bloodbath - Resurrection Through Carnage

recenze
mosh.2.bleed
Hodnocení:
6

Tichým souhlasem očí jsem Mikaelovi (zpěv, OPETH), Andersovi (kytara, KATATONIA), Jonasovi (basa, KATATONIA) a Danovi (bicí) slíbil svou podporu v případě, že by se rozhodli pro převrat, revoluci ve schnilé, kompromisy a nepodstatnými přáními hudebního trhu prožrané staré švédské deathmetalové škole.
BLOODBATH měla být dobrá, nejlepší kapela... nemít ruce svázány láskou ke staré škole, odstupem, vlastními jmény... ale BLOODBATH mou důvěru zklamali. V jaké zázraky jsem tedy věřil, aneb komu se to nejlíp radí? Nevěřil jsem v zázraky, nedoufal jsem v posun či experiment. Za okno jsem dal lístek s přáním o snůžku silně chytlavých riffů, přesně takové refrény, energickou tupačku, nekompromisní zlé pohledy, brutalitu a nakoplou odrhovačku, ale myslím, že zajít na zkoušku DREAD 101a vyložit jim svou vizi, odcházel bych po hoďce sice celý rudý exémem rozdrážděným potem, ale vysmátý.
"Resurrection.." není deskou nostalgickou, oslavující počátek devadesátých let, protože BLOODBATH nejsou satanáši rajtující na kůzlatech, ale studiovými hráči..
Na bokovku zfouklou před nedělním obědem je to deska málo punková, nenažhavená, rozmanitost a atmosféričnost jsou spíše na škodu věci.
Seriózní zadůmané éterické linky, ve kterých by byla ona KATATONIA lehce cítit, dělají z "Resurrection..", v kontrastu ke zbylému tmelu B verzí melodií nahrazujících ztracené původní kruté riffy, paradoxně desku po aranžérské stránce nedotaženou, nedobře zkombinovanou, uspěchanou.
BLOODBATH působí jak začínající nu-oldschool kapela, jako zelenáči v kterých něco bude, banda bez vlastní tváře která se na třetí desce (poté co se oprostí od vlivu švédské tradice) najde, nebo se (doufejme) co nejdříve rozpadne.
Jistě že emaři z KATATONIA a OPETH nejsou hovada. "Resurrection Through Carnage" je agresivní, barevné a hitové natolik, aby jim nejen Vláďa Třískala naletěl se svými zcestnými 6 hvězdičkami. Ale to nám přeci nestačí, přesto že na zaseklé DISMEMBER, UNLEASHED a spol se mohou BLOODBATH s klidem z hůry šklebit.
Odkaz let minulých je z desky patrný, rytmika jasná, zvuk též. Z kytar se Swanovi podařilo udělat geniální řešeto ad absurdum, ale zde, opomenu-li některé z riffů, postupů či nájezdů, přínos BLOODBATH švédskému národnímu bohatství končí.
Trestné body uděluji za celkovou znuděnost, nenadšenost, atmosféru barevných fotek na křídovém papíru, absenci crustového kolovrátku. Hlavy stínám za samotný pokus oblastnout, za vyžehlenou a naškrobenou studiovost, za namyšlený obal - koláž 4 palic.
A kdo o tom vůbec kdy slyšel, že KATATONIA - nejméně švédsky znějící kapela - má slabost pro starý severský death metal?.... BLOODBATH? Pro mě za mě si můžete klidně zase chcípnout... a já vůl se těšil na deathové "Monumental Possession"...
Myslíte, že by se ve Švédsku dala vystopovat nějaká chýše, kde by na hřebíku vysela džíska s úzkými rukávy a bez kapes, podlaha by se lepila pivem, na zdech potrhané plágoše CARNAGE a ENTOMBED a za bicími by si své jediné tempo cvičila umaštěná mánička čekající na kluky, kteří obvykle již rozrážejí dveře nejostřejšími riffy?
CENTINEX, VOMITORY ani WITHOUT GRIEF nejsou špatnými, ale nadešel čas pro jinší tytány.... snad DEFLESHED?
Mohlo by se zdát, že BLOODBATH jsou pouze pro ortodoxní vikingy, ale právě ty bych před poslechem "Resurrection.." varoval jako první, snad jen kvůli tomu zvuku kytar....

