Nightwish - Élan (video)

novinka

Režie: Ville Lipiäinen

Vložit komentář

bizzaro - 17.02.15 11:57:49
Gathering - dřív tak označovaní nebyli, ale dnes jsou
a tos viel kde, se mrknu schvalne :))
stejně jako NW
u tech to ale sedi, ze jo
Snažil jsem se na netu najít nějaký seznamy FFM kapel nebo definice, všude tam lidi zařazujou i Arch Enemy, The Agonist, a spol., takže to jinak vnímáte asi jenom vy :)
chvala bohu zato, jsme tu na spravnym miste
DW - 17.02.15 10:31:09
gorth: vždycky když se mě na to někdo zeptá, tak jim hodím pro ilustraci toto a každý by si měl udělat představu :). Tohle byl ten původní "gothic" metal, než se z toho stala fraška. http://youtu.be/U6ZDjDS72u0 Vzpomínám, že ze západních kapel se ještě o něco před lety pokusili Todesbonden, ale po prvním albu se skupina rozhádala (http://youtu.be/CU66mg80X5E ) Jinak přesně jsi pochopil, co mám na mysli. Špekulujeme tu o tom, jestli ty nový věci se zpěvačkama nazývat symphonic nebo female fronted (k čemu často patří přídomek ještě), ale všechno je to jen reakce na vývoj v rámci gothicu, kterej je v současnosti už ve svý čistý podobě mrtvej a jediný, co z něj ještě zbylo, jsou ty korzety, který si holky na sebe berou na koncerty, ať už jsou zrovna na pódiu, nebo pod ním.
Crust - 17.02.15 09:53:33
Gathering - dřív tak označovaní nebyli, ale dnes jsou, stejně jako NW. To je paradox tý škatulky. Snažil jsem se na netu najít nějaký seznamy FFM kapel nebo definice, všude tam lidi zařazujou i Arch Enemy, The Agonist, a spol., takže to jinak vnímáte asi jenom vy :)
bizzaro - 17.02.15 08:56:15
kdyz ted ctu Crustovy prispevky a la blastbeat metal, je jasny, kdyz nekdo nechce chapat, ze se uz nikam nedostaneme. jen nechapu, kdyz muze vnimat Him jako pokracovatele gotiky, co mu na tom ffm vadi, podle me je to pomerne vystizny termin, kdy vim, co od kapely na 90% cekat. treba Gathering tu skatuli podle nej pozici zpevacky splnuji a byli snad oznacovani nekdy tak? myslim, ze to vetsina lidi chape spravne. a btw jeste, ty symfo kapely.. u nekterych bych fakt byl opatrny, vc. NW gorth ten vyvoj nastinil moc hezky
Crust - 17.02.15 00:27:44
gorth: tak původně anglický kapely jako Sisters Of Mercy, Fields Of The Nephilim, později hodně populární v Německu (Dreadful Shadows, End Of Green, Lacrimas Profundere...), Finsku (první alba HIM, Poisonblack dejme tomu), prostřední fáze Paradise Lost, nebo aktuální singl Moonspell 'Last of Us', to všechno bych viděl jako pokračovatele hudby vzešlý z goticky subkultury, na který ale nikdy nic autenticky gotickýho doopravdy nebylo. A zrovna třeba Nightwish, až na lehký záchvěvy v singlu Nemo, se výše zmíněný hudbě nikdy nepodobali. Vývoj v rámci žánru - nevim, možná, zatím tam nevidim konzistenci ani v určení, co to ten female fronted je, natožpak směřování, ale třeba čas ukáže, že máš pravdu :)
gorth - 16.02.15 21:17:34
otázka jiným směrem, co je pro vás ten "původní gothic"? neodráží to používání "female fronted" i vývoj v rámci subžánru? míň symfo, míň "gotické temnoty", víc popu? (tohle možná naťukl dw v minulém příspěvku?) (tady jen něco nahazuju, vůbec se v tomhle ranku nevyznám a nebaví mě, je to jen takový zájem o teorii:))
Crust - 16.02.15 18:55:34
