DIREWOLF - Beyond the Lands of Human Existence

kotek
9

Behold… The Arctopus jsou v současné tvrdě progresivní hudbě pojem, jehož význam bobtná výrazně rychleji než průměrným tempem. Tři výjimeční muzikanti, kterým to navíc výjimečně vychází i dohromady, se na americké scéně dostávají stále více do popředí, což jim samozřejmě nemůžu než nepřát. A vzhledem k tomu, že je trio pro hudební dění více než zapálené, a Behold… The Arctopus jejich veškerý čas zdá se nevysává, tak se nechávají přivysávat i nějakými těmi bočními, tu většími tu menšími, přísavkami. Colin Marston přísavek potřebuje nepočítaně, z nejznámějších třeba Dysrhythmia, Blotted Science sosá od Charlieho Zeleného no a Mike Lerner se zvládá po nocích vysávat sám doma se svým sóloprojektem Direwolf. A právě pan Direwolf po šesti dlouhých letech práce v roce letošním vypustil do světa novinku se vznešeně nablyštěnou vizitkou Beyond the Lands of Human Existence.

Ano, deska ukájí autorovo kytarové já a poskytuje ideální materiál pro pokročilé airguitar hráče. Vyhýbá se ale povrchním donekonečna natahovaným estrádám s těžkopádnými vtipy pro vtipy, upřímně bez přednatočených smíchů. Jemné kytarové nitky se důmyslně proplétají ve vesmírném oparu kláves, z palubní desky přitom vycházející všemožně deformované mimozemské vokály (hlavně ty občasné cynické deformace, jej), tu a tam se přičerní, narostou rohy a v pozádí zakrákorá havran… Ihned poznáte, že se doma Miku Lernerovi v zapadlých šuplíků vedle několika psychedelických a blackmetalových nahrávek povaloval i Ron Jarzombek (vs1 -:- vs2). Právě u něj se pro inspiraci často ťuká na dveře, přesně načasované ejakulace dohromady tvoří chytré dialogy, na záludně položené otázky se vám dostane promyšlených odpovědí. K tomu si přidejte výše zmíněná dochucovadla, která odstraňují možné náznaky kopírkovosti a máte před sebou nového kytarového hrdinu. A žádná moderní alternativa, klasický přístup s poctivě zpocenými koženými spodkami.

Obyčejně dostávám z klasicky metalových kytarových hrdinských děl záchvaty smíchu, ale tady mi nezbývá než naladit pomyslnou kytaru, rozpustit pomyslnou kštici sahající až po pás, spustit pomyslný headbang a dát prostor všemocné airguitar. Skvělá věc.