jede skrz overdrive, nebo jinej distortion efekt, tak asi hej (nebo by mohl mít polopražec/polobezpražec, což už jsem taky viděl)
stejně tak furt nevím, kde tam je to rozladěný piano

první várka vinylů už vyprodaná, ale bude dolis...

já to odvážně postupně po 2-3 skladbách 2x ! doposlouchal a vokály mi nepřijdou všude úplně hrozný, částečně fajn, částečně moc teatrálně-legrační/blbý, ale spíš je to prostě převážně nuda celkově ... Blasfíma zjevně vystřílel lepší nápady v Ruïm, tady občas něco slušnýho/zajímavějšího sice taky nahodí, ale následně to spadne do rutinního hoblingu, kdy to působí jen jako schválně nudný křoví pro Vincentův zpěv, takovej black/thrash/death pro masy, aby se principál mohl předvádět a dav s ním skandovat texty ... no a největší nuda jsou bicí, nevěřím, že tohle Mouniera baví hrát, to mohl odbouchat "kdokoliv", možná to mohli i naprogramovat...

aktuálně

diskuze