DW: No právě, lidi tam cpou všechno možný, protože si o to tak blbej název říká. Asi jako kdybych šířil název blastbeat metal a divil bych se, že si pod tím lidi představí death, grind, atd. když já chudák tam chtěl mít jenom black. Prostě hovadina :) Jo čekal jsem, že někdo přijde s argumentem Dimmu a spol., ale myslím, že u většiny těch kapel co jmenuješ a našly by se desítky dalších, je nebo aspoň bylo nějaký pevnější zakořenění v jiným podžánru (black metal např. u DB) a 'symphonic' by byl jenom takovej dodatečnej přívlastek. Narozdíl od NW. Ale jasně, jsou to jenom škatulky a rozdíly v kterých to každej vnímame jinak.
DW - 16.02.15 15:24:31
Spíš to vidím jako škatulku která se dá snadno zneužít - právě jsou lidi, co tam házej všechno možný - i ty Arch Enemy, který jsou už pevně zaškatulkovaný jinde. Symphonic metal je ale něco podobnýho - tam můžeš dát cokoliv, co používá orchestrace - takže Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Xerath, Haggard až po třeba zrovna Sirenii. To je docela slušné žánrové rozpětí. Female fronted je oproti tomu, jak to chápu já, výraz pro současnej metal s ženštinama za mikrofonem, kterýmu bychom možná kdysi dávno řekli gothic, ale vzhledem k popovým refrénům a textům o všem možným (viz. současní Within Temptation) už to nelze. To že tam lidi cpou všechno od Paramore a Guano Apes až po death metal s ženskejma, to je věc jiná no. Ale to už je zase škatulková teorie, která toho nikdy moc nevyřešila a je trošku naše obsese, že se v tom vyžíváme. Jinak loni mě hodně z pěnic překvapila Liv Kristine, která nahrála Vervain, docela slušnej výlet do minulosti :).
Crust - 16.02.15 15:05:37
ok, připouštím, že veřejnost už ten FFM nějak chápe a něco si pod tím představuje, ale přijde mi to naprosto zavádějící a irelevantní, tím spíš, že se ten termín objevuje až posledních pár let, kdy většina kapel, který tam teoreticky patří, je už dávno za nějakým větším uměleckým vzepětím...asi jako bysme teď vymysleli novej název pro metalcore. Pro mě to byl prostě vždycky symphonic metal.
bizzaro - 16.02.15 14:28:18
právě že female fronted může bejt fakt všechno, od Obscure Sphinx přes Arch Enemy po právě Nightwish, takže proč se rovnou nebavíme o žánru 'music' ? :D
neberu, pro me je ffm tenhle typ hitovejch kapel, ktery cilej asi primarne na holky a tralala tralala... vyjimkou pro me tvori par holandskych kapel, kterym jde dokonce i o riffy a zachovani relevantnosti terminu metal v ffm jinak chapu, co je pro DW to gothic, i kdyz souhlasim ted s Crustem, ale zacit to resit by byla si podobna diskuze, kdybysme vytahli tema black metal nebo doom metal, ze? v dobe boomu ffm se to casto za gothic prezentovalo a zazilo se to, beru to takhle
Crust - 16.02.15 13:53:37
no asi ten gothic chápeš opravdu špatně :) právě že female fronted může bejt fakt všechno, od Obscure Sphinx přes Arch Enemy po právě Nightwish, takže proč se rovnou nebavíme o žánru 'music' ? :D
DW - 16.02.15 12:14:46
DW: koukám, že ses taky nechal ovlivnit k používání těhle škatulek - female fronted :) to je žánr asi tolik, jako male fronted metal, nebo female fronted pop. Pro označení 'gothic' v souvislosti s Nightwish a jim podobným mám pochopení ještě míň, s původníma gothic rock kapelama z konce 80.let maj společný maximálně tak nástrojový obsazení a o nějakým skutečným ovlivnění gotickou hudbou se snad ani nemá cenu bavit...
