Autor: 75 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Circle is Our Way

RAVELIN 7 - Circle is Our Way

Věru hodně zvláštní nahrávka. Kdeže loňské sněhy jsou či jinak řečeno zapomeňte na split s THEMA 11. Z trpce temného a depresivního emo core rovnou k mixu core, funky, grunge? Zní to sice divně, ale je to tak. Sice si nejsem jist výčtem obsažených stylů, ale nic bych za to nedal, že i kapela samotná s tím má problémy. Kdybych měl nějak charakterizovat náladu alba, asi bych ji přirovnal k prvňáčkovi, který sedí první den v lavici – roztržitý, nesoustředěný, veselý, pln emocí a dojmů, pln nezkrotné energie a nefalšované dětské upřímnosti. Takže asi tak nějak. Je vidět, že se kluci oprostili od zajetých stylových kolejí a nebojí se experimentovat – výrazná basa, kytarové vybrnkávačky, jemné klávesy (ne nepodobné hamondkám) a zatraceně ulítlý zpěv. Pravdou sice je, že kapela dodržuje pomyslné nepsané schéma žánru emo core, tedy většinou ty vybrnkávačky, gradující pasáže, které nakonec vrcholí výbuchem ostrých kytar – ty jsou však přece jen daleko umírněnější než na splitu. Zrychlilo se. A myslím, že dost podstatně! Nejsou to sice žádné klepanice, ale oproti apokalyptickým pasážím (in NEUROSIS style :-) je tohle skutečně svižné tempo. Nálada písní vůbec není depresivní, všechno se nese v přirozeném duchu a připadá mi, i když vím, že tohle je naprostý nesmysl, jako by kluci skládali muziku z radosti ze života. Přesto ale ve mě stále hlodá svědomí, že texty nebudou zdaleka tak optimistické, jak by se na první poslech mohlo zdát. Pokud jste si někdo četl textovou náplň splitu, jistě mu to na optimismu mnoho nepřidalo. Tady však můžeme jen polemizovat, protože zde texty nenajdeme. Obal CD je sice geniálně vyřešen – nonkonformní foliový přebal vypadá velice luxusně, ovšem na úkor veškerých údajů – ty texty by mě zrovna zajímaly!
Opět nezbývá než vyseknout poklonu vydavateli Mr. Střílkovi – jak se zdá poslední dobou v jeho sítích uvízly skutečně chutné ryby. Doporučuji všem otevřeným hlavám!

8 / 43:20

Ravelin 7