řechtačky za kačku: Ways to the grave, So you die, Mass strangulation, Death delirium, Buried by the dead, The soulcollector, Bathe in blood, Trail of insects, Like fire, Cry my name

Vložit komentář

mosh.2.bleed - 20.02.03 17:01:41
jo, moc rád bych si poslechl,dík. myslím, že i deflower je hodně barevná/ různorodá deska.. ten gayteborg tam jen..
pcx - 20.02.03 16:59:04
deflower je OK, sice, co si aspo'n pamatuju, to místa bylo hodně ovlivněné inflejms a podobnejma. Absorbing je více treš, barevnější, ale už jsme ho asi rok a půl neslyšel, takže to ber orientačně... kdyžtak přinesu
mosh.2.bleed - 20.02.03 16:01:05
a když sme se k nim dostali, tak deflower se mi líbí, i když je to takovej heavydeath..
mosh.2.bleed - 20.02.03 15:50:48
jo, mám jen deflower, což je starší (první?) deska, z tý nový sem slyšel jen song, kterej byl zcela ve švédskym střihu, což na tom vcelku technickym, melodickym debutu vůbec nebylo, myslel sem že ta druhá deska bude hozená úplně jinam, "národněji".. jaká teda je?
pcx - 20.02.03 15:23:09
hele, ejdnu výtku bych k tý recenzi přece měl - WITHOUT GRIEF mi přijdou úplně někde jinde...
pcx - 20.02.03 13:26:28
jo, já to měl pučený a nevr mör... fakt nemám čas ani na věci, který poslouchat opravdu chci...
mosh.2.bleed - 20.02.03 10:36:44
někdy asi poslechnu..
pcx - 20.02.03 10:30:52
jo, chápu, akorát se lišíme v tom pohledu, ejslti se jim to povedlo nebo ne. A to říkám přesto, že tu seku si budš tak jako tak pouštět asi častějc než já...
mosh.2.bleed - 19.02.03 10:49:25
pcx. vždyť jsem psal že jsem nečekal a nechtěl žádnej experiment ale právě jen klasiku, to jim nevyčítám..
mosh.2.bleed - 19.02.03 10:47:55
no chápu kam a proč s bloodbath směřovali, ale podle mě se to moc nepovedlo.. nebudu se rozplívat nad tím že hrajou klasický tempa, s klasickým zvukem a riff občas připomene edge of sanity, nemyslím si že je to dobrá deska...
pcx - 19.02.03 10:34:36
hele, m2b, ten tvů názor chápu, ale četl jsem rozhovor s jonasem a halvně s mikem ohledne bb... jim fakt neslo o nic jinyho nez navazat na desky z let 91 - 92, protože podobně dneska nikdo nehraje a myslím, že se to clekem povedlo.
mosh.2.bleed - 19.02.03 07:47:05
nezmiňoval jsem tě proto, abych se o tebe (zase) nějak otíral, ale proto, že je určitě dost takových, kteří se s tvýma recenzema/názorem zcela ztotožňují a tvé hodnocení jim napoví.. prostě že těm by se to mohlo hodně líbit.. máš pravdu že v základní době jsem neexistoval, nejsem pravej, ale zase sem nezamrzl před deseti lety na jednom místě...
Vladis - 19.02.03 00:47:33
Nikomu jsem nenaletel.vim, ze to partyja udelala z nudy, nebo nedostatku forse, ale ten feeling ti kluci maji a vubec me mezajima tvuj komentar, ze jsem se nechal ochlacholit, nebo jak jsi to nazval. ty jsi v te "zakladni" dobe neexistoval. proste to kazdy citime jinak, a je zbytecne tyto veci rozebirat. cheers.
mosh.2.bleed - 18.02.03 11:08:50
lemmy: jasný... 1/ mylsím, že švedský death měl vždy blízko k crust punku, dokazujou to i kapely/projekty jako moment maniacs, visions, uncurbed, skytsystem... ve kterých se sešli jak metly tak pankáči a hrnou crust death.. proto jsem se zmiňoval o crustpunku, protože myslím že ševerská tupačka by v sobě měla mít onu energii, starý nahrávky entombed, dismember atd. jí v sobě maj.. 2/ věděl jsem že tady zase hapruje vyznění recenze X hodnocení, ale alespoň větičkou jsem se zmínil, že oproti dismember či unleashed jsou bloodbath mnohem lepší, a kdo zná opeth a katatonii, tak ví, že to nebude úplnej průser... napsal jsem že to přeci jen nejsou hovada... jsou to machři, ale od této nahrávky jsem čekal víc, přesto že je to v současnym švédskym deathmetalu nadprůměrná nahrávka...
lemmy - cry till the death - 18.02.03 10:57:28
přečetl jsem si recenzi pocitvě, ale přesto nechápu dvě věci a předem děkuju za objasnění: a) proč jim vyčítáš že sou málo punkoví a crustoví? (mají být? měli by být? proč?) b) proč jsi dal 6/10? ta recenze je spíš varování, a 6 to je už nadprůměr...
bizzna - 18.02.03 10:54:43
úch, lav´ ya, babe.moshi

Zkus tohle