paradoxně se po dlouhé době na něčem opravdu shodnem, u Nightwish se lze o pseudo označení gothic bavit vlastně jen u Once (možná ještě Century Child) a to ještě do nějaký míry. Proč to teda zmiňovat? Protože právě NW měli na celou škatuli největší vliv a já už roky tvrdím, že gothic tak jak jsme ho znali v 90. v podstatě zabili :). Nebo se zabil sám, protože přestal bejt relevantní? Asi od každýho trochu. Každopádně škatule female fronted je dobrá, protože tam do toho dohodíš cokoliv s ženskou za mikrofonem a o gothicu se v současný době fakt nemá cenu bavit, protože v mainstreamu je neexistující :)
Crust - 16.02.15 11:11:26
DW: koukám, že ses taky nechal ovlivnit k používání těhle škatulek - female fronted :) to je žánr asi tolik, jako male fronted metal, nebo female fronted pop. Pro označení 'gothic' v souvislosti s Nightwish a jim podobným mám pochopení ještě míň, s původníma gothic rock kapelama z konce 80.let maj společný maximálně tak nástrojový obsazení a o nějakým skutečným ovlivnění gotickou hudbou se snad ani nemá cenu bavit...
DW - 14.02.15 17:56:42
No, je to unylý asi jako cokoliv z repertoáru Kryštof... to už i ten bonus track na singlu je větší pecka. Kelťárny v jejich podání mi už taky lezou na nervy a hlavně nechápu angažmá Troye, kterej umí hrát skoro na jakejkoliv nástroj, ale tady s nima hraje pořád jenom na dudy a píšťaly x-tou variaci na něco z Dark Passion Play. Ztraceno v čase a prostoru asi jo, ale pokoušet se absorbovat něco z aktuálních a pomíjívých trendů je tak trochu cesta do pekel, pro ně rozhodně.
Stojej na místě, inspirace došla na první desce s Anetkou.. Jinak přemýšlím, jakej trend v tomhle žánru (female fronted) myslíš, jestli věci typu Amaranthe, tak nelze, než plně souhlasit :). Prča je, že před pár lety když vyšlo tohle, tak jsem si říkal, jakej je to kýč, tragédie a kdesi cosi a dneska se k tomu občas i docela vracím, i když je to podle mě naprosto šílený :)) http://youtu.be/ouZQ7rgAq-I . Dobrej "gothic" už dneska seženeš skoro jen na Východě, zbytek je "tohle". Občas se i v Evropě ovšem objeví i zajímavý věci (napadají mě z poslední doby třeba noví The Dreamside http://youtu.be/DGrPlnM6TsA ), ale ti se nikdy nedostanou za rodnou ves (většinou kdesi v Holandsku)
Crust - 14.02.15 10:19:04
No, je to unylý asi jako cokoliv z repertoáru Kryštof... to už i ten bonus track na singlu je větší pecka. Kelťárny v jejich podání mi už taky lezou na nervy a hlavně nechápu angažmá Troye, kterej umí hrát skoro na jakejkoliv nástroj, ale tady s nima hraje pořád jenom na dudy a píšťaly x-tou variaci na něco z Dark Passion Play. Ztraceno v čase a prostoru asi jo, ale pokoušet se absorbovat něco z aktuálních a pomíjívých trendů je tak trochu cesta do pekel, pro ně rozhodně.
DW - 13.02.15 23:52:22
Ty vole.. Ztraceno v čase a prostoru. Btw jako Fiňákům jim ty keltský melodie člověk musí hodně žrát, pamatuju, jak mě to zarazilo někde na Once nebo kde.. Hudební masakr.
brutusáček - 13.02.15 18:53:02
njn všichni musej platit hypošky :)
bizzaro - 13.02.15 14:21:52
tvl, Kai Hahto za bicima. a vypada jak Petr Korál :D

Zkus tohle