Autor: 90 Uživatelé: 93 Tvé hodnocení: hodnoť
Planetary Duality

THE FACELESS - Planetary Duality

Již při poslechu debutového materiálu Akeldama jsem se sám sebe ptal, kam tento

review_1195_px2

vývoj může ještě zajít. Kam se budou hranice hráčské zručnosti posouvat. Nechtělo se mi totiž věřit, že tak muzikantsky vytříbený, skladatelsky ucelený a kompaktní materiál můžou mít na svědomí dvacetiletí kluci. Novinka Planetary Duality mě pak jen utvrdila v tom, že co se týče The Faceless, máme tu čest s výjimečnou muzikantskou individualitou na každém postu.
Důležitý je ale především celek. A ten je v tomto případě naprosto nadžánrový. Planetary Duality odráží vlivy jak deathmetalové scény, moderníhoJedni z typických představitelů Myspace generace, američtí The Faceless si pomalu ale jistě podmaňují metalový svět. V době, kdy je hudební trh přesycený a jen zřídkakdy vás ještě něco překvapí, přišla parta ambiciózních mladíků s modelem moderního metalu, který svým inovantním přístupem doslova bere dech.zámořského death/coru či odkazu progresivně metalových veličin, a tak při poslechu narazíte na kombinace, které byste asi jen stěží čekali. Nebo slýcháte běžně v jedné ucelené skladbě, která má hlavu a patu a až překvapivě kompaktní a zapamatovatelnou strukturu, hutné deathové polohy v kombinaci s klasicky progmetalovými vyhrávkami podpořenými čistými vokály? Navíc se připravte, že The Faceless nejsou cizí ani pasáže, koketující až s atmosférickým metalem, které jsou díky hostujícím klávesám velice výrazné.
Ze všeho nejvíc je z desky cítit ohromný skladatelský cit, a tak se i tak nesourodé věci jako proplétání technických death/corových pasáží s jemnějšími, krásně klenutými vyhrávkami odkazující až někam k artrockovým kapelám či vkusně udělanými atmosférickými polohami, kde jsou účelně využity klávesy (zajímavé zvukové rejstříky) či zefektované vokály, dokáží tvářit jako smysluplný celek,

review_1195_px4

který navíc oplývá dynamikou a příjemnou plynulostí. Vše funguje s až zarážející lehkostí a samozřejmostí. Celá deska pak přes veškerou strojovou přesnost a puntičkářství působí lidsky, jako produkt činnosti normálních smrtelníků.
Planetary Duality je fůze dost možná toho nejlepšího, co metalová hudba nabízí. Je to moderna ctící kořeny. Je to poklona hudbě jako takové. A ačkoli ortodoxní posluchači nemusí přijít The Faceless na chuť, já jsem velice rád, že podobné kapely vznikají, tvoří a obohacují žánr svým inovantním přístupem.

The Faceless, progressive death metal, deathcore, technical, black metal