Autor: 80 Uživatelé: 78 Tvé hodnocení: hodnoť
Adon Nin Edeleth Ador Dorath

ADOR DORATH - Adon Nin Edeleth Ador Dorath

Desku severomoravské naděje ADOR DORATH jsem vlastně už jednou recenzoval, tehdá však šlo o samovydaný vypalovák. Přijde mi zbytečné se tady znovu rozepisovat, takže původní recenzi doplňuji pouze o nové poznatky a postřehy. Recenzi v původní, v nezměněné podobě si můžete přečíst o blok níže.
O kvalitách AD není nejmenších pochyb, to ostatně dokazuje samotná nahrávka, avšak dost dlouho jsem špekuloval nad tím, kterýže náš label po tomto objevu

review_512_px2

vlastně skočí. V tuto chvíli držím v ruce plnohodnotný kotouček, který si vzal na paškál slovutný Shindémon. V drážkách cedesa se změnilo jen to, že přibilo bonusové video, horší to je se sestavou kapely - tam se škatule hejbaly pěkně, ale rozhodně bych řekl, že k lepšímu - AD získali do svých řad neuvěřitelně našlapaného bubeníka a rovněž skvělého basáka, do jiného stavu překvapivě přišla zpěvačka, takže jsem zvědav, jak se tyto věci odrazí na nové desce a nastávajícím koncertování. S odstupem času bych rozhodně ubral jeden bod z hodnocení…

Že se stali ADOR DORATH překvapením pro nejednoho fanouška metalové scény, nemusím snad zdůrazňovat, ostatně výsledky v anti-anketě Břitva mluví samy za sebe. Díky starostlivé práci manažerky Evy se CD dostává i do naší redakce a hned po prvním poslechu mám pocit, že vedle INNER FEAR vyrostl v našem kraji další ojedinělý exemplář. Kapela mě trkla vlastně díky jménu, které jest převzato z Tolkienových knih (kapely čerpající z tohoto odkazu jsou mi nesmírně sympatické), sice nevím, nakolik je jejich tvorba (krom jména) s tímto fenoménem spjata, ale mezi kolegy spřízněného ražení zapadá skvěle.
AD čerpají ze symfonického black metalu, který je občas podpořen tu doomovými, tu deathovými elementy, ale především je zde cítit ovlivnění vážnou hudbou, což též velice oceňuji. Svým směřováním se však nestávají pouze jednou kapelou z mnoha, naopak si zadělávají na poměrně svojský statut. Doslova zarážející je, jak se povedlo vyprodukovat tak brutální zvuk. V dnešní době to sice není nic

review_512_px3

obdivuhodného, ale v sedmi lidech to musí dát kurevskou práci. AD tak plně využili svých schopností a snad se i poučili z chyb, které udělali například jejich kolegové z RETURN TO INNOCENCE. Práce obou kytaristů je vskutku vynikající, řada neotřelých nápadů je vkusně vrstvena za sebe, různě se proplétají či doplňují, po této stránce nemá deska prakticky hluchého místa. Lví podíl zde nesou i klávesy, jež určují atmosféru desky, ve většině případech jde o opravdu prvotřídní temné orgie, které si nezadají třeba s LIMBONIC ART či OBTAINED ENSLAVEMENT. Dále se v kapele vyskytují hned dvě slečny, z nichž jedna obstarává basový post a musím uznat, že opravdu zodpovědně, dynamickou rytmiku na desce určitě nepřeslechnete. Druhá dívčina se věnuje jak jinak než zpěvu. Přestože moc nemusím rádoby operní umělkyně, zde jsem plně spokojen, krom spolehlivě standardních partů se zde objeví i několik opravdu výjimečných, které se postarají o husí kůži na celém vašem těle. Pro mlsné pány ještě dodám, že Lenka je girl no.1!!! Samozřejmě ani mužský vokál není pozadu, Ivoš si se svými party dokonale hraje, krom očekávaného skřehotu se dočkáme i mluvení či šeptání, což činí produkci AD snad ještě temnější.
Kompaktní celek narušuje jen ukrytý a notně šílený industrial bonus, který však potěší všechny milovníky těch nejzvrhlejších experimentů! Pokud by se kapela rozhodla jít tímto směrem i nadále, byl bych rozhodně nadšen! Řemeslně kvalitní booklet a potisk disku dělají z obyčejného CDr kvalitní desku. Chorým příbuzenstvem znechucený Český Těšín, odkud kapela pochází, má malé bezvýznamné plus. Pro mě rozhodně jedno z největších překvapení minulého roku! (9/10)

DAemoN’s version h.e.r.e: Hrát v dnešní době něco originálního

review_512_px4

je hodně těžké. Vždycky to někomu něco připomíná. Ale můžu říct, že kapela Ador Dorath má velice osobitý styl, nic mi nepřipomíná a nic takového jsem ještě neslyšel (samozřejmě, kolik jsem toho slyšel, že?). Sami sebe charakterizují jako „skrytá okultní psychotická mystéria“. A mají pravdu. pokračování zde

Ador Dorath